PDA

Zobacz pełną wersję : Reklamacja i obowiązki...



Zakk Wylde
26-05-2006, 10:32
Witajcie!

Mam taki problem.... kiedyś na canon boardzie pisałem o uszkodzonym obiektywnie 18-55mm (chodziło o powłoki antyodblaskowe). Jeden z ludków które pisze tu na forum napisało że zminili mu optykę w ciągu 10 dni.... Ja dałem 8 maja obiektyw do naprawy do krakowa, oni wysłali mi do wawy aby naprawili mi to naprawili. Oczywiście mineło już 14 dni roboczych i przez to złamali chyba reguły panujace i napisane na karcie gwarancyjnej.

1) Czego mogę się domagać od strony canona (chodzi o to czy nie mogę domagac się przedłużenia gwarancji o miesiąć lub jakiś gratis..) ?

Pozdrawiam!

DoMiNiQuE
26-05-2006, 10:59
Jeszcze Ci nie naprawili tego szkla? A mowilem zeby slac od razu na zytnia ;) Mozesz sie domagac przedluzenia gwarancji o czas pobytu obiektywu w serwisie. Z reszta to jest chyba ich obowiazkiem.

Brodi
26-05-2006, 13:44
']Jeszcze Ci nie naprawili tego szkla? A mowilem zeby slac od razu na zytnia ;) Mozesz sie domagac przedluzenia gwarancji o czas pobytu obiektywu w serwisie. Z reszta to jest chyba ich obowiazkiem.

A czy ktos próbował (skutecznie) reklamować (aby poprawili coś w optyce) swojego KIT'a za kiepską ostrość zdjęć (tzw. "mydło")? Chodzi mi o to, że widziałem fotki Kami74 w jego galerii, których jakością byli zaskoczeni inni posiadacze KIT'a. Czy ktoś próbował?

popmart
26-05-2006, 13:48
absolutnie nie ma terminu 14 na naprawę .... jest termin 14 dni na ustosunkowanie się czy gwarancja jest zasadna czy nie jeśli nie ma odmowy to automatycznie po 14 dniach gwarancja jest zasadna.

Zakk Wylde
31-05-2006, 14:03
Witam...

Wracam do tematu bo coś się wyjasniło....

Dzwoniłem sobie do Krakowa i do Warszawy jak wiecie,,,, w Krakowie spierali sie, że obiektyw jest wysylany.. ale w wawie powiedzieli mi, że niestety są uszkodzone "listki przysłony" i czekaja na now elistki z... HISZPANI ? Co wy na to :/

nie lepiej było dać mi nowy obiektyw :D

_invictus
31-05-2006, 14:38
http://canon-board.info/showpost.php?p=161236&postcount=8

popmart ma rację, nie ma obowiązku do 14 dni naprawić , tylko to jest termin do jakiego sprzedawca ma dać odp. czy reklamacja została uwzgl. Jeśli nie dostałeś cynku do 14 dni - wg prawa możesz uważać wtedy, że została uwzględniona. A jeśli nie dali odpow. i po 14 dniach informuje Cie sprzedawca że nie uwzględnili = rzecznik konum./federacja konsum./sąd. Nie ma o ile wiem prawnego nakazu ile dni ma byc naprawiany towar, napisane jest że w "w odpowiednim czasie" - więc ustwodawca zostawia sprawę otwartą, wszystko jest względne. Dzwoń, pytaj, przypominaj o Sobie i Twoim towarze.