PDA

Zobacz pełną wersję : CANON R6 - popsuł się....



lolo
27-05-2021, 22:16
no to mam chyba pecha..
Dwa tygodnie cieszyłem się nowym aparatem.
Najpierw migotanie wizjera co około 50 zdjęć. Po każdym migotaniu konieczne było ponowne uruchomienie aparatu.
Po kilku dniach doszła awaria gniazda karty. Wyskoczył komunikat, że karta nr 2 jest zablokowana... i tyle.

Serwis na żytniej wymienił płytę główną i dziś odebrałem sprzęt.

Po pół godzinie sesji migotanie pojawiło się ponownie, a do tego migawka zamyka się z max czasem 1/200. A potem jest w cały świat. np zdjęcie z czasem 1/2500 może być jaśniejsze od tego z czasem 1/1600, wizjer w trybie symulacji ekspozycji nie działa poprawnie - pokazuje zbyt jasne lub zbyt ciemne obrazy - nie pokrywają się one z finalnym zdjęciem.

No to chyba zbyt dużo tych awarii jak na sprzęt za prawie 12 tys...

i tu moje pytanie.
Czy ktoś ma doświadczenie z taką reklamacją i z prośbą o wymianę wadliwego egzemplarza na nowy ?
Uważam, że kolejne naprawy nic nie wniosą. chciałbym po prostu dostać nowy egzemplarz pozbawiony wad.
ktoś pomoże ?

Bangi
27-05-2021, 22:58
Może zgłoszenie do sklepu z tytułu rękojmi, choć problem jest taki, że aparat był już dość mocno naprawiany w ramach gwarancji... i sklep powie, że skoro było grzebane przez ASO Canon to idź kliencie do nich.
Tak czy siak, uderzyłbym raz jeszcze z gwarancji.

p0m
28-05-2021, 02:29
gdybyś kupił sony to miałbyś aparat który nadal działa:mrgreen:

candar
28-05-2021, 07:49
https://bktkancelaria.pl/prawda-i-mity-o-reklamacji-towaru-gwarancja-rekojmia/

W przypadku rękojmi, za drugim razem można żądać zwrotu pieniędzy lub wymiany na nowy ale żądanie to należy umieścić w zgłoszeniu jak również i to że reklamuje się towar z tytułu rękojmi.

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

Jeżeli konsument składa reklamację na podstawie rękojmi, podmiotem odpowiedzialnym za powstałe wady jest sprzedawca – i to do niego należy skierować pismo reklamacyjne.
Jego dane znajdują się m.in. na paragonie fiskalnym, który kupujący powinien – co do zasady – otrzymać wraz z towarem.

Rękojmia jest ustawowo uregulowanym sposobem dochodzenia roszczeń. Przedsiębiorca nie może w żaden sposób odmówić przyjęcia reklamacji, jeżeli nie wynika to wprost z przepisów.

Rękojmią są objęte wszystkie towary konsumpcyjne.
Podstawa prawna: art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego

Konsument ma prawo do złożenia reklamacji na podstawie rękojmi, jeżeli towar konsumpcyjny jest wadliwy. Rozróżnia się dwa rodzaje wad: fizyczną i prawną.

Wada fizyczna to niezgodność produktu z umową. Dochodzi do niej w szczególności wtedy, gdy rzecz:

nie ma właściwości, które produkt tego rodzaju powinien mieć – np. telefon przerywa połączenia, naczynie żaroodporne pęka pod wpływem wysokiej temperatury;
nie ma właściwości, o których konsument został zapewniony przez sprzedawcę lub reklamę – np. urządzenie medyczne nie ma właściwości leczniczych opisywanych przez pracownika sklepu;
nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy okazji zawierania umowy, jeśli przedsiębiorca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia – np. zegarek nie jest wodoodporny na głębokości większej niż 20 m, a konsument przed zakupem poinformował sprzedawcę, że ma zamiar nurkować powyżej takich głębokości;
została wydana kupującemu w stanie niezupełnym – np. laptop sprzedany bez ładowarki, choć powinna być w zestawie.

