PDA

Zobacz pełną wersję : co przeciwstawić można g6



gorek
27-10-2004, 18:09
zamieżałem sobie zakupić jakiś DSLR ale ze względu a koszty kupuje 30v +28-135IS + 58EX a do tego mam jeszcze na na jakiś kompakt cyfrowy. Czy będę zadowolony z g6 może g5 albo jeszcze coś z innej stajni??? Zdjęcia robić będę ja i laik moja żona.
A jeszcze jedno zagęszczenie matrycy w g6 nie zwiększyło jej szumów?

Vitez
27-10-2004, 18:48
A jeszcze jedno zagęszczenie matrycy w g6 nie zwiększyło jej szumów?

Zwiekszylo, jednoczesnie zmniejszajac jakosc obiektywu. Najprzyjemniejszy kompromis pomiedzy uzytecznoscia, iloscia pikseli, jakoscia obiektywu i zdjec masz w G3. G5 ma to samo co G3 + troche bajerow + wiecej pikseli na tej samej wielkosci matrycy = rowniez odrobine wieksze szumy i gorsza jakosc nizG3.


Btw... 30V body = ok 1 tys zl, G5 = ok 2 tys zl
Mogles wydac forse na uzywane 10D/D60+28-135/Sigma 18-125 + 420EX... ale twoj wybor :roll:

Wg mnie nie oplaca sie wydawac ok 2 tys na G5/G6 ... trzymaj pieniazki, dozbieraj drugie tyle i juz masz przyjemne body cyfrowe, moze nawet na 20D dozbierasz :roll: .

NimnuL
27-10-2004, 21:01
Hmmm G6 pomimo matrycy wiekszej o 2MPix w stosunku do G5 (ale tej samej wielkosci fizycznej 1/1,8'') ale ponoc szumi nieco mniej ... co innego jeszcze? V3 od SONY wydaje sie byc bardzo ciekawa propozycja ... niemniej jednak mysle, ze lepiej zakupic jednak cos z Canona ... masz lampe EXa ktora bedzie z nim dzialac ... bralbym G6.

cezner
30-10-2004, 22:04
A moze coś takiego: Nikon Coolpix 8700 . Cena bardzo zbliżona jeśli nie identyczna z G6 a to chyba jednak zdecydowanie lepszy aparacik. Ale moim zdaniem lepiej dołożyć te pare stówek i zakupić już 300D...

NimnuL
31-10-2004, 08:26
cezner, wlasnie nie byłbym pewien czy tak zdecydowanie lepszy. Zdecydowanie lepszy jest na pewno Minolta A1 lub ewentualnie A2 jesli konieczna jest wieksza liczba pixeli, jednak Coolpix 8700 ponoc jest dosc nieudanym modelem . . .

Zgodze sie oczywiscie, ze niedaleko jest cenowo do 300D ...

Vitez
31-10-2004, 10:14
Zgodze sie oczywiscie, ze niedaleko jest cenowo do 300D ...

No wlasnie :twisted:

halbatros
01-11-2004, 11:44
A moze coś takiego: Nikon Coolpix 8700 . Cena bardzo zbliżona jeśli nie identyczna z G6 a to chyba jednak zdecydowanie lepszy aparacik.
Nigdy w życiu Nikon 8700 to wielka klęska, mialem go i uwazam ze nie wart jest nawet 1200zł.
PROSZĘ NIE POROWNYWAC 8700 DO G6 !!! Te aparaty absolutnie nie moga lezeć na tej samej półce (Nikon 3 pólki nizej!!!!!)

Zobaczcie co Nikonowcy pisza o 8700 i 8800 (http://forum.nikon.org.pl/viewtopic.php?t=1024&highlight=8800)

gorek
02-11-2004, 19:49
...no ale czy ma sens dodawanie kaski do jeszcze bardziej zaawansowanego cyfraka od g6? jezeli fotki będę wywoływał w formacie makimum 15/21 cm.
Moje pytanie jest czysto praktyczne bo większość odbitek jakie widziałem wywoływanych z cyfraków w nawet dobrym labie w Kielcach są poprostu kiepskie (w porównanu do tych z analoga eos 30).

