Zobacz pełną wersję : Sigma 50 mm f/1.2 DG DN Art - najdoskonalsza 50tka
Sigma prezentuje drugi w swojej historii obiektyw ze światłem f/1.2. Dzięki lekkiej budowie, podwójnemu silnikowi liniowemu i zaawansowanej optyce, nowa stałka pretenduje do miana najdoskonalszego obiektywu standardowego na rynku.
Opis: https://www.optyczne.pl/19771-news-Sigma_50_mm_f_1.2_DG_DN_Art.html
Test: https://dariuszbres.pl/sigma-50-1-2-dg-dn-art/
Video: https://www.youtube.com/watch?v=YYIFPdxTMsE&ab_channel=PetaPixel
cybulski
28-03-2024, 10:56
I dobra cena.
I dobra cena.
I dobrze wygląda
https://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=1688&Camera=1538&Sample=0&FLI=0&API=0&LensComp=1225&CameraComp=0&FLIComp=0&APIComp=0
Wielkościowo też super to wyszło
https://www.the-digital-picture.com/Reviews/Lens-Product-Images.aspx?Lens=1688&LensComp=1225&LensComp2=1645
robertskc7
28-03-2024, 14:41
Zamknęli 1.2 w budzie od 1.4 z super szybkim AFem. Mi szczena opadła.
Zamknęli 1.2 w budzie od 1.4 z super szybkim AFem. Mi szczena opadła.
Robiłem foty Sigmą 35 f/1.2 DG DN Art i też mistrzostwo. Osobiście jednak używam 35 i 85mm z serii DG DN Art z f/1.4 i są to petardy pod każdym względem.
Teraz tylko wystarczy, że do kompletu w serii 35mm oraz 50mm z f/1.2 DG DN Art zrobią jeszcze 85mm DG DN z f/1.2 i będzie to genialny zestaw dołączając do tego 70-200mm F2.8 DG DN OS Sports. No i wycofanie z produkcji Sigmy 135 1.8 też ma coś na rzeczy w kontekście możliwości przeprojektowania do serii DG DN.
BTW - można też faflunić, że analogowe szkła to miały lepszą osławioną "plastykę" niż te nowe "cyfraki" ;)
No i uprzedzając wpisy, że przecież miniaturyzacja i niska waga uzyskana została przez korekcje programowe softu ;) to mnie to w ŻADEN sposób nie przeszkadza i jestem fanem tego typu rozwiązań w ML. Tak więc natywne klocowate 50-tki bezlusterkowych systemów C/N/S od wczoraj będą miały mocno pod górę z ceną prawie 2x wyższej od onej Sigmy.
cybulski
29-03-2024, 07:37
Tak więc natywne klocowate 50-tki bezlusterkowych systemów C/N/S od wczoraj będą miały mocno pod górę z ceną prawie 2x wyższej od onej Sigmy.
Tak, dokładnie. Canon do tej pory można powiedzieć miał jako jedyny sensowne te 50/85 1.2 teraz ma Sony. Nikonowskie Z 1.2, na pewno są wyśrubowane, jednak rozmiary są lekko przerażające a i ceny zrównały się prawie z Canonem. Jest ciekawie.
Mi tez sie szklo podoba. Ciekawe jaki ruch zrobi Canon i czy zrobi.
Np moglby wypuscic jeszcze mniejsze i lżejsze 1.4, nawet w podobnej cenie, i wrocilby do konkurencyjnosci.
Bo nie sądze, że nagle cena Rf 50 spadnie 30%.
robertskc7
29-03-2024, 11:12
Tak, dokładnie. Canon do tej pory można powiedzieć miał jako jedyny sensowne te 50/85 1.2 teraz ma Sony. Nikonowskie Z 1.2, na pewno są wyśrubowane, jednak rozmiary są lekko przerażające a i ceny zrównały się prawie z Canonem. Jest ciekawie.
Moim zdaniem nie jest ciekawie wcale. Bo tylko Sony ma wybór szkieł i może Nikon, ale wiadomo tego używa odsetek. A szklarnia canona RF to dowcip jest aktualnie. Powodów za wejściem w system Canona na brak całkowity.
Rf 50 1.2 używki aktualnie po 8k Więc rozsądek bierze górę.
cybulski
29-03-2024, 11:51
Ależ jest ciekawie. Zmiana body czy systemu to najmniejszy pikuś obecnie przy cenach dobrej optyki.
Jeśli Sigma 50 mm f/1.2 DG DN Art nie bedzie gorsza (a wątpię aby tak było) od Sigmy Art 85mm DG DN f/1.4 to będzie petarda!
Aby nie było - zapodam, co robi na pełnym otwarciu f/1.4 Art 85mm DG DN f/1.4:
Sesja z Moniką - szybkie zdjęcia z wczoraj.
Cały kadr
15898
wycinek 100% kadru
15899
cybulski
02-04-2024, 14:23
50tka może być ciekawsza jeszcze w zbliżeniach bo ma pewnie mniejszy MFD?