Sprzedawca odpowiada wobec konsumenta za sprzedany towar, jeżeli wada zostanie stwierdzona w okresie 2 lat od momentu jego wydania (wyjątek dotyczy nieruchomości, w przypadku których okres odpowiedzialności to 5 lat).

Terminu tego nie można skrócić, z wyjątkiem towarów używanych, przy których sprzedawca może ograniczyć okres swojej odpowiedzialności maksymalnie do roku. O skróceniu terminu konsument powinien zostać poinformowany przed zawarciem umowy.

Ważne!

Przez rok trwania odpowiedzialności sprzedawcy istnieje domniemanie, że stwierdzona wada lub jej przyczyna istniała już w momencie sprzedaży. Taka sytuacja ułatwia złożenie reklamacji, gdyż to przedsiębiorca musi udowodnić, że wada powstała z winy konsumenta.

W przypadku zauważenia wady w późniejszym terminie, czyli między 12. a 24. miesiącem od wydania towaru, to konsument powinien wykazać, że wada towaru istniała w momencie zakupu – np. jest wynikiem zastosowania materiałów niskiej jakości, nieprawidłowej produkcji czy też niepoprawnej instrukcji obsługi lub konserwacji. Na poparcie swoich twierdzeń może (ale nie musi) skorzystać z pomocy specjalistów, w tym z opinii i analiz niezależnych rzeczoznawców.

--- Kolejny post ---


gdybyś kupił sony to miałbyś aparat który nadal działa:mrgreen:

Śmieszy Cię to, że koledze się zepsuł się aparat i ma gorzej niż Ty ? :twisted:

Żenujące

robertskc7
28-05-2021, 08:25
Wysyłaj ponownie do CSI, że aparat nie został naprawiony. Ciśnij ich, że dali **** z naprawą. Prawdopodobnie dostaniesz nowy.

tomfoot
28-05-2021, 09:08
"W przypadku gdy produkt był używany prawidłowo i nie został uszkodzony, a mimo to przestał działać, postaramy się go naprawiać. Jeśli naprawa okaże się niemożliwa, wymienimy niedziałający egzemplarz na ten sam model (lub w przypadku, gdy model nie jest już dostępny, na model alternatywny). Jeśli wymienimy produkt, nowy egzemplarz zostanie objęty gwarancją."

mkamelg
28-05-2021, 09:17
i tu moje pytanie.
Czy ktoś ma doświadczenie z taką reklamacją i z prośbą o wymianę wadliwego egzemplarza na nowy ?
Uważam, że kolejne naprawy nic nie wniosą. chciałbym po prostu dostać nowy egzemplarz pozbawiony wad.
ktoś pomoże ?

https://www.legalniewsieci.pl/aktualnosci/nieskuteczna-naprawa--kiedy-mozna-zadac-zwrotu-pieniedzy

Wygląda na to, że jakbyś robił zwrot aparatu do sklepu, i tenże sklep zajmował się Twoją reklamacją, to całkiem możliwe iż dostałbyś nowy egzemplarz aparatu wolny od wad lub zwrot pieniędzy. Wysyłając aparat samodzielnie na Żytnią niestety nie, i będzie musiał być naprawiany aż do skutku.

https://www.canon.pl/support/consumer_products/repair/


Pyt.: Jeśli moje urządzenie jest wadliwe, czy można wymienić je na gwarancji?

Odp.: Canon tylko naprawi twój produkt w terminach i warunkach opisanych w twojej gwarancji.

Jeśli dzisiaj uda się go Tobie do nich wysłać, to na poniedziałek powinien do nich dotrzeć, i może ktoś go ogarnie jeszcze przed długim weekendem https://serwis.proclub.pl/aktualnosci/2021-05-28-dlugi-weekend-boze-cialo

Co dalej? Nie wiem.

Jeżeli nadal występowałyby jakieś problemy, no to uderzaj wtedy prosto do Canona https://www.canon.pl/support/consumer_products/contact_support/

PYTANIE DOTYCZĄCE PRODUKTU > Wpisz nazwę produktu w polu poniżej * > R6 > DALEJ > Wybierz kategorię * > Pomoc techniczna > Wybierz temat * > Produkt nie działa > DALEJ

Tam się wtedy pojawi numer telefonu, oraz możliwość wysłania wiadomości e-mail do działu pomocy technicznej.

