PDA

Zobacz pełną wersję : Canon R: 120fps vs 4K vs Topaz? Co lepsze?

rene
13-10-2023, 03:14
Witam koledzy.

Testowałem dzisiaj upscaling programu Topaz Video i jestem zachwycony. Generalnie niedawno nagrywałem filmik w zwolnionym tempie za pomocą R-ki w full HD, no i niestety na większym ekranie czuć ten brak 4K.

Co wg was byłoby lepszym rozwiązaniem, może ktoś taki test przeprowadzał?

1. Nagrać R-ką obraz w 4K i spowolnić go za pomocą Topaz Video
2. Nagrać R-ką obraz w full HD i zrobić upscaling do 4K za pomocą Topaz Video

Co będzie szybsze / co da lepszą jakość obrazu?

cauchy
13-10-2023, 20:18
Nie mam doświadczenia z Topaz Wideo, ale jeśli bardziej zależy Ci na slow mo niż na rozdziałce, a topaz dobrze upscaluje, to nagrywah full hd i rób upscale.
Kolega na Islandii nagrał dronem kilka pierwszych klipów przypadkiem full hd zamiast 4k, a Premiere Pro i tak zrobiło fajny upscale do 4k. Również dobrze sobie poradziło z upgradem 30fps do 60fps.

rene
14-10-2023, 14:35
Dzięki, nawet nie wiedziałem że premiere pro ma taką opcję.

Nastawiam się na black friday żeby kupić Topaz, ale skoro Premiere Pro daje taką opcję to pewno chętnie wypróbuję triala i zobaczę jak sobie radzi.

Nota bene to jednak chamstwo że w USA premiere pro kosztuje 20 USD miesięcznie a w europie 25 EUR

Sprawdzę czy VPN sobie radzi w takich sytuacjach :)

Przemek_PC
14-10-2023, 14:50
Jest darmowy DaVinci Resolve.

rene
14-10-2023, 14:57
Jest darmowy DaVinci Resolve.

Też ma opcję wyostrzania / powiększania rozdzielczości??

cauchy
14-10-2023, 15:02
tzn ja nic wielkiego nie zrobiłem w PPro
po prostu mając sequence 4k, gdy wrzuciłem na timeline klip full HD to go dałem od razu "Set to frame size" i po eksporcie do 4K jest elegancko. Nie ma żadnej opcji enhance czy upscale, czy cuś, przynajmniej o niczym takim nie wiem.

Przemek_PC
14-10-2023, 15:13