Zobacz pełną wersję : Kilka pytań początkującego laika...
bestrafal87
31-10-2019, 10:15
Witam,
Na wstępie chciałem się przywitać bo to mój pierwszy post:)
Jakiś czas temu dokładnie 10 lat temu kupiłem lustrzankę 40d z Tamronem 17-50, porobiłem troszkę zdjęć potem praca, pojawiły się dzieci dom ciągła bieganina, sam nie wiem kiedy to zleciało, aparat przeleżał ten czas grzecznie w szafie. Teraz po latach powoli wracam do przygody z fotografią odkurzyłem ten zestaw porobiłem troszkę zdjęć, wiem że zabrzmi to banalnie gdyż jestem amatorem (i proszę nie śmiejcie się tu zemnie) ale patrząc na zdjęcia z Galaxy s10 a tego canona odczuwam niedosyt. Wiem że w nowych telefonach oprogramowanie zrobi wszystko że zdjęcie wyglądało ładnie a w lustrzance ważny jest tylko mój warsztat który jest ubogi:) Mam kilka pytań czy nowe modele lustrzanek poszły aż tak do przodu w stosunku do 40d czy warto zrobić update body czy na razie pozostać przy tym (bo... dla początkującego do nauki wystarczy). Drugie pytanie o obiektyw zdjęcia często wychodzą nie ostre a kolory takie "spłowiałe" może nie warto wkurzać się z tym obiektywem tylko wymienić go na coś lepszego co polecacie na początek główne zastosowanie to wspólne wyjazdy z rodziną "zdjęcia z wakacji":)
Bechamot
31-10-2019, 11:21
Tym aparatem mozesz zrobic bardzo udane zdjecia i.... fatalne.
Ilu czytajacych tyle bedzie roznych odpowiedzi.
Sam aparat daje b. dobre zdjecia rowniez dzisiaj.
To kwestia poznania sprzetu i wprawy.
Kwestia nastawien. Jesli masz wyplowiale kolory , to jest cos nie tak nastawione jak powinno byc - prawdopodobnie za maly Kontrast.
jedyna praktyczna slaboscia tego aparatu dzisiaj jest brak mozliwosci dokonania mikrojustacji autofokusa.
Tego doswiadczeniem sie nie poprawi.
Kazdy obiektyw wymaga takiej mikrojustacji , jesli chcemy wykorzystac jego mozliwosci.
Jesli zdjecia sa nieostre to byc moze nie jest dobrze skalibrowany AF.