Vitez
02-11-2004, 20:44
...no ale czy ma sens dodawanie kaski do jeszcze bardziej zaawansowanego cyfraka od g6? jezeli fotki będę wywoływał w formacie makimum 15/21 cm.
Moje pytanie jest czysto praktyczne bo większość odbitek jakie widziałem wywoływanych z cyfraków w nawet dobrym labie w Kielcach są poprostu kiepskie (w porównanu do tych z analoga eos 30).

Z G6 wyjda ci rownie kiepskie... nie ten obiektyw na takie wielkosci odbitek ;) . Oczywiscie to rzecz gustu.
Ja z 10D robie wlasnie najczesciej 15x21, czasem 20x30 , i uwazam ze 15x21 to idealny rozmiar dla 6MP.... pomysl moze jednak nad 300D - na pewno beda porownywalne do tych z 30tki, a moze i lepsze.

gorek
02-11-2004, 21:07
dzięki za szybki re:
fakt faktem jak by nie było to pasuje mi zestaw do 300d z 30 więc dociłam do niego...... a jak odetne żone od kaski to i może tamronka dokupie

NimnuL
02-11-2004, 23:16
Vitez, a niby dlaczego? Swoim G5 robie o oczko wieksze odbitki i wychodza b.ladnie, jakosc taka jak w 10x15 ... 300dpi jest i jest OK . ..co za roznica, czy bedzie to 5MPix czy 16MPix? 300dpi w fotolabie nie przeskoczysz.

Vitez
03-11-2004, 09:52
Vitez, a niby dlaczego? Swoim G5 robie o oczko wieksze odbitki i wychodza b.ladnie, jakosc taka jak w 10x15 ... 300dpi jest i jest OK . ..co za roznica, czy bedzie to 5MPix czy 16MPix?


Oczywiscie to rzecz gustu

Wlasnie dlatego. Jedni twierdza ze jest OK, innym sie nie podoba. Robilem z G3 odbitki 10x15 i 13x18 i widze roznice miedzy nimi a odbitkami tych samych wymiarow z 10D. Dlaczego? O tym dalej...


300dpi w fotolabie nie przeskoczysz.

Oprocz rozdzielczosci w labie i ilosci megapikseli liczy sie takze 'rozdzielczosc' matrycy (czyli upakowanie pikseli, czyli jakosc zdjec z danej matrycy - duza matryca w dSLR daje lepsza jakosc, a przy okazji i lepsza GO) , oraz - rozdzielczosc i jakosc obiektywow sie liczy i to bardzo.
Ja po swoich zdjeciach potrafie rozpoznac czy to byl Tamron, czy 50tka czy 70-210 (chociaz moge oszukiwac bo pamietam przy jakiej okazji jaki obiektyw podpialem). Dla innych wszystkie moga "byc OK" - rzecz gustu :twisted: .

Wniosek ogolny - uwazam ze odbitki 15x21 (a o takich byla mowa kilka postow wyzej, bo 10x15 beda raczej niewiele sie roznily) z 300D beda lepsze, ladniejsze itp od odbitek z G6... dla mnie, ale rozumiem ze sa i tacy co twierdza "o, widac cos na zdjeciu, jest OK" ;) - wtedy smialo kupujcie G6, choc 300D z kitem w niewiele wyzszej cenie jest o niebo lepszy, szybszy itp itd blablabla 8)

NimnuL
03-11-2004, 11:30
Vitez, być moze .. Ty masz porownanie naoczne, ja teoretyzuje bo takich odbitek z cyfrowych luster nie widzialem . . .

Pozdrawiam

Vitez
03-11-2004, 13:09
Vitez, być moze .. Ty masz porownanie naoczne, ja teoretyzuje bo takich odbitek z cyfrowych luster nie widzialem . . .


www.dpreview.com . Sciagnij sample z dSLR (sa oryginalnej wielkosci) i zrob sobie odbitki 8) , ale i tak to nie wyjdzie to samo jakbys sam przygotowywal do labu (kto wie jaka kompresja i inne przerobki w tych zdjeciach byly).