Zobacz pełną wersję : Sigma A 35mm
Witajcie!
Jestem amatorem. Posiadam Canona 200d z obiektywami 18-55 i 50 1.8 Interesuje się fotografia typu street. Chciałabym zakupić kolejny obiektyw, moim marzeniem jest Sigma Art 35. Bardzo podoba mi się co to owe szkło „wyprawia” jednak obawiam się, że może nie współpracować dobrze z moim cropem. Zwłaszcza, że jedni chwalą, drudzy niekoniecznie. Dodam,ze nie chce kupować obiektywów pod cropa, bo kiedyś będę chciała przejść na pełną klatkę. Co myślicie? Co radzicie? Co byście zrobili? Ktoś z Was posiada ową Sigmę w połączeniu z niepełnoklatkowym aparatem?
Witajcie!
Jestem amatorem. Posiadam Canona 200d z obiektywami 18-55 i 50 1.8 Interesuje się fotografia typu street. Chciałabym zakupić kolejny obiektyw, moim marzeniem jest Sigma Art 35. Bardzo podoba mi się co to owe szkło „wyprawia” jednak obawiam się, że może nie współpracować dobrze z moim cropem. Zwłaszcza, że jedni chwalą, drudzy niekoniecznie. Dodam,ze nie chce kupować obiektywów pod cropa, bo kiedyś będę chciała przejść na pełną klatkę. Co myślicie? Co radzicie? Co byście zrobili? Ktoś z Was posiada ową Sigmę w połączeniu z niepełnoklatkowym aparatem?
Mam to szkło ale pod FF. Kuriozalnym rozwiązaniem będzie założenie sigmy 35 Art 1.4 o wadze 665 gram do małej lekkiej puszki. Druga sprawa to rozmiary tej sigmy -> https://camerasize.com/compact/#775.368,775.762,ha,t - nie będzie to w żaden sposób zestaw mobilny z aparatem pod względem wagi oraz wymiarów. Trzecia sprawa to możliwy BF/FF w szkłach sigmy z canonem.
Osobiście to na Twoim miejscu szedłbym w mniejszego Canona 35 mm f/2.0 EF IS USM bo nie jestem pewien, czy naprawdę potrzebujesz tej f/1.4 i do czego ją wykorzystasz ? Kolejna sprawa to w chwili obecnej poprzez crop factor kupując 35 mm pod FF otrzymasz w swoim 200D - czyli cropie wynikowo 56 mm i nie będzie to jakiś specjalnie szeroki kąt widzenia pod tzw. "street".