Zobacz pełną wersję : Canon RF 28-70mm f/2 USM
Kolekcjoner
20-11-2018, 03:39
https://www.canon.pl/lenses/canon-rf-28-70mm-f-2l-usm-lens/
To szkło jest wyjątkowe i zasługuje na osobny wątek.
Canon dołożył do pieca zarówno z parametrami, wielkością, jakością jak i ceną.
Myślę że wiele osób będzie miało dylemat zakupowy. Znajdą się pewnie też tacy co kupią eRkę tylko dla tego słoja.
Tu jeszcze trochę więcej, porównanie i trochę z przymróżeniem oka....
https://www.youtube.com/watch?v=bGDi6ik-HOs
https://www.canon.pl/lenses/canon-rf-28-70mm-f-2l-usm-lens/
To szkło jest wyjątkowe i zasługuje na osobny wątek.
tiaaaa... jest/bedzie jak... YETI, wiekszośc o nim słyszało...
możemy sie podniecac, opwiadac jakie to fajne, jak w ciągu pół roku potanieje o połowe... itd...,
dobra,OK, wchodze w to... sezon ślubny sie skończył wiec czemu nie...
ale swoja drogą żeby wykładac "stówkę" na zestaw do kotleta...
wiem,wiem... nikt nie mówił że będzie tanio...
Klocek jakich mało. Do ML to może średnio pasuje w teorii a w praktyce się okaże. Na pewno do DSLR byłby idealny :) ciekawe czy wypuszczą taką wersję. Z 5d4 czy 1d byłby idealny reporterski tandem. Tylko do tego 85 i jakiś ultra szerokoki kąt i nic więcej nie potrzeba
Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Na pewno do DSLR byłby idealny :) ciekawe czy wypuszczą taką wersję.
Do lustrzanek to już od dawna chodzą ploty o 24-70/2.8 z IS, a tu nic :lol: i nie będzie przed 2020 (jeśli w ogóle). Tym bardziej szkło 28-70/2 z bagnetem EF jest bardzo mało prawdopodobne (kiedykolwiek).
Tak się zastanawiam, w jakich sytuacjach by się Wam tak przydał 24-70/2.8 z IS? Przecież w dynamicznych akcjach (ślub, reporterka itd), gdzie jest mało światła, przy f2,8, to stabilizacja i tak nic nie da, kiedy poruszają się obiekty w kadrze?
Do statycznych scen.
Do filmowania.
Kolekcjoner
20-11-2018, 14:34
tiaaaa... jest/bedzie jak... YETI, wiekszośc o nim słyszało...
możemy sie podniecac, opwiadac jakie to fajne, jak w ciągu pół roku potanieje o połowe... itd...,
Do filmu to szkło może być całkiem przydatne. Ja rozważę w przyszłym roku razem z puszką.
Co do ceny to nie spodziewałbym się szybko jakiegoś dużego zjazdu.
Moim zdaniem nie ma najmniejszych szans na takie szkło w mocowaniu EF.
Ale pod Ef nie ma szans ze względu na konkurencję wewnątrz systemu ? Czy macie na myśli jakieś aspekty techniczne ?
Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Kolekcjoner
21-11-2018, 16:34
Ale pod Ef nie ma szans ze względu na konkurencję wewnątrz systemu ? Czy macie na myśli jakieś aspekty techniczne ?
Myślę że jedno i drugie. Podejrzewam też że skonstruowanie takiego retrofocusa i żeby jeszcze był killerem jakościowym to grube wyzwanie i może być to w ogóle trudne do zrobienia, a na pewno bardzo karkołomne i przez to drogie.
Intuicja mi podpowiada że chyba pod EF to my już jakichś bardzo spektakularnych szkieł nie zobaczymy - zwłaszcza krótkich....
Kolekcjoner ale szlaki przetarła Sigma z 24-35 2.0. Pokazała że się da a Canon przy nowym systemie pokazał, że się nawet da 28-70 zrobić. Przypadek ? Nie sądzę. Gdyby nie nowy system to by pewnie takiego cudeńka nie prezentowali. A tak mają szkło, które może przyciągnąć ludzi z innych systemów. Ciekawe jak to się rozwinie
Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Kolekcjoner
23-11-2018, 00:44
Kolekcjoner ale szlaki przetarła Sigma z 24-35 2.0. Pokazała że się da a Canon przy nowym systemie pokazał, że się nawet da 28-70 zrobić. Przypadek ? Nie sądzę. Gdyby nie nowy system to by pewnie takiego cudeńka nie prezentowali. A tak mają szkło, które może przyciągnąć ludzi z innych systemów. Ciekawe jak to się rozwinie
Tak myślę, że taki był cel tej premiery. Canon wyszedł z założenia że nie ma sensu prezentować systemu który będzie dublował lustra szczególnie w sytuacji gdy nie mają jakichś ekstra fajerwerków żeby do niego przyciągnąć. Więc trzeba walnąć czymś co będzie kusić.
Tak ... . Więc trzeba walnąć czymś co będzie kusić.
Dokładnie, tak zrobili jak piszesz. I bardzo dobrze :) bo to wymusi na takiej Sigmie czy Sonym prace nad podobnym szkłem. Tylko ten rozmiar... Idealny do DSLR ;) chociaż taki lekki korpus i ciężkie szkło i tak mniej waży niż dwa korpusy i 24 z 50 1.4.
Mamy czasu że wybór sprzętu jest większy niż nasze możliwości :D
Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Canon 28-70 F2 RF - Few Studio samples at F2 (https://www.canonrumors.com/forum/index.php?threads/canon-28-70-f2-rf-few-studio-samples-at-f2.36454/)
Kolekcjoner
04-01-2019, 15:47
Pojawił się szczegółowy test tego szkła.
https://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-RF-28-70mm-f-2L-USM-Lens.aspx
a czy ktoś z szanownych forumowiczów ma to szkło? Mocno się nad nim zastanawiam jako uniwersalnym szkłem portretowym do pary z 135ką. Alternatywa będzie czekać na 24-70, które ma się pojawić w tym roku.
Eligiusz Lesniak
18-05-2019, 10:19
a czy ktoś z szanownych forumowiczów ma to szkło? Mocno się nad nim zastanawiam jako uniwersalnym szkłem portretowym do pary z 135ką. Alternatywa będzie czekać na 24-70, które ma się pojawić w tym roku.
Ja mam , i polecam
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.