Zobacz pełną wersję : Sony A7 R mk V
Forum żyje fotografia w smartfonach :)) a tymczasem Sony wypuszcza swoja nowość z matrycą BSI 61mpix ,filmami 8k oraz procesorem z wspieranym sztuczną inteligencja... :) Bardzo ciekawy ekran,niespotykany u konkurencji i nowa stabilizacja,gdzie na YT mozna spotkac opinie o zdjęciach z reki przy 1.6sek. Ciekawe czy będzie jakis większy skok jakości sprzetów, jaki zrobił chocby model A7 III..chyba zmuszając Canona i Nikona do zarzucenia lustrzanek.
https://www.optyczne.pl/18176-news-Sony_A7R_V.html
Taki przeskok, że przy 8K po 30min aparat się wyłancza. Ale to nic, ponieważ taki jest przy tym rolling shutter, że nikt tego nie będzie używał.
Fajny może się za to okazać pixel shift i 240MPix zdjęcia.
Fajny.
Fajnie ze jest firma, ktora dala C i N kopa w zadek zeby sie wzieli do roboty nad swoimi puszkami [emoji6]
Ile Canon ma w swojej ofercie aparatów z obrotowym ekranem i 4k/60? No. A powinni miec ich duzo wiecej.
jan pawlak
27-10-2022, 10:28
Forum żyje fotografia w smartfonach :)) a tymczasem Sony wypuszcza swoja nowość z matrycą BSI 61mpix ,filmami 8k oraz procesorem z wspieranym sztuczną inteligencja... :) Bardzo ciekawy ekran,niespotykany u konkurencji i nowa stabilizacja,gdzie na YT mozna spotkac opinie o zdjęciach z reki przy 1.6sek. Ciekawe czy będzie jakis większy skok jakości sprzetów, jaki zrobił chocby model A7 III..chyba zmuszając Canona i Nikona do zarzucenia lustrzanek.
https://www.optyczne.pl/18176-news-Sony_A7R_V.html
Mam A7R3 i mam "zboczenie" lubię ostrość na (niektórych) zdjęciach ale nie jestem talibem/ortodoksem sprzętowym.
Do tej pory dużo wymieniałem aparaty/obiektywy ale nie było sensu na A7R3A, A7R4, A7R4A.
Nie widzę sensu też (przy moim zakresie fotografowania) na wymianę na A7R5.
Postęp w tym sprzęcie odbywa sie daleko poza zakresem użytecznej jakości jaką zarówno potrzebuje jak i jakią jestem w stanie wykorzystać przy moim sposobie wizualizacji (monitor, TV, wydruki)
jp
pawel.guraj
27-10-2022, 12:23
A EVF choć dostał ponad 9mpix to dalej w trakcie AF i fotografowania używa wykastrowanej rozdzielczości.
p,paw
Specyfikacja bardzo ciekawa, dwa sloty na karty do każdego wchodzi cfexpress lub zwykła, piksel shift ma ponoć jakieś mechanizmy eliminujące (czytaj zmniejszajace) problemy przy ruchu czy wietrze, mocowanie ekranu wygląda ciekawie (chyba bym wolał niż zwykły obrotowy canonowy), wydaje się że sony odskoczył znowu z sensorem 14EV DR i 16 bitowe rawy, filmowanie w jednych aspektach lepsze w innych gorsze niż naszej ulubionej firmy co wyjdzie się zobaczy - kibicuję sony (ale nie jej hejtero-influencerom) bo ta firma tworzy jakąś realną konkurencję dla naszego ulubionego producenta.
Przemek_PC
27-10-2022, 18:17
Do filmowania kupuje się Sony z "S" na końcu. Dwa sloty to już w A7III były. Co do hejterow to zapewne za chwilę pojawia się w tym wątku.
Popatrzyłem ci ja sobie na przykładowe zdjęcia zamieszczone na dpreview.com. Pomijając już to, że za takie "przykładowe" zdjęcia, jakie oni robią, to należało by im tyłki skopać, zasiać szczawiu, nasadzić mirabelek, bo prawie wszystkie zrobili przy ISO 200, a tylko jedno przy ISO 4000, i jedno przy ISO 6400 na niewiele mówiących motywach, to to, co na nich widać, skłania mnie do konstatacji, że w dziedzinie matryc albo producenci już doszli do ściany, albo coś nowego trzymają przy orderach i pokażą dopiero za 15 lat.
