Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Brak połączenia z komputerem przez USB



Mohinder
29-01-2020, 10:11
Witam
Chciałem połączyć aparat z komputerem przy pomocy EOS Utility i kabla USB. Niestety poza dźwiękiem przy podłączeniu aparatu nic się nie dzieje. Poprzez wifi łączy się bez problemu. Jakiś czas temu łączyłem się przez kabel. Co może być nie tak? Sprawdzałem wszystkie dostępne USB w komputerze. Inne podłączane urządzenia działają.
Jakieś pomysły?
Pozdrawiam

becekpl
29-01-2020, 10:34
od jakiegoś czasu EOS cały czas się odpala z włączeniem kompa ale nie ściąga zdjęć
reinstalacja niczego nie zmieniła
zdjęcia importuje aplikacja "zdjęcia" pod windą

rafels3
29-01-2020, 10:56
Kabel oryginalny? Zdarza się, że za długi OEM nie przesyła danych.

becekpl
29-01-2020, 11:18
Kabel oryginalny? Zdarza się, że za długi OEM nie przesyła danych.
kabel mam porządny,"zdjęcia" nie maja problemu ze ściągnięciem danych z aparatu

Mohinder
29-01-2020, 11:36
Kabel na pewno dobry i krótki, dosłownie 15cm ale dla pewności użyłem innego i ten sam efekt. I teraz najciekawsze, wziąłem starego 450D i on na obu kablach połączył się bez problemu, a 80D dalej nie, ale za to po zainstalowaniu EOS Utility na innym komputerze i po podłączeniu 80D połączył się. Niestety z głównym moim komputerem nie chce w dalszym ciągu. Wygląda na to, że problem tkwi gdzieś w systemie ale nie wiem gdzie szukać? Czy można gdzieś zablokować dane urządzenie aby system go nie widział albo coś podobnego?

Bangi
29-01-2020, 13:38
Komputer w ogóle "widzi" aparat jak go podłączasz kablem i możesz w niego wejść, by np. przeglądać zdjęcia na karcie?
Windows 10? Może jakiś problem ze sterownikami USB.

Jeszcze taki pomysł, ze str. 515 instrukcji do 80D:
3768

Mohinder
29-01-2020, 17:36
Właśnie nie widzi. Słychać tylko dźwięk podłączonego urządzenia i tyle. System to Windows 10. Sterowniki powiadasz, ale jak pisałem inne urządzenia działają, i nawet poczciwy 450D połączył się bez problemu.
Zaraz zerknę co piszą na tej stronie w instrukcji. Dzięki

Sprawdziłem. Robię i robiłem wcześniej tak samo. W sumie to nie ma w tym nic skomplikowanego. W aparacie wyłączyłem połączenie przez wifi chociaż na innym komputerze bez żadnych zmian w aparacie połączenie następowało.

mkamelg
29-01-2020, 22:00
Zobacz czy to https://my.canon/en/support/8202598400 w czymś Tobie pomoże.

Mohinder
30-01-2020, 17:45
Dziękuję. Udało się. Samo usuwanie urządzenia nie pomagało ale usunięcie całkowicie USB pomogło. Ale też musiałem to powtórzyć dla każdego gniazda USB.
W każdym razie działa.