PDA

Zobacz pełną wersję : Papier Kodak Royal - brązowi odbitki?

Smolarek
24-05-2006, 13:32
Jestem poczatkujacym fotografem. Ostatnio robilem zdjecia na slubie w malym, slabo oswietlonym kosciolku i o ile na monitorze zdjecia wyglaja calkiem znosnie to gdy zanioslem je do Media Markt zeby zrobili odbitki wszyskie wyszly jakby brązowe. Zastanawiam sie czy to moja wina w nieumiejetnym ustawieniu aparatu, wina ustawien maszyny w MM albo czy to papier Kodaka robi taki efekt. Dawno temu kiedy jeszcze uzywalem starego Zenita ktos mi powiedzial ze niektore blony i papiery konkretnej firmy preferuja inne kolory. I tak podobno Kodak wlasnie lubi uwidaczniac nadmiernie brąz. Czy jest w tym cos z prawdy? :?
Obecnie uzywam Canon EOS 350D, a zdjecia byly robione ze standardowa lampa wbudowana w aparat, przy ISO 800 i WB-Sunny (wydal mi sie oddajacy najbardziej naturalne kolory)

ErnestPierwszy
24-05-2006, 15:17
Trzebabyło nie kombinować z WB i zostawić na AUTO lub jak już kombinować to na FLASH.
Jak oświetlony był kościół? Pewnie żarówkami energooszczędnymi a te dają takie bursztynowe zabarwienie na odbitkach. Dla perfekcji trzebabyło ustawić custom WB. Zmierzyć na miejscu i na tej podstawie ustawić... albo robić RAW-y i kombinować przy "wywoływaniu".

Teraz tylko jaiś soft do obróbki, jeden z tanszych (ok 300 zł) to Adobe PhotoshopElements 4.0. Możesz ściągnąć ze strony ADOBE wersję darmową na 30 dni i obrobić fotki. Program łatwy w użyciu.

Tomasz Golinski
24-05-2006, 15:20
Jeden z tańszych to Gimp 2.2.10 (ok 0zł) :roll:

daniel_76
22-04-2007, 22:54
Witam.
Miałem ten sam problem. Po rozmowie z gościem z labu ustaliliśmy ze problemem była przestrzeń robocza zamieniona na Adobe RGB1998, a poza tym nie uwzględniłem optymalizacji kolorów dla tego laba. Powtórne wysłanie zdjęć przyniosło zadowalające efekty. Lab to Fotonet w Tychach. Jestem z nich bardzo zadowolony. Pozdrawiam.

Fakungio
22-04-2007, 23:46
W Labie w Media Markt w Bydgoszczy jest więcej problemów.