--- Kolejny post ---
Chociaż tutaj nigdy jakoś nie miałem okazji porównać tak 85 1.4 i 50/1.2.
Na ogół jest tak, że MFD odpowiada ogniskowej, to znaczy daje podobną (taką samą?) skalę powiększenia. Przynajmniej Zeiss tak robi, jesteś bliżej, ale obrazek jest podobny.
cybulski
02-04-2024, 15:03
Nie chodzi o skalę. Inaczej rozkładają się rozmycia w portrecie.
To nie jest takie proste, bo na rozmycia ma też wpływ ogniskowa. I pewnie jakieś elementy konstrukcji obiektywu, o których nie wiemy: sposób korygowania wad, powłoki, kształt przysłony, (c)HGW co jeszcze. Ale to już osobiste upodobania, o których pisałeś gdzie indziej. Masz swoje ulubione 50tki w dużej liczbie, numerki na nich takie same, a każda trochę inna.
Jeśli Sigma 50 mm f/1.2 DG DN Art nie bedzie gorsza (a wątpię aby tak było) od Sigmy Art 85mm DG DN f/1.4 to będzie petarda!
Wg the digital picture ostrość nie jest gorsza.
https://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=1532&Camera=1175&Sample=0&FLI=0&API=0&LensComp=1688&CameraComp=0&FLIComp=0&APIComp=0
To jakie tanie body FF polecicie do tej 50-tki na mocowaniu L-mount? Może być używka.
cybulski
04-04-2024, 09:34
Nie lepiej Sony?
Nie lepiej Sony?
Może być i Sony, choć zainteresował nie Lumix S5, ale to nie jest budżetowe rozwiązanie :(
cybulski
04-04-2024, 10:09
Sony a7iii cały czas jest ok.
Nie musi być nówka.
Sony a7iii cały czas jest ok.
Nie musi być nówka.
Trudno o lepszą rekomendację.
cybulski
04-04-2024, 10:34
Trudno o lepszą rekomendację.
Czemu ?
Czemu ?
Jak to czemu? Sony A7 III to dalej znakomity aparat i stosunkowo niedrogi.
cybulski
04-04-2024, 10:51
Co prawda funkcjonalnie łatwiej mi działać na Canon R ale a7iii też daje bdb radę. Kwestia indywidualna ustawienia i guziczki.
Co prawda do Sony nie mam szkieł, a tylko Samyanga 35/1.4 AF FE, którego kupiłem w 2019. Kilka opcji, a na pewno jedna w Canon R ma dla mnie większą funkcjonalność niż jest to w a7iii.
Może być i Sony, choć zainteresował nie Lumix S5, ale to nie jest budżetowe rozwiązanie :(
Bangi Ale po co Lumix S5????
To jak kupić NAJNOWSZY silnik ferrari (Sigma 50 mm f/1.2 DG DN Art z dwoma silnikami LINIOWYMI (podwójny liniowy napęd HLA (High-response Linear Actuator) i wstawić go do trabanta (Lumix S5 ;) Serio, bo Lumix S5 ma autofocus z systemem DFD (Depth From Defocus) bazujący na przestarzałej technologii detekcji kontrastu (https://www.fotopolis.pl/newsy-sprzetowe/aparaty-fotograficzne/36147-czy-aparaty-panasonic-otrzymaja-wreszcie-af-z-detekcja-fazy-studiujemy-technologie-pdaf-z-mysla-o-nadchodzacych-produktach) i jak znam życie to błyskawiczne ustawienie ostrości silnikami HLA już nie będzie błyskawiczne...
xD
Jeśli dodamy do tego, że Sony w uaktualnieniach dodaje AI do funkcji AF (EYE AF i REAL TIME od 2019r. (https://www.youtube.com/watch?v=3xIEb-R3bJA&ab_channel=SonyPolska)) itp. to jakoś Lumixy MZ mają zastosowanie wyłącznie do fot pejzażu. Dodatkowo problemy Lumixowskiego systemu DFD najbardziej dają o sobie znać właśnie podczas filmowania, przez co wielu twórców średniego szczebla postawiła na producencie krzyżyk, kierując się w stronę konkurencji.
Ale przecież oni się "cały czas uczą" ;) cytat z wywiadu: "Panasonic: Pozytywnie oceniamy technologię PDAF pod kątem przyszłych produktów. Wiemy, że PDAF poprawi ogólną jakość AF, dlatego aktywnie go badamy. Jednak jeszcze nie zdecydowaliśmy. (https://www.imaging-resource.com/news/2022/09/08/panasonic-japan-july-2022-interview)" :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=v8ELocmmkVI&ab_channel=SIGMA
To jakie tanie body FF polecicie do tej 50-tki na mocowaniu L-mount? Może być używka.
Rozumiem, że nie chcesz wydać 9,5k za RF 50/1.2 pasujące do R-ki tylko 6k za Sigmę i 6,5k za A7III.:shock:
Bangi Ale po co Lumix S5????
