PDA

Zobacz pełną wersję : Coś do nagrywania w słabym światle



HakunaMatata
20-07-2023, 19:41
Cześć,

nie znam się na filmowaniu, znajoma robi krótkie filmy (sztuczne słabe oświetlenie). Aktualnie nagrywa iphonem 13.
Jeżeli chodzi o nagrywanie w dzień, jest dla niej wystarczający, ale gdy jest już wieczór i sztuczne oświetlenie to jakość leci...

Szuka czegoś, co pozwoli nagrać film w 4K, dobra jakość w słabym oświetleniu. Przydała by się stabilizacja, jakiś jasny zoom (musi być zoom, jak "największy")

Dodatkowo warto żeby w były jakieś gotowe profile kolorystyczne, żeby znajoma nie musiała materiału obrabiać tylko prosto z aparatu na kompa i do internetu.

Cena dajmy na to 10000zł. Wszystko zależy od tego czy warto.

Kolekcjoner
20-07-2023, 21:55
Canon C70, C200
Bardziej budżetowo C100 mkII

Przemek_PC
21-07-2023, 10:11
C100 nie nagrywa w 4k. Pozostałe propozycje mocno poza budżetem.

HakunaMatata
21-07-2023, 12:25
Przyznam szczerze, że myślałem że te 10k będzie ok. Ale rozejrzałem się po sprzęcie i różowo nie jest :)

Tak się zastanawiam, że skoro ona potrzebuje czegoś pokroju Iphona, tylko z lepszą jakością w wieczorem, to może nie warto kamery czy bezlustra?
Może są jakieś dedykowane urządzenia jak gopro czy jakieś insta coś tam.
I może takie urządzenie do 10000 będzie lepszym wyborem?
Ważne żeby dało się nagrać porządny obraz przy słabych warunkach oświetleniowych, albo chociaż dużo lepszy niż iphone?

Poza tym chyba ważniejszy tu będzie jasny obiektyw? Czy może matryca z lepszym iso?

Poozon
21-07-2023, 22:34
Czy może matryca z lepszym iso?
Tak myślę że "dual iso" to jest klucz do rozwiązania problemu.
Bo generalnie matryce są porównywalne jeżeli chodzi o ilość szumów. Królują oczywiście matryce z dużymi pikselami, ale sprzęt z takimi matrycami jest drogi, zobacz Sony FX3 na przykład.
Tak biorąc pod uwagę budżet 10 tyś. to myślę że Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K razem z obiektywem może się zmieścić. Kamerę tę można kupić za ok. 5700 zł. Ma dual iso.