Jacek
28-05-2021, 09:26
koleżance- w R6 ( 3 mc uzytkowania) na zdjęciach wychodziły kolorowe pasy, oddala do serwisu, wymiana matrycy, bez kłótni i nerwów.

Bangi
28-05-2021, 12:03
https://www.legalniewsieci.pl/aktualnosci/nieskuteczna-naprawa--kiedy-mozna-zadac-zwrotu-pieniedzy

Wygląda na to, że jakbyś robił zwrot aparatu do sklepu, i tenże sklep zajmował się Twoją reklamacją, to całkiem możliwe iż dostałbyś nowy egzemplarz aparatu wolny od wad lub zwrot pieniędzy. Wysyłając aparat samodzielnie na Żytnią niestety nie, i będzie musiał być naprawiany aż do skutku.

https://www.canon.pl/support/consumer_products/repair/



Jeśli dzisiaj uda się go Tobie do nich wysłać, to na poniedziałek powinien do nich dotrzeć, i może ktoś go ogarnie jeszcze przed długim weekendem https://serwis.proclub.pl/aktualnosci/2021-05-28-dlugi-weekend-boze-cialo

Co dalej? Nie wiem.

Jeżeli nadal występowałyby jakieś problemy, no to uderzaj wtedy prosto do Canona https://www.canon.pl/support/consumer_products/contact_support/

PYTANIE DOTYCZĄCE PRODUKTU > Wpisz nazwę produktu w polu poniżej * > R6 > DALEJ > Wybierz kategorię * > Pomoc techniczna > Wybierz temat * > Produkt nie działa > DALEJ

Tam się wtedy pojawi numer telefonu, oraz możliwość wysłania wiadomości e-mail do działu pomocy technicznej.

Dlatego zawsze każdemu radzę, bez względu na rodzaj sprzętu, zgłaszaj najlepiej z tytułu niezgodności towaru z umową, bo wtedy chociażby sprzedawca ma 14 dni na zajęcie stanowiska, a jak nie zajmie, to znaczy, że się zgadza (co do zasady). Inna sprawa, że sklepy często podsuwają sprytnie papiery do zgłoszenia gwarancyjnego, ale to nie jest to samo i ma dość istotne skutki dla klienta.

lolo
28-05-2021, 18:59
Tylko problem jest taki że to był zakup na firmę, a z tego co czytam to rękojmia nie działa jeżeli kupiłem aparat a głównym PKD mojej działalności jest fotografia.
Czy może coś się zmieniło ?





https://bktkancelaria.pl/prawda-i-mity-o-reklamacji-towaru-gwarancja-rekojmia/

W przypadku rękojmi, za drugim razem można żądać zwrotu pieniędzy lub wymiany na nowy ale żądanie to należy umieścić w zgłoszeniu jak również i to że reklamuje się towar z tytułu rękojmi.

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

Jeżeli konsument składa reklamację na podstawie rękojmi, podmiotem odpowiedzialnym za powstałe wady jest sprzedawca – i to do niego należy skierować pismo reklamacyjne.
Jego dane znajdują się m.in. na paragonie fiskalnym, który kupujący powinien – co do zasady – otrzymać wraz z towarem.

Rękojmia jest ustawowo uregulowanym sposobem dochodzenia roszczeń. Przedsiębiorca nie może w żaden sposób odmówić przyjęcia reklamacji, jeżeli nie wynika to wprost z przepisów.

Rękojmią są objęte wszystkie towary konsumpcyjne.
Podstawa prawna: art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego

Konsument ma prawo do złożenia reklamacji na podstawie rękojmi, jeżeli towar konsumpcyjny jest wadliwy. Rozróżnia się dwa rodzaje wad: fizyczną i prawną.