Przypadek, nawinął mi się jako pierwszy w wyszukiwarce…
Rozumiem, że nie chcesz wydać 9,5k za RF 50/1.2 pasujące do R-ki tylko 6k za Sigmę i 6,5k za A7III.:shock:
No właśnie nie chcę.
Myślałem, ze do tej Sigmy da się kupić coś pokroju 6D z ceną po ile chodzą takie używane 6D, a tu widzę, że się jednak nie da :(
cybulski
04-04-2024, 15:02
Rozumiem że Sigma ma AF itp a to nie lepiej do niespiesznych kadrów sprawić sobie jakąś manualną 50tke np Voigtlandera? Obrazkiem nie będzie wstydu a i obrazowanie na pewno bedzie inne. Ja manuale biorę z bagnetem Leica M plus przelotka close fokus.
Przypadek, nawinął mi się jako pierwszy w wyszukiwarce
No właśnie nie chcę.
Myślałem, ze do tej Sigmy da się kupić coś pokroju 6D z ceną po ile chodzą takie używane 6D, a tu widzę, że się jednak nie da :(
Rozumiem że Sigma ma AF itp a to nie lepiej do niespiesznych kadrów sprawić sobie jakąś manualną 50tke np Voigtlandera? Obrazkiem nie będzie wstydu a i obrazowanie na pewno bedzie inne. Ja manuale biorę z bagnetem Leica M plus przelotka close fokus.
Tu jest jeszcze jeden haczyk przy Sigmie 50 mm f/1.2 DG DN Art oraz każdym innym szkle o jasności f/1.2 i jaśniejszej np. f/1.0 np. z Voigtlanderem Nokton 50 mm f/1.0 :mrgreen:
O ile aparat nie ma krótszych czasów mechanicznych i elektronicznych niż 1/8000 to w pełnym słońcu nie da się zrobić zdjęć przy f/1.2 bez filtra szarego! Nawiasem pisząc ten Lumix S5 nawet najkrótsze czasy na migawce elektronicznej ma tylko w zakresie (dane techniczne: Migawka elektroniczna: 60 s - 1/8000 s (do 1/16000 w trybie filmowym). Tak więc słabo to widzę ;) Praktycznie na pełnym otwarciu można robić foty wyłącznie z filtrem szarym a biorąc pod uwagę Lumixowski system DFD (detekcja kontrastu) nie wróżę sukcesów działania AF z filtrem szarym ;)
Tu jest jeszcze jeden haczyk przy Sigmie 50 mm f/1.2 DG DN Art oraz każdym innym szkle o jasności f/1.2 i jaśniejszej np. f/1.0 np. z Voigtlanderem Nokton 50 mm f/1.0 :mrgreen:
O ile aparat nie ma krótszych czasów mechanicznych i elektronicznych niż 1/8000 to w pełnym słońcu nie da się zrobić zdjęć przy f/1.2 bez filtra szarego! Nawiasem pisząc ten Lumix S5 nawet najkrótsze czasy na migawce elektronicznej ma tylko w zakresie (dane techniczne: Migawka elektroniczna: 60 s - 1/8000 s (do 1/16000 w trybie filmowym). Tak więc słabo to widzę ;) Praktycznie na pełnym otwarciu można robić foty wyłącznie z filtrem szarym a biorąc pod uwagę Lumixowski system DFD (detekcja kontrastu) nie wróżę sukcesów działania AF z filtrem szarym ;)
Ale ja nie planuję kupić Lumixa ;) Tak rzuciłem. O "problemach" jasnych szkieł w kontekście czasu wiem, rzadko focę w pełnym słońcu.
Przemek_PC
04-04-2024, 21:52
Focić jak focić ale nagrać film w pełnym słońcu na otwartej przysłonie jest jeszcze trudniej.
cybulski
06-04-2024, 08:38
Ale ja nie planuję kupić Lumixa ;) Tak rzuciłem. O "problemach" jasnych szkieł w kontekście czasu wiem, rzadko focę w pełnym słońcu.
Często wystarczy założenie filtra polaryzacyjnego.
Często wystarczy założenie filtra polaryzacyjnego.
W bezlustrach często nie wystarczy.
cybulski
11-04-2024, 04:16
W bezlustrach często nie wystarczy.
Sprawdza mi się, swiatlo spada o 2ev.
Sprawdza mi się, swiatlo spada o 2ev.
Dobry patent to drop in filter. Ten zestaw mozna miec za ok. 400-500zł z ebay. Jest POL i ND2-500.
https://www.jjc.cc/index/goods/detail.html?id=1559
Porownywałem i testowałem i nie widzę różnicy między markowymi filtrami na obiektyw. Bardzo łatwo korzysta się z polara jak się ma duże szkła i osłony. No i jeden polar do wszystkich szkieł.
Warunek trzeba zostawić sobie kilka szkieł EF lub kupić teraz kultowe L, Art czy SP, bo są tanie.
Sprawdza mi się, swiatlo spada o 2ev.
To zależy, bo jeśli z >1/8000 do np 1/2000 czy 1/3200 w słońcu to i tak musisz kombinować z migawką, żeby nie "ścinało" bokehu, zależy też od aparatu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.