Zobacz pełną wersję : Monitor dla amatora
Marcinus
12-03-2019, 10:39
Witajcie, poczytałem chyba dość sporo o monitorach i chciałbym się Was poradzić co do swoich przemyśleń. Jestem amatorem fotografii, używam amatorskiego canona 80D, a więc zwykłego APS-C z 3-ma obiektywami. Nie mam wielkiego doświadczenia nie mniej staram się w miarę możliwości rozwijać, dlatego postanowiłem swojego laptopa wzbogacić o monitor. Ten w laptopie choć IPS niestety nie daje się zbytnio ustawić, ma niezbyt naturalne kolory więc sensowny monitor byłby jak najbardziej wskazany. Po dłuższych rozważaniach i czytaniach tematów na forum, gdzie praktycznie zawsze pojawia sie stwierdzenie że monitory do tego typu zastosowań to tylko Eizo lub NEC doszedłem do wniosku że dobrym i sensownym rozwiązaniem na moje amatorskie zastosowania byłby taki monitor:
1. https://wzorniki.eu/monitor-nec-multisync-ea245wmi-czarny
Jest jednak on też w wersji skalibrowanej i 5-letniej gwarancji:
2.https://wzorniki.eu/monitor-nec-multisync-ea245wmi-2-bk-ColorTuned-skalibrowany
I tu moje pytanie:
1. Czy warto kupić ten droższy skalibrowany (pomijając dłuższą gwarancję) płacąc za niego ok. 500 zł więcej ? Jedni piszą że ta kalibracja sprzętowa to tylko wybieg marketingowy. Czy może lepiej jednak ten bez kalibracji a jak trochę kasy wpadnie to dokupić w niedługim czasie kalibrator np. taki: https://wzorniki.eu/x-rite-i1display-pro?gclid=EAIaIQobChMI_Neeh5f84AIVWuWaCh0hmAIoEAAY ASAAEgLuQvD_BwE ?
2. Może jednak niekoniecznie tylko coś z Eizo lub NEC, więc może coś takiego, co jest w większej rozdzielczości, też skalibrowany i nawet nieco tańszy (nie chodzi o to tańszy w żadnym wypadku) https://www.x-kom.pl/p/375837-monitor-led-24-269-dell-u2518d-5ms-8bit-hdr-hdmi-20.html?gclid=EAIaIQobChMI38bV0pL84AIVD8qyCh3hvwD3 EAYYBSABEgK6_vD_BwE ?