Matryca o gęstości takiej samej, jak APS-C 24 Mp Canona, dalej pracuje jak matryca APS-C, więc użyteczność kropa z takiej matrycy może wzrosnąć tylko dzięki spowodowaniu aby zdjęcia były przynajmniej bardziej ostre za sprawą nowszego układu AF i wydajniejszej stabilizacji, bo to wydaje się jedyną drogą, aby wydobyć drobne detale spod szumu przy wyższych czułościach ISO. Zostaje jeszcze użycie AI w konwersji obrazu, ale chyba raczej nie wewnątrz aparatu, aby nie wypuszczał on jakichś niedorozumianych baboli.
totamten
27-10-2022, 21:56
Specyfikacja bardzo ciekawa, dwa sloty na karty do każdego wchodzi cfexpress lub zwykła, piksel shift ma ponoć jakieś mechanizmy eliminujące (czytaj zmniejszajace) problemy przy ruchu czy wietrze, mocowanie ekranu wygląda ciekawie (chyba bym wolał niż zwykły obrotowy canonowy), wydaje się że sony odskoczył znowu z sensorem 14EV DR i 16 bitowe rawy, filmowanie w jednych aspektach lepsze w innych gorsze niż naszej ulubionej firmy co wyjdzie się zobaczy - kibicuję sony (ale nie jej hejtero-influencerom) bo ta firma tworzy jakąś realną konkurencję dla naszego ulubionego producenta.
Co więc cię trzyma w Canonie? Idź za głosem "ponoć", "wygląda", "wydaję się"!
Co więc cię trzyma w Canonie? Idź za głosem "ponoć", "wygląda", "wydaję się"!
chwilowo R5 - jestem zadowolony i nie muszę iść za głosem
--- Kolejny post ---
to to, co na nich widać, skłania mnie do konstatacji, że w dziedzinie matryc albo producenci już doszli do ściany, albo coś nowego trzymają przy orderach i pokażą dopiero za 15 lat.
w sumie to dobra wiadomość :mrgreen: ta ściana - ale skoro przechodzą na 16 bitów to po coś to robią - może to nie jest pusty marketing
chwilowo R5 - jestem zadowolony i nie muszę iść za głosem
--- Kolejny post ---
w sumie to dobra wiadomość :mrgreen: ta ściana - ale skoro przechodzą na 16 bitów to po coś to robią - może to nie jest pusty marketing
Powiem Ci szczerze, że w nosie mam te 16 bitów i w życiu na to nie zwracałem uwagi. Jakoś żyję ;)
pawel.guraj
28-10-2022, 09:21
Powiem Ci szczerze, że w nosie mam te 16 bitów i w życiu na to nie zwracałem uwagi. Jakoś żyję ;)
Już na przykładzie Fuji GX, który ma tą samą matrycę tylko nie okrojoną do rozmiaru FF (w końcu to ta sama matryca co w A7R4) okazało się, że przy dzisiejszej technologii zysk z tych 16 bitów jest marginalny a w zasadzie niezauważalny. Po prostu renderujemy szum z większą dokładnością.
Dzisiejsza technika matryc CMOS dobiła do ściany i zdecydowanie nie należy oczekiwać większego postępu.
Następny duży krok to global shutter (przy tym samym poziomie szumu) no a na dalszym horyzoncie photon-counting - to będzie przełom.
p,paw
jan pawlak
28-10-2022, 09:39
Już na przykładzie Fuji GX, który ma tą samą matrycę tylko nie okrojoną do rozmiaru FF (w końcu to ta sama matryca co w A7R4) okazało się, że przy dzisiejszej technologii zysk z tych 16 bitów jest marginalny a w zasadzie niezauważalny. Po prostu renderujemy szum z większą dokładnością.
Dzisiejsza technika matryc CMOS dobiła do ściany i zdecydowanie nie należy oczekiwać większego postępu.
Następny duży krok to global shutter (przy tym samym poziomie szumu) no a na dalszym horyzoncie photon-counting - to będzie przełom.
p,paw
Zgoda, będzie dalszy postęp.
Tylko kto (oprócz naprawdę w wąskiej specjalizacji oraz talibów sprzętowych) to potrzebuje w swoim hobby czy pracy "ślubnej" lub jest w stanie na prezentacji swoich zdjęć które normalnie wykonują zauważyć efekt tego rozwoju ?
jp
pawel.guraj
28-10-2022, 09:40
Zgoda, będzie dalszy postęp.
Tylko kto (oprócz naprawdę w wąskiej specjalizacji oraz talibów sprzętowych) to potrzebuje w swoim hobby czy pracy "ślubnej" lub jest w stanie na prezentacji swoich zdjęć które normalnie wykonują zauważyć efekt tego rozwoju ?
jp
Przełomem w photon counting będzie to, że w przy bardzo złych warunkach oświetleniowych będziesz w stanie zrobić bardzo czyste zdjęcie - ISO milion bez szumu.
p,paw
Zgoda, będzie dalszy postęp.
Tylko kto (oprócz naprawdę w wąskiej specjalizacji oraz talibów sprzętowych) to potrzebuje w swoim hobby czy pracy "ślubnej" lub jest w stanie na prezentacji swoich zdjęć które normalnie wykonują zauważyć efekt tego rozwoju ?
jp
Szumy na dzień dzisiejszy są niewiele mniejsze niż 10 lat temu. Wszyscy zyskamy jak to poprawią.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.