Wada fizyczna to niezgodność produktu z umową. Dochodzi do niej w szczególności wtedy, gdy rzecz:

nie ma właściwości, które produkt tego rodzaju powinien mieć – np. telefon przerywa połączenia, naczynie żaroodporne pęka pod wpływem wysokiej temperatury;
nie ma właściwości, o których konsument został zapewniony przez sprzedawcę lub reklamę – np. urządzenie medyczne nie ma właściwości leczniczych opisywanych przez pracownika sklepu;
nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy okazji zawierania umowy, jeśli przedsiębiorca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia – np. zegarek nie jest wodoodporny na głębokości większej niż 20 m, a konsument przed zakupem poinformował sprzedawcę, że ma zamiar nurkować powyżej takich głębokości;
została wydana kupującemu w stanie niezupełnym – np. laptop sprzedany bez ładowarki, choć powinna być w zestawie.

Sprzedawca odpowiada wobec konsumenta za sprzedany towar, jeżeli wada zostanie stwierdzona w okresie 2 lat od momentu jego wydania (wyjątek dotyczy nieruchomości, w przypadku których okres odpowiedzialności to 5 lat).

Terminu tego nie można skrócić, z wyjątkiem towarów używanych, przy których sprzedawca może ograniczyć okres swojej odpowiedzialności maksymalnie do roku. O skróceniu terminu konsument powinien zostać poinformowany przed zawarciem umowy.

Ważne!

Przez rok trwania odpowiedzialności sprzedawcy istnieje domniemanie, że stwierdzona wada lub jej przyczyna istniała już w momencie sprzedaży. Taka sytuacja ułatwia złożenie reklamacji, gdyż to przedsiębiorca musi udowodnić, że wada powstała z winy konsumenta.

W przypadku zauważenia wady w późniejszym terminie, czyli między 12. a 24. miesiącem od wydania towaru, to konsument powinien wykazać, że wada towaru istniała w momencie zakupu – np. jest wynikiem zastosowania materiałów niskiej jakości, nieprawidłowej produkcji czy też niepoprawnej instrukcji obsługi lub konserwacji. Na poparcie swoich twierdzeń może (ale nie musi) skorzystać z pomocy specjalistów, w tym z opinii i analiz niezależnych rzeczoznawców.

--- Kolejny post ---



Śmieszy Cię to, że koledze się zepsuł się aparat i ma gorzej niż Ty ? :twisted:

Żenujące

--- Kolejny post ---

Reklamację zgłaszałem od razu przez sklep.
Teraz koresponduję bezpośrednio z canonem bo serwis nie ma decyzyjności w sprawie wymiany sprzętu - oni tylko go naprawiają.





https://www.legalniewsieci.pl/aktualnosci/nieskuteczna-naprawa--kiedy-mozna-zadac-zwrotu-pieniedzy

Wygląda na to, że jakbyś robił zwrot aparatu do sklepu, i tenże sklep zajmował się Twoją reklamacją, to całkiem możliwe iż dostałbyś nowy egzemplarz aparatu wolny od wad lub zwrot pieniędzy. Wysyłając aparat samodzielnie na Żytnią niestety nie, i będzie musiał być naprawiany aż do skutku.

https://www.canon.pl/support/consumer_products/repair/



Jeśli dzisiaj uda się go Tobie do nich wysłać, to na poniedziałek powinien do nich dotrzeć, i może ktoś go ogarnie jeszcze przed długim weekendem https://serwis.proclub.pl/aktualnosci/2021-05-28-dlugi-weekend-boze-cialo

Co dalej? Nie wiem.

Jeżeli nadal występowałyby jakieś problemy, no to uderzaj wtedy prosto do Canona https://www.canon.pl/support/consumer_products/contact_support/

PYTANIE DOTYCZĄCE PRODUKTU > Wpisz nazwę produktu w polu poniżej * > R6 > DALEJ > Wybierz kategorię * > Pomoc techniczna > Wybierz temat * > Produkt nie działa > DALEJ

Tam się wtedy pojawi numer telefonu, oraz możliwość wysłania wiadomości e-mail do działu pomocy technicznej.

--- Kolejny post ---

ale gdyby po naprawie pasy na zdjęciach wychodziły nadal to już ciśnienie by lekko podskoczyło... aa gdyby doszły do tego kolejne problemy ...

