Zobacz pełną wersję : Pomoc w wyborze bezlustra - RP czy jednak R8?…
Szanowni, chce prosić o radę. Siedzę na 90D. Powoli (…bardzo powoli…) zaczynam się zastanawiać nad przesiadką z lustrzanki na bezlusterkowca - ale "za to" pełnoklatkowego.
Długo nie mogłem się przekonać do samej idei "bez-lustra" (oldskulowy jestem, lustrzanki różne - najpierw analogowe, potem cyfrowe od prawie 40 lat…). Ostatnio jednak miałem okazję popstrykać pożyczonym od znajomego R8 z "kitowym" obiektywem RF 24-105… No i przyznam, że "się spodobało". Przede wszystkim ostrość - w zasadzie nie zdarzyło mi się, żeby ostrość nie była tam, gdzie chciałem. Wyższe używalne ISO. Obrazki wychodziły kapitalne - a dodatkowym plusem były rozmiary i waga (samo body 90D waży 700 g i jest spore, R8 - nieco ponad 400 g i zauważalnie mniejsze…). Łatwiej wozić, łatwiej spakować - a ja używam aparatu głównie "w rozjazdach"… wiadomo.
Zacząłem się rozglądać... Szybko doszedłem do wniosku, że R6 raczej nie jest dla mnie: jestem amatorem, na zdjęciach nie zarabiam, wydanie ponad 7 tysięcy na samo body to jednak trochę za dużo - w specyfikacji widzę mnóstwo fajnych bajerów, których jednakowoż przy moim amatorskim pstrykaniu w życiu nie wykorzystam (jedyna potencjalnie istotna różnica to wbudowana stabilizacja, ale moje ulubione tematy to obrazki stosunkowo mało ruchome - głównie krajobrazy - więc chyba nie ma to dla mnie aż takiego znaczenia).
Przyglądam się zatem dwóm innym i… No właśnie. Może mi doradzicie...
Pierwszy wybór to był właśnie R8. Ale potem zobaczyłem nieco starszy model - RP. Zrobiłem sobie porównanie… I wyszło mi, że w zasadzie na MOJE potrzeby - ma wszystko, co bym chciał. W porównaniu widzę dwie wyraźne różnice. Jedna mnie nie wzrusza (zdjęcia seryjne - 5 kl/s w porównaniu do 40 kl/s w R8 - na moje potrzeby to wystarcza).