PDA

Zobacz pełną wersję : Canon R5 - zawieszenie aparatu w trakcie zdjęć - komunikat BUSY



annja
08-06-2021, 12:39
Cześć. Jestem nowym użytkownikiem R5. Testowałam go już na jednym reportażu z chrzcin i jednej sesji studyjnej i wszystko było ok.
Wczoraj robiłam sesję plenerową i pierwszy raz aparat mi się zawiesił.

Dokładnie wyglądało to tak:
na sesji fotografowałam razem z canonem rf 50 1.2 w trybie manualnym. Najpierw na migawce mechanicznej, na której wykonałam kilkadziesiąt zdjęć, a potem przełączyłam na migawkę elektroniczną i aparat się zawiesił. Nie mogłam zrobić żadnego zdjęcia, nie działał spust migawki ani żaden inny przycisk (menu, info itp), pojawił się komunikat BUSY (doprecyzowuje, że na mig. elektronicznej nie zrobiłam żadnego zdjęcia więc nie było to związane z tym, że aparat np. zapisuje zdjęcia seryjne i dlatego jest "BUSY").
Wyciągnęłam więc z plecaka drugie body, mówiąc parze, że chce niby zrobić zdjęcie innym obiektywem i sięgając po drugi aparat cały czas usiłowałam dojść do tego co się dzieje z R5, cały czas był tam komunikat BUSY. Zrobiłam kilka zdjęć drugim body i odłożyłam R5, po ok 2-3 minutach nadal był tam komunikat BUSY.
Wyłączam w końcu aparat i on w ogóle nie zareagował na wyłączenie, nie wyłączył się wyświetlacz, cały czas pokazywał się komunikat BUSY. Wtedy już totalnie zgłupiałam. :(
Finalnie pomogło dopiero wyjęcie i ponowne włożenie baterii.

Potem aparat już działał normalnie, zrobiłam nim sesję do końca. Ale ten incydent bardzo mnie zmartwił. Przede mną pierwsze repo ślubne z R5. Oczywiście będę mieć drugie body cały czas ze sobą, aczkolwiek nastawiałam się, że właśnie R5 będzie głównym body. Nie wyobrażam sobie takiego "zawieszenia" aparatu np. w trakcie przysięgi i wyjmowania wówczas baterii.... :(

Czy ktoś miał taki problem? Czy komuś się zawiesił? Gdzie szukać przyczyny? Czy to może mieć związek z oprogramowaniem czy to jakaś inna kwestia? Czy może konieczny jest serwis?

Będę wdzięczna za jakąkolwiek pomoc/sugestie.
Z góry dziękuję.

solti
08-06-2021, 13:07
Myślę, że w każdym urządzeniu elektronicznym, pod kontrolą jakiegokolwiek systemu operacyjnego, trzeba liczyć się z możliwością zawieszenia.

slawek20053
08-06-2021, 16:58
Witam, tak u mnie zaczęły się problemy z R5 podobnie. Zawieszanie aparatu albo restart bez żadnego powodu. Po jakimś czasie ok 4 tygodni od zakupu pojawił się błąd err 70. Wysłany do naprawy - wymiana płyty głównej. Po naprawie ok 3 tygodni spokoju i ponownie zawieszanie i restarty aparatu. Ponownie naprawa ale tym razem serwis odpisał, że nic nie widzi i wrócił do mnie. Kolejne 3-4 tygodnie i znowu to samo, zawieszenia , restart i wreszcie błąd err 70. Tym razem uwieczniłem błąd aparatem telefonu. Ponowny wyjazd do naprawy - podobno wymieniono matrycę. Piszę podobno bo aparatu nie odebrałem i wniosłem o zwrot pieniędzy - rękojmia. Nie ma dużo tego typu problemów w internecie spotkałem 4-5 takich przypadków w tym z R6 Scotta Kelbiego. Moim zdaniem to problem danego egzemplarza i Canon powinien szybko je zabrać od użytkowników aby zbadać przyczynę. W USA szybko wymienili na nowe egzemplarze - 2 sztuki. Ja na razie czekam na zwrot pieniędzy ze sklepu.



Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Marcinus
08-06-2021, 18:42
Witam, tak u mnie zaczęły się problemy z R5 podobnie. Zawieszanie aparatu albo restart bez żadnego powodu. Po jakimś czasie ok 4 tygodni od zakupu pojawił się błąd err 70. Wysłany do naprawy - wymiana płyty głównej. Po naprawie ok 3 tygodni spokoju i ponownie zawieszanie i restarty aparatu. Ponownie naprawa ale tym razem serwis odpisał, że nic nie widzi i wrócił do mnie. Kolejne 3-4 tygodnie i znowu to samo, zawieszenia , restart i wreszcie błąd err 70. Tym razem uwieczniłem błąd aparatem telefonu. Ponowny wyjazd do naprawy - podobno wymieniono matrycę. Piszę podobno bo aparatu nie odebrałem i wniosłem o zwrot pieniędzy - rękojmia. Nie ma dużo tego typu problemów w internecie spotkałem 4-5 takich przypadków w tym z R6 Scotta Kelbiego. Moim zdaniem to problem danego egzemplarza i Canon powinien szybko je zabrać od użytkowników aby zbadać przyczynę. W USA szybko wymienili na nowe egzemplarze - 2 sztuki. Ja na razie czekam na zwrot pieniędzy ze sklepu.



Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

I zwrócili Ci bezproblemowo pieniądze?

slawek20053
08-06-2021, 18:42
Jeszcze czekam.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

mkamelg
09-06-2021, 11:53
Czy ktoś miał taki problem? Czy komuś się zawiesił? Gdzie szukać przyczyny? Czy to może mieć związek z oprogramowaniem czy to jakaś inna kwestia? Czy może konieczny jest serwis?

Nie jesteś sama ze swoim problemem, są dwa duże wątki na forum CR dotyczące zawieszania się R5.

EOS R5 Freeze /lock up issues (https://www.canonrumors.com/forum/threads/eos-r5-freeze-lock-up-issues.39459/)

How frequently does your R5 freeze/lock up? (https://www.canonrumors.com/forum/threads/how-frequently-does-your-r5-freeze-lock-up.39462/)

Natomiast w żadnym z nich nie znalazłem tego, co znalazłem w pewnym wątku na forum DPR.

Canon R5 busy? (https://www.dpreview.com/forums/thread/4549050)

W największym skrócie, wyłącz sobie w aparacie cyfrowy optymalizator obiektywu. W niczym to nie zaszkodzi, a może w czymś pomoże.

https://cam.start.canon/pl/C003/manual/html/UG-03_Shooting-1_0190.html

Jacek
09-06-2021, 12:23
W związku ze stosunkowo dużą ilością postów o zawieszaniu różnych „R” i konieczności wyjęcia akumulatora, co przywraca aparty do życia, być może firma „C” wprowadzi dodatkowy pstryczek odcinający zasilanie (żeby akumulatora nie wyjmować). Ustawienie przełącznika ON/OFF w pozycji OFF nie odcina zasilania, bo po wyjęciu i włożeniu karty dioda się świeci. Mało marketingowy chwyt, ale ułatwiający życie.

annja
09-06-2021, 21:22
Dziękuję bardzo! :) Wyłączyłam ten optymalizator. Mam nadzieję, że to pomoże :)

PasiChomik
17-11-2021, 18:26
Dziękuję bardzo! :) Wyłączyłam ten optymalizator. Mam nadzieję, że to pomoże :)

Witam,

R5 zakupiona w marcu 21, opisany wyżej problem z wyskakującym BUSY miałem już około 6 razy. Jeszcze czekam ale prawdopodobnie zgłoszę sprawę.
pozdrawiam

robertskc7
18-11-2021, 09:22
Miałem w R6 podobny problem tyle że zamiast BUSY wyskakiwał komunikat Err ... aparat się zawieszał, a następie sam resetował.
Wysłałem do serwisu. CSI wymieniło mi płytę główną i problemu na razie nie ma.

Ferox
23-07-2022, 15:28
Hej i udało ci sie odzyskać kaskę na tej rękojmi? Ja mam obecnie tez problemy z R6 i zawiesza sie i tak samo po wymianie płyty głównej trafił na żytnia gdzie stwierdzono że nie ma problemu i obecnie nagrałem tez filmik jak sie pierdzieli nadal. Zastanawiam sie czy na rękojmi mogę sie domagać nowego aparatu lub zwrotu gotówki. Przy tym że wzięty był na firmę.

slawek20053
24-07-2022, 17:16
Witam, Canon podjął decyzję, że wymieni na nowy aparat i od czerwca 2021 mam nowy i jest teraz ok.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk