Zobacz pełną wersję : GIMP-ustawienia zarządzania kolorami
ms714033
07-06-2006, 18:44
Witam.
Zaczynam "przygodę" z Gimpem. Mam wersję 2.3.
W >Preferencje>Zarządzanie kolorami> są dwie pozycje:
1. Display rendering intent
2. Softproof rendering intent
w obydwu mam zaznaczoną opcję (prawdopodobnie domyślnie) percepcyjnie.
Są jeszcze dostępne:
- względny kolometryczny
- nasycenie
- bezwzględny kolometryczny
Czy ktoś mógłby mi powiedzieć do czego one służą, bo jestem noga ze wszelkiego rodzaju, innych niż nasz ojczysty, języków.
Dzieki za pomoc.
Tomasz Golinski
08-06-2006, 00:21
http://canon-board.info/showthread.php?t=8520
ms714033
08-06-2006, 08:21
http://canon-board.info/showthread.php?t=8520
Hmmm .... muszę się przyznać, że dalej jestem w kropce. Jestem zielony z GIMP-a (i nie tylko :mrgreen: ) jak trawa na wiosnę i tak należy mnie traktować.
Mój temat powstał właśnie po wcześniejszym przeczytaniu wskazanego przez Ciebie wątku i rozpoczęciu "ulepszania" komputera. Przeszukałem jeszcze raz wskazany wątek. Nie wiem, czy może mam zespsuty wzrok, czy Ctrl+F źle działa, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie ( nie bierz tego jako uszczypliwość z mojej strony ). Mógłbyś mi poświęcić chwilkę czasu i jak "pastuch krowie na rowie" :mrgreen: wytłumaczyć? :oops:
Taka uwaga na marginesie... Nieparzystych wersjii GIMPa lepiej nie uzywać do pracy, a już szczególnie wtedy, gdy się nie ma doświadczenia z tym programem. To są wersje deweloperskie, niestabilne, niedorobione.
Ja GIMP-a znam dość dobrze, zainstalowałem którąś z 2.3 na próbę, bo też zarządzanie kolorem mnie interesowało, ale po kwadransie wywaliłem to w cholerę, bo się nie dawało uzywać akurat tych podstawowych rzeczy, które były mi potrzebne (np. crop).
ms714033
08-06-2006, 11:57
Nieparzystych wersjii GIMPa lepiej nie uzywać do pracy
W takim razie którą proponujesz?
Poproszę o informację dla profesjonalisty ... przecież kiedyś się nauczę ... jak spaść ... to z dużego konia!!! :mrgreen: