Zobacz pełną wersję : 300 mm 1:4 - oznaczenia na obiektywie
raspolik
28-07-2019, 13:43
Kupiłem używany obiektyw bez instrukcji, do tego jestem początkujący i dlatego mam kilka pytań odnośnie oznaczeń na obiektywie:
1. Przełącznik Stabilizer Mode - czy gdy jest na 1 oznacza stabilizację obrazu w pionie, a na 2 stabilizację w poziomie? Czy odwrotnie? Czy może oznacza jeszcze coś innego?
2. Czy ostrzenie od 1,5 do nieskończoności wpływa na jakość obrazu, gdy celuję się w punkt oddalony dalej niż te 1,5 metra? Po co w ogóle te dwa przełączniki: od 1,5 metra i od 3 metrów? Kiedy używać którego?
Pozdrawiam
IMG_20190728_132626_resized_20190728_012826931.jpg
Stabilizacja tryb 1 - działa w poziomie i pionie, tryb-2 działa tylko w pionie.
Ogranicznik odległości ostrzenia od 1.5 do nieskończoności, albo od 3m do nieskończoności.
Używasz wtedy kiedy potrzebujesz.
Gdy wiesz, że będziesz fotografował dalej niż 3 m, warto ustawić od 3 do ∞, bo wtedy krócej nastawia ostrość. Nie ma wpływu na dokładność.
Gdy wiesz, że będziesz fotografował dalej niż 3 m, warto ustawić od 3 do ∞, bo wtedy krócej nastawia ostrość. Nie ma wpływu na dokładność.
nie do końca. Prędkość jest taka sama tylko omija zakres 1.5m-3m.
Czepiasz się, ;). Szybciej w znaczeniu krócej
Czepiasz się, ;). Szybciej w znaczeniu krócej
jak będzie i tak omijał zakres który wyłączy czyli 1.5-3m(nie będzie ustawiał ostrości w tym przedziale) to nie będzie żadnej różnicy(a przecież nikt nie cofa ostrości na sam początek po każdym naciśnięciu spustu migawki).
Ogólnie radzę używać całego zakresu ostrości. Korzyści z ograniczania nie ma się żadnych, a czasem gdy foci się na granicy może wydarzyć się coś ciekawego w tym wyłączonym zakresie i wtedy nie zrobi się foty bo zanim się kapnie że trzeba przełączyć i jeśli jest w ogóle taka możliwość to już może być "po ptakach"
Korzyści z ograniczania nie ma się żadnych tia. gdyby korzyści nie było, nie byłoby takiego ogranicznika na większości profi tele.