PDA

Zobacz pełną wersję : Zdjęcia krajoobrazowe



Baal
04-06-2006, 13:28
Witam,

W weekend pojechałem sobie w plenerek i robiłem fotki. Postanowiłem, że pobawię się trybami, a mianowice P. Po zrzuceniu fotek zwaliło mnie z nóg! Były na nich ogromne szumy! Dlaczego? Co nie tak robiłem?

Tomasz Golinski
04-06-2006, 13:31
W trybie P iso jest ustawiane ręcznie. Widocznie miałes ustawione jakieś wysokie.

Baal
04-06-2006, 13:32
Sprawdze, ale chyba 800 miałem. Czyli jakie iso być mi polecał? Dodam, że nie mam lampy błyskowej (robię JESZCZE wbudowaną). I czy na trybie P da się robić pejzaże? czy może jakiś inny jest do tego lepszy?

Tomasz Golinski
04-06-2006, 13:44
Ogólnie należy unikać "P", lepiej w Av (tylko trzeba poczytać trochę o przesłonie itd). Iso najniższe z możliwych. Pejzaże i tak są bez lampy.

PS. Polecam podklejony wątek np. http://canon-board.info/showthread.php?t=1510 http://canon-board.info/showthread.php?t=12

piast9
04-06-2006, 13:47
Czyli jakie iso być mi polecał?
Najmniej ile się da. I to zawsze, nie tylko przy krajobrazach. Dopiero gdy nie da się dobrać odpowiedniej ekspozycji to podnosisz ISO.


I czy na trybie P da się robić pejzaże? czy może jakiś inny jest do tego lepszy?
AV ze względu na konieczność kontroli nad głębią ostrości.

Baal
04-06-2006, 13:52
piast9 - A jaka przesłona? Bo Tomek pisał o przysłonie.

mmsza
04-06-2006, 13:57
Odwrotnie proporcjonalnie do ISO :grin:
Jak największą da się wycisnąć.

Baal
04-06-2006, 13:59
Aha :) Dzięki :) W przyszły weekend pojade z ustawieniem:
- Av
- ISO 100
- f8

Czy coś może być dla mnie ważne i nie wiem o tym?:)

mmsza
04-06-2006, 14:00
Jak się da to nawet F11-13

Tomasz1972
04-06-2006, 14:00
Jak największą da się wycisnąć.
Nie do końca , gdyż większość obiektywów daje ostre foty do f 8 - 11, opóźniej robią się mydlane.

Baal
04-06-2006, 14:02
Oczywiście dodam, że obiektyw mam Canon EF-S 18-55mm (Kitowy) :) Mi również się wydaje że f8 będzie najlepsze :)

mmsza
04-06-2006, 14:02
Nie do końca , gdyż większość obiektywów daje ostre foty do f 8 - 11, opóźniej robią się mydlane.
Jasne, zresztą napisałem wyżej. W zalezności od jakości słoika. A KIT KITowi nie równy.

Tomasz Golinski
04-06-2006, 14:05
Popatrz tu http://optyczne.pl/index.php?test=obiektywu&test_ob=7&roz=4, przy jakich przesłonach obiektyw jest najostrzejszy

akustyk
04-06-2006, 14:06
wybaczcie, ze sobie pozartuje, ale nie macie przypadkiem wrazenia, ze nie w ta strone kombinujecie? ze zdjecia to nie tylko ostrosc obiektywow, ale raczej, a wrecz przede wszystkim - fotografowanych ujec? :)

jesli sie robi zdjecie z duza iloscia planow, w tym dlugim pierwszym planem, to dziure trzeba domknac powyzej f/8 a nawet i f/13 :) a kiedy sie chce celowo nieostrosc (tla lub pierwszego planu) to trzeba z kolei otworzyc? :)

tak mi sie jednak zdaje, ze w klasycznym podejsciu do fotografii, priorytetowa jest kwestia doboru ekspozycji do warunkow sceny, nie do posiadanego sprzetu :) to tylko na tym forum dochodzimy do roznych zboczen ;)

piast9
04-06-2006, 14:11
piast9 - A jaka przesłona? Bo Tomek pisał o przysłonie.
Jaką chcesz/potrzebujesz.

Zwykle w ladnszafciku trzeba mieć głębię ostrości od 1 planu do nieskończoności, a więc musisz stosować takie przesłony które dadzą Ci odpowiednią odległość hiperfokalną. A to zależy od kadru, czyli ogniskowej jaką stosujesz. Im szerzej tym mniej trzeba przymykać. Popatrz tu (http://www.dofmaster.com/charts.html)
No ale gdy chcesz wyodrębić któryś plan to już ta reguła nie ma zastosowania i trzeba trochę wyczucia ze stosowaniem głębi ostrości.

Baal
04-06-2006, 14:15
Aha czyli jak będę robił na ogniskowej 18mm to f8 starczy?

Piast9 zauważyłem że koszystasz z lampy 430EX - jak się sprawuje? (sorry za offtopic) Np. w studio na biało tło wystarcza aby nie było cieni?:)

piast9
04-06-2006, 14:24
Aha czyli jak będę robił na ogniskowej 18mm to f8 starczy?
18mm f/8 @ 350D -> hiperfokalna 2m. Wystarczy. :)


Piast9 zauważyłem że koszystasz z lampy 430EX - jak się sprawuje? (sorry za offtopic) Np. w studio na biało tło wystarcza aby nie było cieni?:)
Lampa ok, działa jak ma działać. A z tłem i cieniami to nie rozumiem o co Ci chodzi. Jak palniesz centralnie na wprost to nie ma cieni ;)

Baal
04-06-2006, 14:27
A mógłbyś wyjaśnić co to jest "hiperfokalna"?

No na wprost to nie mam cieni, a jak będę robił pod kątem modelce zdjęcia na białym tle? To potrzebuje światło wspomagające (halogeny po bokach) czy nie?

akustyk
04-06-2006, 14:33
A mógłbyś wyjaśnić co to jest "hiperfokalna"?

taka odleglosc, ze po wyostrzeniu na nia, przy danej przeslonie i ogniskowej* ostrosc rozciaga sie od 1/2 tej odleglosci do nieskonczonosci.

* - to nie wszystkie czynniki, ale zeby nie komplikowac sytuacji nie wymieniam pozostalych :)

Baal
04-06-2006, 14:36
Dziękuje akustyk za wyjaśnienie.

piast9
04-06-2006, 15:04
A mógłbyś wyjaśnić co to jest "hiperfokalna"?
Wszystko masz wyjaśnione na stronie, do której link podałem. Łącznie z programikiem do drukowania diagramów, z których odczytujesz hiperfokalną dla konkretnych warunków.

Baal
04-06-2006, 15:05
Wiem dziękuje :) Zauwazyłem to później (po napisaniu posta). Jeśli znasz się na fotografi w studio to zapraszam Cię do kolejnego mojego wątku :)