Zobacz pełną wersję : 80d ustawienia pod JPGI.
belmondo81
09-02-2023, 00:45
Witam. Jestem początkujący i mam pytanie jakie ustawienia zrobić w 80d aby ładne jpg wychodziły z puszki. Nie chce się bawić w RAW-y. Dzięki za Ew. Info i pomoc.
Od wielu lat na rożnych body Canona mam ustawione Picture Style
kontrast +1
nasycenie +1
wyostrzanie mam prawie na maksa.
Takie JPG-i mi odpowiadają.
belmondo81
09-02-2023, 10:13
Dzięki.Ustawiłem RAW i JPG jako zapis.Nie chcę raw porzucać bo ...no właśnie zajdzie potrzeba edycji ładnego zdjęcia i klapa.Dużo nauki przede mną,ale małymi krokami i treningiem dam radę.
kontrast +1
nasycenie +1
Z ciekawości, jak szacujesz:
1. Ile zdjęć rodzinnych (%) musisz edytować z RAWa, a dla ilu wystarczy JPG+PictureStyle?
2. Analogicznie dla zdjęć lotniczych?
zdRAWki
Dzięki.Ustawiłem RAW i JPG jako zapis.Nie chcę raw porzucać bo ...no właśnie zajdzie potrzeba edycji ładnego zdjęcia i klapa.Dużo nauki przede mną,ale małymi krokami i treningiem dam radę.
Słuszne. Mam podwójny zapis na każdym aparacie, jaki by mi z ręce wpadł.
Np teraz z śnieżną zimę JA UWAŻAM za konieczne czasem pokręcić suwakami nad RAW, "coś" na śniegu się naświetla źle.
Z drugiej strony 80% jakie dotrą do mopcih znajomych to JPG z aparatu. Miewam albo profil "vivid" (lekkie podbicie koloru / kontrastu), albo (dosć rzadko) mono z filtrem pomarańczowym i kontrastem
Wyczuwam w twoim pytaniu oczekiwanie prawie-niemożliwego (przy oczekiwaniu wyższej jakości)
Można się nastawić na 100% JPG, są tacy fotografowie, ale jak widze goście używają korekt podczas zdjęcia, "histogramu w prawo" na bezlusterkowcach itd..
Więc jeśli pytając o JPG oczekujesz jeszcze automatu, to nie do końca.
Inny obszar na RAW to w złych warunkach i nocne. Żeby oddać nastrój, i nie mieć szumu, trzeba naświetlić obficie, i w obróbce RAW obniżyć ekspozycję dla klimatu zdjęcia.
--- Kolejny post ---
Polecam (nie przestrasz się, że dużo o micro 4/3)
https://www.youtube.com/watch?v=3F2d-qUxvGg