PDA

Zobacz pełną wersję : Body dla "średnio zaawansowanego"

Edd90
04-05-2023, 10:27
Witam, zwracam się do Was z prośbą o pomoc w wyborze body, dla "średnio zaawansowanego" , od dłuższego czasu robię zdjęcia Fuji x-s1, generalnie nie mogę narzekać, jednak chcę zrobić krok w przód. Miałem już kilka takich zrywów, żeby wejść w fotografie bardziej ambitnie jednak nie komercyjnie, jednak zawsze coś.
Najwięcej czasu poświęcałem makro, ostatnio jednak spodobała mi się fotografia portretowa i buduar,nie mam zbyt dużego doświadczenia w tej kwestii, jak również "lekka" astrofotografia.

Trafiłem w internecie na 7D z małym przebiegiem z raczej sprawdzonego źródła, tylko nie wiem czy mnogość funkcji mnie nie przerośnie, myślałem też nad 600D.

Ewentualne szkła jakie biorę pod uwagę na początku to pewnie jakiś kitowy + 50 1.8

Czy możecie mnie nakierować na coś konkretnego? Mówimy o używanych sprzętach.

cauchy
04-05-2023, 11:02
Kup uzywane 5d mk III albo 6D, zostaw apsc.

Bangi
04-05-2023, 11:06
Żadne 7d (przecież to stara konstrukcja, crop i szumi jak diabli), ani 600D.
Jeśli chcesz zacząć budżetowo to proponuję poszukać używane 6D1 i do tego na początek nawet Canon EF 50/1.8 STM będzie OK lub EF 50/1.4 lub EF 85/1.8.

Jeśli nie musi być budżetowo to używane R z adapterem i szkła te same co podałem.

mystek
04-05-2023, 16:07
Dokładnie, szukaj 6D mk1. Body powinieneś kupić za 1500-2000zł

robertskc7
04-05-2023, 16:36
Zostań w Fuji, żadnych cropów canona a już zwłaszcza takich dziadków jak 7d! Kup dobrą porterówkę do fuji, a w fuji masz bardzo dobre 35 1.4 i 56 1.2 i jest git.
p.s Jak zaczynaszsz z takim budżet to ciężko Ci będzie cholernie. Nie oszukujmy się ale jak chcesz dobrze portret to jasne szkła musisz mieć, specjalistyczne do macro, oświetlenie. Fulframe nie jest konieczny, ale zawsze to jakieś plusy niż minusy i kolejne wydatki... nakupisz starocia i się będziesz tylko irytował.

candar
04-05-2023, 18:49