Cichy
28-05-2021, 19:28
no to mam chyba pecha..
Dwa tygodnie cieszyłem się nowym aparatem.
Najpierw migotanie wizjera co około 50 zdjęć. Po każdym migotaniu konieczne było ponowne uruchomienie aparatu.
Po kilku dniach doszła awaria gniazda karty. Wyskoczył komunikat, że karta nr 2 jest zablokowana... i tyle.

Serwis na żytniej wymienił płytę główną i dziś odebrałem sprzęt.

Po pół godzinie sesji migotanie pojawiło się ponownie, a do tego migawka zamyka się z max czasem 1/200. A potem jest w cały świat. np zdjęcie z czasem 1/2500 może być jaśniejsze od tego z czasem 1/1600, wizjer w trybie symulacji ekspozycji nie działa poprawnie - pokazuje zbyt jasne lub zbyt ciemne obrazy - nie pokrywają się one z finalnym zdjęciem.

No to chyba zbyt dużo tych awarii jak na sprzęt za prawie 12 tys...

i tu moje pytanie.
Czy ktoś ma doświadczenie z taką reklamacją i z prośbą o wymianę wadliwego egzemplarza na nowy ?
Uważam, że kolejne naprawy nic nie wniosą. chciałbym po prostu dostać nowy egzemplarz pozbawiony wad.
ktoś pomoże ?

Reklamowałeś u sprzedawcy czy bezpośrednio w serwisie ?

--- Kolejny post ---


Dlatego zawsze każdemu radzę, bez względu na rodzaj sprzętu, zgłaszaj najlepiej z tytułu niezgodności towaru z umową, bo wtedy chociażby sprzedawca ma 14 dni na zajęcie stanowiska, a jak nie zajmie, to znaczy, że się zgadza (co do zasady). Inna sprawa, że sklepy często podsuwają sprytnie papiery do zgłoszenia gwarancyjnego, ale to nie jest to samo i ma dość istotne skutki dla klienta.

To jest trochę nie tak, bo reklamacja z tytułu rękojmi z założenia dotyczy sytuacji, w której wada istniała w momencie sprzedaży aparatu.

p0m
28-05-2021, 19:57
Żenujące

w punkt określiłeś swoje wypociny, jak zawsze

slawek20053
29-05-2021, 22:00
Mam podobny problem z R5 z tym że pojawia się błąd err 70 . Już trzeci raz wysyłam i dalej nic. Pierwszy raz bezpośrednio do CSI a kolejne dwa przez sklep. Teraz czekam na opinie CSI.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

candar
29-05-2021, 23:57
Mam podobny problem z R5 z tym że pojawia się błąd err 70 . Już trzeci raz wysyłam i dalej nic. Pierwszy raz bezpośrednio do CSI a kolejne dwa przez sklep. Teraz czekam na opinie CSI.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Wychodzi na to, że to dość popularna przypadłość w R5 i R6. Sprawdź też, czy na rożnych kartach pamięci to też występuje (info z sieci). Bateria oryginalna?

https://scottkelby.com/update-on-my-canon-r6-err-70-problem/

https://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=en&u=https://www.fredmiranda.com/forum/next/1681407&prev=search&pto=aue

slawek20053
30-05-2021, 00:16
Tak wszystkie elementy oryginalne a karty kupowane przez sklep Canona. Ostatnio w serwisie sprawdzali wszystkie moje obiektywy, karty i konwertery do obiektywów EF.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

eos m10
30-05-2021, 13:27
Mam podobny problem z R5 z tym że pojawia się błąd err 70 . Już trzeci raz wysyłam i dalej nic. Pierwszy raz bezpośrednio do CSI a kolejne dwa przez sklep. Teraz czekam na opinie CSI.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

jeśli korzystasz z rękojmi to odstąp od umowy i kup nowy...

slawek20053
30-05-2021, 13:40
Tak zrobię , tym bardziej, że teraz podobno wymienili jeszcze matrycę. Dziękuję za podpowiedź.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk