Zobacz pełną wersję : Trudne wybory - pomoc potrzebna
Witam wszystkich!
Jakiś czas temu zakładałam temat, gdzie radziłam się odnośnie zakupów, chociaż nie miałam wybranego niczego konkretnego, więc był to słaby pomysł. Dziś jednak mam już wybrane sprzęty, dlatego teraz poradzenie się ma większy sens - nie ukrywam, po 10 latach robienia zdjęć śmiesznym sprzętem (Canon 450D plus 3 dobre obiektywy) dostałam dużą dotację, dlatego mogę kupić rzeczy, na których sama się jeszcze nie znam, bo studia fotograficzne nie nauczyły praktyki w tym temacie, niestety.
Czy kupując takie lampy do studio, nie przepłacę i każda z nich powinna mi się przydać? Zakres działalności: fotografia noworodkowa, dziecięca, rodzinna, sesje ciążowe, ślubne i wesela (+ żużel)
Do studio (i nie tylko) na oświetlenie wybrałam:
1. Lampy:
1 – Lampa plenerowa Jinbei HD-600V z wyzwalaczem TRS V 2.4GHz
- https://fripers.pl/p/lampa-plenerowa-hd-600v-jinbei-z-wyzwalaczem-trs-24ghz/
2 – Lampa światła ciągłego Jinbei EF-200 ze sterowaniem TRS-V, TR-A6
https://fripers.pl/p/lampa-swiatla-ciaglego-jinbei-led-ef-200-regulacja-trs-24ghz/
+ Softbox Kula Jinbei Ball 360° bowens https://fripers.pl/p/softbox-kula-360-stopni-jinbei/ - 400zł
3 – Lampa ledowa Yongnuo YN-300LEDIII 5500K
- https://mitoya.pl/lampy-led-wideofilmowanie/3328-lampa-led-yongnuo-yn-300lediii-5500k-akumulator-np-f960-ladowarka.html - 337zł x2
4 – Lampa pierścieniowa 65W FreePower R65PRO z regulacją jasności
https://fripers.pl/p/lampa-pierscieniowa-65w-freepower-r65pro-z-regulacja-jasnosci/
5- Oświetlenie Beauty Dish z plastrem miodu - 500zł
https://*********.pl/beauty-dish-sloneczko-o-srednicy-55cm-z-plastrem-miodu-i-dyfuzorem.html
6 - Mała i lekka lampa ledowa LED Aputure Amaran AL-M9:
https://mitoya.pl/lampy-led-wideofilmowanie/3456-kompaktowa-lampa-led-aputure-amaran-al-m9-6947214408427.html
Zastanawia mnie również, czy do tego zestawu lub zamiast jednej z tych lamp nie byłaby lepsza ta:
https://sklep.filmgraf.com.pl/dedolight-tp-loni-lpbi30-lampa-led-tecpro-felloni-p-2773.html czyli Dedolight TP-LONI-LPBI30 - lampa LED Tecpro Felloni, ale jest już droższa (2875zł)?
No i czy do tego zestawu przyda mi się coś na styl Ice Light, czyli np miecze ledowe z Younguno?
Do tego kupuję dwie lampy: (będę działać na Canon 5d mark IV)
1. Lampa Canon 600 EX-RT – 2 000zł
2. Lampa Youngnuo 600 EX-RT II – 519zł
Jeśli chodzi o aparat, to na pewno:
1. Canon EOS 5D Mark IV body CYFRA.EU – 12 618,00zł
2. Canon teleobiektyw Canon EF 70-200 mm f/4L IS USM (!) CYFROWE.PL – 4567zł
I do tego planuję teleobiektywy, choć najlepiej nie wszystkie:
3. Canon 24-70mm f/2.8L II USM – 8000zł
4. Canon 35mm – 5 050zł
5. Canon 50 mm(? bo mam już 50 z serii L, ale światło 1.8) – 5 393zł – czy lepiej 35mm i 50mm czy zamiast nich 24-70mm?
6. Canon 85 mm 1.4 – CYFRA.EU 7 659zł
7. Coś do zdjęć makro – czy może do takich zdjęć posłużyć również ta 85mm Canona?
Ale czy każdy z nich mi się przyda, czy któreś z nich będą się zastępować?
Za każdą poradę będę ogromnie, ogromnie wdzięczna.
jan pawlak
15-08-2018, 09:11
Podaj proszę :
a.
jak Twoje zdjęcia będą prezentowane, tylko monitor czy też wydruki i jak duże i na czym drukowane (materiał, typ drukarki)
b.
Dlaczego kładziesz nacisk na "duże dziury", co Ci potrzeba
c.
jakie to będą typy zdjęć
jp
xxkomarxx
15-08-2018, 09:33
Po wpisie wnioskuje. Jest kasa ale nie ma pomyslu co z tymi pieniedzmi zrobic
robertskc7
15-08-2018, 09:33
Nie chcę Cię martwić, ale osoba przyznająca Ci dotację popełniła ogromny błąd. Nie masz pojęcia o narzędziach a otwierasz warsztat. Smutne to. Nie mniej powodzenia życzę.
p.s jak zamierzasz iść i robić zdjęcia na ślubie z jednym aparatem. A jak Ci się zepsuje, to co zrobisz?
przecież ma od 10 lat 450d i trzy obiektywy
da rade
Kup cokolwiek. Tylko nie rozpakowuj pudełek. Jak skończy się karencja z dotacji to wrzuć wszystko na allegro. Za pozyskane w ten sposób środki kup sobie na zalando jakieś fajne ciuchy i buty.
xxkomarxx
15-08-2018, 10:54
Ok żeby nie bylo, że forum jest niegościnnym miejscem i każdy tylko się czepia to pokuszę się o merytoryczną odpowiedz.
Od początku.
Pracujesz z aparatem 10 lat. To czas w którym człowiek ma pojęcie co do czego służy i co mu brakuje aby iść dalej, ja np po początkach i zakupach masy sprzętu puściłem większość do ludzi i zostało mi 3 szkła plus puchy. Jak będę potrzebował czegoś innego to dokupię.
Dotacja nie znaczy aby wszystko przewalić na bezsensowne zakupy z których się korzystać nie będzie. Trzeba to zrobić z głową.
Zakres działalności: fotografia noworodkowa, dziecięca, rodzinna, sesje ciążowe, ślubne i wesela (+ żużel)
Generalnie sesje rodzinne, ciążowe, noworodkowe itp opędzi się mając cokolwiek i nie trzeba tu specjalnie wydziwiać, śluby to trochę inna bajka bo pasuje mieć umiejętności wiedzę i często dobry sprzęt aby warunki nas nie zjadły.
Studio. Temat rzeka i proponuję sobie odpuścić bo to co podałaś to ledwo namiastka sprzętu. Nie do końca wiem co ty chcesz tym robić i po co. Wypisanie narzędzi totalnie na "pałe" bo są i sądzisz że się przydadzą. Póki nie masz koncepcji do czego to studio ma służyć i co chcesz tam robić można ten temat porzucić na starcie bo nic dobrego z tego nie będzie. Wpakujesz trochę kasy a gdy będziesz chciala coś zrobić to wszystkiego i tak będzie brakować.
Do tego kupuję dwie lampy: (będę działać na Canon 5d mark IV)
1. Lampa Canon 600 EX-RT – 2 000zł
2. Lampa Youngnuo 600 EX-RT II – 519zł
Co Cię skłoniło aby jedną canona jedną yn??? Zakładam że chcesz to do ślubów. Polecam kupić kilka yn i sterownik, też będzie działać a możliwości modelowania światłem znacznie więcej. No ale Twój wybór.
1. Canon EOS 5D Mark IV body CYFRA.EU – 12 618,00zł aparat jest ok i nie ma co mówić, że nie.
2. Canon teleobiektyw Canon EF 70-200 mm f/4L IS USM (!) CYFROWE.PL – 4567zł - Do jakiego celu ma być do szkło???
I do tego planuję teleobiektywy, choć najlepiej nie wszystkie: Szkła poniżej to żadne teleobiektywy - po 10 latach powinnaś to wiedzieć.
3. Canon 24-70mm f/2.8L II USM – 8000zł - bardzo fajne szkło uniwersalne, można tym zrobić prawie wszystko
4. Canon 35mm – 5 050zł - sławne już 35L w pierwszej odsłonie, dobre szkło do reporterki, szybkie celne, trochę mydlane ale nic mu nie brakuje, ale za tą cenę to bym go nie kupił, bo są nowsze i tańsze konstrukcje, które też dają radę.
5. Canon 50 mm(? bo mam już 50 z serii L, ale światło 1.8) – 5 393zł – czy lepiej 35mm i 50mm czy zamiast nich 24-70mm? - Kwestia światła i tego jak ktoś pracuje, po 10 latach powinnaś wiedzieć co wolisz. Ja kocham stałeczki, a 50 1.8 to żadna seria L tylko plastik fantastik.
6. Canon 85 mm 1.4 – CYFRA.EU 7 659zł - bardzo fajne szkło, sesje wszelakie się daje tym robić :) na ślub też się nadaje, jak brać plus 35 i 50 to odpuść 24-70. Nawiasem mówiąc cena e cyfra eu to jakiś absurd.
7. Coś do zdjęć makro – czy może do takich zdjęć posłużyć również ta 85mm Canona? Nie chcę znowu po tobie jechać ale 10 lat i nie wiesz jakie szkło jest macro???? 85 nią nie jest. Znana makrówka canona to 100 2,8IS są też inne..
Coś od siebie. Praca na ślubach czy innych zleceniach bez dwóch body to proszenie się o kłopoty, to tylko elektronika więc pasuje mieć 2 puszki.
Sprawa pracy przy zdjęciach. Czy masz dobry monitor na którym będziesz obrabiać foty wykonane tak fantastycznym sprzętem za grubą kasę, bo często ludzie wydają krocie na sprzet a pracują potem na laptopie albo marketowym badziewiu a ich zdjęcia to radiokatywne mutanty nie do oglądania.
Co na twóim miejscu bym zrobił>
kupił 2 aparaty, możę być 2 x 5d4 albo 2x 6dmk2 (przykładowo) lub inny system, nieważne.
kupił sobie szkła 35-50-85 do tego 4 x yn plus kontroler
Komputer plus dobry monitor abym widział co robię.
Odpuściłbym to studio bo to topienie kasy w czymś czego nie będziesz używać.
robertskc7
15-08-2018, 11:08
ja bym odpuścił fotografię ślubną, bo pozyskanie klienta w dzisiejszych czasach oraz ryzyko spraw sądowych ( brak doświadczenia ) jest dużo większe niż ciążówkach i noworodkach.
Z podanej listy brałbym jedynie 5D4, 35/1.4 i 85/1.4. Resztę kasy przeznaczyłbym na warsztaty i naukę, bo tak to tylko zabawa od d...py strony.
Kup cokolwiek. Tylko nie rozpakowuj pudełek. Jak skończy się karencja z dotacji to wrzuć wszystko na allegro. Za pozyskane w ten sposób środki kup sobie na zalando jakieś fajne ciuchy i buty.
Oj bywają często na Allegro takie wyprzedaże.:D
Jakiś czas temu zakładałam temat, gdzie radziłam się odnośnie zakupów, chociaż nie miałam wybranego niczego konkretnego, więc był to słaby pomysł.
W tamtym wątku też były jakieś konkretne sprzęty.
http://www.canon-board.info/dla-poczae-tkujae-cych-27/prosba-o-porade-odnosnie-listy-zakupalw-108296/
Może warto je połączyć, skoro to ciąg dalszy i ewolucja wyborów?
Dziś jednak mam już wybrane sprzęty, dlatego teraz poradzenie się ma większy sens - nie ukrywam, po 10 latach robienia zdjęć śmiesznym sprzętem (Canon 450D plus 3 dobre obiektywy) dostałam dużą dotację, dlatego mogę kupić rzeczy, na których sama się jeszcze nie znam
Pomijając sprawę przyznawania dotacji na coś, na czym nie zna się osoba wnioskująca...
Czy kupując takie lampy do studio, nie przepłacę i każda z nich powinna mi się przydać? Zakres działalności: fotografia noworodkowa, dziecięca, rodzinna, sesje ciążowe, ślubne i wesela (+ żużel)
Fotografia, fotografia, fotografia, i ani słowa o filmowaniu - to dlaczego tyle lamp światła ciągłego masz na liście?
Do studio (i nie tylko) na oświetlenie wybrałam:
1. Lampy:
1 – Lampa plenerowa Jinbei HD-600V z wyzwalaczem TRS V 2.4GHz
- https://fripers.pl/p/lampa-plenerowa-hd-600v-jinbei-z-wyzwalaczem-trs-24ghz/
2 – Lampa światła ciągłego Jinbei EF-200 ze sterowaniem TRS-V, TR-A6
https://fripers.pl/p/lampa-swiatla-ciaglego-jinbei-led-ef-200-regulacja-trs-24ghz/
+ Softbox Kula Jinbei Ball 360° bowens https://fripers.pl/p/softbox-kula-360-stopni-jinbei/ - 400zł
3 – Lampa ledowa Yongnuo YN-300LEDIII 5500K
- https://mitoya.pl/lampy-led-wideofilmowanie/3328-lampa-led-yongnuo-yn-300lediii-5500k-akumulator-np-f960-ladowarka.html - 337zł x2
4 – Lampa pierścieniowa 65W FreePower R65PRO z regulacją jasności
https://fripers.pl/p/lampa-pierscieniowa-65w-freepower-r65pro-z-regulacja-jasnosci/
5- Oświetlenie Beauty Dish z plastrem miodu - 500zł
https://*********.pl/beauty-dish-sloneczko-o-srednicy-55cm-z-plastrem-miodu-i-dyfuzorem.html
6 - Mała i lekka lampa ledowa LED Aputure Amaran AL-M9:
https://mitoya.pl/lampy-led-wideofilmowanie/3456-kompaktowa-lampa-led-aputure-amaran-al-m9-6947214408427.html
Zastanawia mnie również, czy do tego zestawu lub zamiast jednej z tych lamp nie byłaby lepsza ta:
https://sklep.filmgraf.com.pl/dedolight-tp-loni-lpbi30-lampa-led-tecpro-felloni-p-2773.html czyli Dedolight TP-LONI-LPBI30 - lampa LED Tecpro Felloni, ale jest już droższa (2875zł)?
No i czy do tego zestawu przyda mi się coś na styl Ice Light, czyli np miecze ledowe z Younguno?
A czy odpowiada Ci taki rodzaj oświetlenia (Ice Light)? Jeśli tak - oczywiście warto, jeśli nie - po co?
Masz 6 różnych źródeł światła, z których prawdopodobnie każde będzie świeciło inaczej (drobne wahania temp. barwowej), czyli "choinka", jak przy ołtarzu podczas reportażu ślubnego (mix różnych źródeł światła).
Chyba nie zauważyłem na liście żadnych modyfikatorów, statywów, teł i reszty "gratów studyjnych"?
Do tego kupuję dwie lampy: (będę działać na Canon 5d mark IV)
1. Lampa Canon 600 EX-RT – 2 000zł
2. Lampa Youngnuo 600 EX-RT II – 519zł
Z jednej strony dobrze mieć Canona, bo to "oryginał", z drugiej za cenę Canona masz zestaw 3 lamp YN plus sterownik. Sprawdź jeszcze lampy Godox/Stroboss, mają swój system radiowy w którym działają lampy reporterskie i studyjne.
Jeśli chodzi o aparat, to na pewno:
1. Canon EOS 5D Mark IV body CYFRA.EU – 12 618,00zł
2. Canon teleobiektyw Canon EF 70-200 mm f/4L IS USM (!) CYFROWE.PL – 4567zł
Body jest dobre. Uwagi kolegów o jakimś drugim body są jak najbardziej słuszne, jednak jeśli trochę liczysz na szczęście, to jako zapas możesz zabierać swojego 450d (lepiej cokolwiek niż nic). Jedni lubią pracę na dwa identyczne body, każde z innym obiektywem, inni mają "sprzęt podstawowy" w którym zmieniają szkła, a rezerwowy ma leżeć w torbie i się nie przydawać.
Dlaczego "4 L IS", a nie "2.8"?
I do tego planuję teleobiektywy, choć najlepiej nie wszystkie:
3. Canon 24-70mm f/2.8L II USM – 8000zł
4. Canon 35mm – 5 050zł
5. Canon 50 mm(? bo mam już 50 z serii L, ale światło 1.8) – 5 393zł – czy lepiej 35mm i 50mm czy zamiast nich 24-70mm?
6. Canon 85 mm 1.4 – CYFRA.EU 7 659zł
7. Coś do zdjęć makro – czy może do takich zdjęć posłużyć również ta 85mm Canona?
Ale czy każdy z nich mi się przyda, czy któreś z nich będą się zastępować?
1) to nie są "teleobiektywy", po 10 latach fotografowania wypada o tym wiedzieć :/
2) skąd mamy wiedzieć, czy codziennie każdy Ci się przyda?
Jedni "obskakują kotlety" parą 35+85 (jasność zależna od możliwości finansowych), inni nie potrafią żyć bez kilku zoomów uzupełnionych stałoogniskowymi, a jeszcze inni tłuką kasę robiąc 24-105/4L. A Ty co lubisz, jakie ogniskowe w reportażu wykorzystujesz najczęściej (przez 10 lat chyba już wiesz, co lubisz)?
24-70/2.8 prawdopodobnie Ci wystarczy do reportażu (w wakacje widziałem "ciągnięte w górę" efekty reportażu komunijnego, robionego przez "zawodowca" na Sony a6500@6400ISO+jakiś kit, z 24-70/2.8 na mk IV zdecydowanie nie będziesz się wstydzić), może od czasu do czasu założysz coś dłuższego albo szerszego. Właśnie, "szerszego", nie zauważyłem niczego szerszego od 24mm, nie myślałaś o 16-35? Samo 24 czy 35 może czasem Cię ograniczać.
Makro: już ktoś napisał, że makro od Canona to 100/2.8L IS, ale jest też 100/2.8, być może do kilku (kilkunastu) klatek wystarczy Ci "nie eLka".
Jeśli głównie nastawiasz się na studio, dokładnie przemyśl miejsce, powierzchnię, modyfikatory, lampy, tła i rekwizyty. Jeśli maluchy, nie zapominaj o "socjalu" (małemu dziecku nie powiesz, że ubikacja jest na parterze, za rogiem).
--- Kolejny post ---
Jak szaleć to szaleć ;)
Światła studyjne to mogą być Quadralite z "X" w nazwie (studyjne, z wbudowanym odbiornikiem "Navigator X").
"Przenośne", mocne, do studia i pleneru: Atlas 600 (jest też wersja z TTL), można dokupić zasilacz sieciowy do pracy "z gniazdka", zapowiadana jest wersja o mocy 400Ws.
Słabsze przenośne: Reporter 200.
Zakładane na aparat: Stroboss (kilka modeli, od małych, lekkich, do mocnych z dedykowanym akumulatorkiem zapewniającym szybkie ładowanie i więcej zdjęć niż komplet akumulatorków AA), każda z nich może służyć jako sterownik radiowy w ramach tego systemu, łącznie z obsługą lamp studyjnych i "przenośnych".
Przede wszystkim zanim odpowiem na pytania - może sama sobie też jestem winna, bo nie mam pojęcia skąd wzięły się tu błędy typu napisanie "teleobiektywy" zamiast "te obiektywy" odnośnie wszystkich obiektywów (w tym np. szerokich kątów jak 35mm) - nie będę się tłumaczyć zmęczeniem, ale zapewniam, po 10 latach potrafię odróżnić teleobiektyw od szerokokątnego, nie wiem jakim cudem wdarł się taki błąd. Tak samo nie pytałam czy 85mm to makro, tylko, czy jeśli kupię 85mm to może mi on posłużyć jako makro, w domyśle - czy będzie mógł mi zastąpić przykładowo 100mm, czy i tak 100mm muszę kupić.
Co do aparatu i obiektywów wiem czego chcę i wybrałam to co chcę, ale od tego jest forum, żeby pytać, więc chciałam się poradzić, żeby właśnie tych dotacyjnych pieniędzy nie zmarnować, bo mi zależy żeby to utrzymać, a nie zamknąć po czasie jaki musi upłynąć żeby rozliczyć dotację - ale o tym, że stąd te pieniądze, chyba też niepotrzebnie wspomniałam, bo tylko wzmocniłam napływ jadu który przykładowo otrzymałam od tomfoot. Przykre jest tylko to, że nawet nie widzieliście zdjęć jakie robię, a tyle osób potrafiło tylko skrytykować. W związku z tym ogromnie dziękuję tym osobom, które mimo wszystko i mimo moich błędów potrafiły również udzielić rady innej niż 'zrup se zakupy na zalando i kup fajne ciószki'. Faktem jest, że nie znam się kompletnie na urządzaniu studio i może dlatego to wypadło tak żałośnie, ale w studio pracowałam kilkanaście razy, zawsze na innym sprzęcie i krótko, a teraz mam szansę zbudować swoje domowe, by się uczyć robić w nim zdjęcia - dlatego wszystkim którzy radzą mi dać sobie spokój - dzięki za radę, ale jak mam się inaczej nauczyć? Byłam na kursach i studiach, po których wszyscy niezadowoleni, bo nauczyły teorii a nie praktyki (mieliśmy poznać studio, jednak jedyne co robiliśmy to praca z 1 lampą Quadralite Move 600) i softboxem.)
jan pawlak
a. Zdjęcia prezentowane głównie na monitorze lub małe wydruki (choć jednak rezygnuję z własnej drukarki), sporadycznie w większych formatach
b. Nacisk na duże dziury kładę dla jakości głównie, bo wiadomo, że zoom wygodniejszy, ale coś kosztem czegoś
c. Jakie to będą typy zdjęć ? Nie wiem, czy dobrze rozumiem to pytanie, bo jeśli chodzi o zakres, to wypisałam go na początku (sesje rodzinne wszelkie, noworodkowe, ciążowe, plenerowe ślubne i wesela, wcześniej też takie wykonywałam, jednak amatorsko)
robertskc7
Myślałam, że w razie awarii mój 450D wystarczy jako rezerwa (bo nie spodziewałam się awarii, dlatego, że przy 10 latach robienia zdjęć, których robiłam naprawdę masę, nigdy aparat nie odmówił mi posłuszeństwa, a mam za sobą również śluby, ale wtedy nawet się o tym nie myślało, że coś może paść). Dzięki forum dałam się przekonać i kupuję dwa body, właśnie po to tu jestem, by zostać wyprowadzona z błędu lub zrobić coś lepiej, rady innych są dla mnie bezcenne, o ile nie brzmią "daj se spokój".
xxkomarxx
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź mimo wszystko! Tzn mimo tego, co napisałam i jak zostało to odebrane. Jest kasa, pomysł też, ale niestety urządzenie studia to dla mnie ogromny problem. Po prostu, tych wszystkich sprzętów jest za dużo i ciężko mi coś wybrać mądrze - czyli tak, żeby wszystko się przydało i nie kupić dwóch rzeczy, które będą działać prawie identycznie.
Odnośnie lamp - co mnie skłoniło aby wziąć jedną canona jedną yn? Chciałam mieć jedną "lepszą", a drugą już po prostu tańszą, ale dużo osób radzi mi kupić np 4 x yn plus kontroler. Ja zastanawiam się, czy jest jakiś problem zgrać lampę Canona z Younguno, tzn czy warto w ogóle brać jedną taką, a drugą taką, czy lepiej postawić na te tańsze, ale więcej, bo jeśli wzięłabym jedną Canona, to tych YN max 2 dodatkowo, a gdybym wzięła same YN, to mogłabym wziąć ich wtedy więcej
Teleobiektyw (czyli to 70-200 oczywiście) chcę wziąć już czysto do mojej pasji którą jest żużel - i tam chcę go używać. Odnośnie 50mm, to też wkradł się błąd, ja nie mam 1.8 tylko 1.4 z serii L, a nie ten "plastik fantastik"
r_m
Ogromnie dziękuję za wyczerpującą i pomocną wypowiedź. Co do źródeł światła, filmowanie też wchodzi w grę, a bardziej jego nauka, dlatego jak najbardziej chciałabym zakupić coś, co się do tego przyda. "Chyba nie zauważyłem na liście żadnych modyfikatorów, statywów, teł i reszty "gratów studyjnych"?" - dlatego, że ten wątek i tak jest już bardzo długi i już nie chciałam wypisywać tu o studio, skoro i tak wszyscy tu radzili mi dać sobie z nim spokój... "Dlaczego "4 L IS", a nie "2.8"?" Bo jest dużo lżejszy, a ja chciałabym go na żużel, a mówisz, że różnica w jakości będzie duża? Na żużlu światło jest zazwyczaj bardzo ostre
Ostatecznie wybór odnośnie aparatu i szkieł wygląda tak:
1. Canon EOS 5D Mark IV body CYFRA.EU – 12 618,00zł
2. Canon EOS 6D Mark II Body - 6600zł
3. Canon teleobiektyw Canon EF 70-200 mm f/4L IS USM CYFROWE.PL – 4567zł
4. Canon 85 mm 1.2 II – CYFRA.EU 7 659zł
5. Sigma ART 35mm 1.4 – 3 200zł
6. Komputer – 5000zł
7. Monitor Eizo CS2730-BK + ColorNavigator lub NEC pa272w 5000zł
(do tego mam 50mm 1.4 L, plus 16-35mm f4, ale to drugie szkło wolałabym wymienić na jakąś stałkę między 15 a 20mm, może ktoś jakąś poleca konkretną?)
Mam tylko takie pytania:
1. Czy poleci ktoś statyw do pracy w studio i w plenerze, ale bez żadnych ekstremaliów? Czy lepiej kupić dwa - cięższy do studio, a lżejszy w plener?
2. Czy wie ktoś czy znajdę gdzieś coś do przechowywania zdjęć w tym stylu: https://www.owcdigital.com/products/mercury-elite-pro-dual-mini
5. Odnośnie akumulatorów, warto kupować zamienniki?
6. Filtr polaryzacyjny lepiej B+W czy Marumi?
xxkomarxx
20-08-2018, 17:52
Canon nie ma 50 1,4L.
Chcialbym by bylo ale poki co nie.
85 wez 1.4 is zamiast 85 1.2
Monitor oczywiscie pa272 lub pa271q odpusc eizo bo w tej cenie nie dorasta necowi do piet.
Co do lamp. Canona sa fajne ale w cenie jednej 600 masz 4 inne. Te lampy mozna tez wykorzystac w domowym studio by opanowac blysk, potem bedziesz wiedziala co dalej.
Baterie.
Ja nie uznaje zamiennikow inni chwala. Przejechalem sie 2 razy wiecej nie bede ryzykowac.
Na zuzlel to bym bral 70-200 a nie 16-35 [emoji3]
A no tak, jeszcze to L tam nie wiem co robi, oczywiście mam 50mm 1.4 bez L, czyli taką o: https://allegro.pl/obiektyw-canon-ef-50mm-1-4-usm-2515a012-i7413735081.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=_ELKTRK_PLA_Fotografia&ev_adgr=Obiektywy&ev_ln=PRODUCT+GROUP&gclid=CjwKCAjwzenbBRB3EiwAItS-u2liOuwKh6ymw34bGtEWr_IkeeU4SM59cL__AGLjO6QI4Gel_w 4jXBoCkr4QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CKyym6eB_NwCFY6OGAodlPsCHg
A dlaczego 85 1.4 is zamiast 1.2?
Co do monitora - dzięki!
Czyli te YN tak bardzo od Canona nie odstają, nie warto przepłacać, nawet za jedną?
A na żużel to właśnie tylko 70-200, wydaje mi się, że tak napisałam :D 16-35 to tam może by się do dwóch zdjęć (obiektu) przydało :D
xxkomarxx
20-08-2018, 18:32
A no tak, jeszcze to L tam nie wiem co robi, oczywiście mam 50mm 1.4 bez L, czyli taką o: https://allegro.pl/obiektyw-canon-ef-50mm-1-4-usm-2515a012-i7413735081.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=_ELKTRK_PLA_Fotografia&ev_adgr=Obiektywy&ev_ln=PRODUCT+GROUP&gclid=CjwKCAjwzenbBRB3EiwAItS-u2liOuwKh6ymw34bGtEWr_IkeeU4SM59cL__AGLjO6QI4Gel_w 4jXBoCkr4QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CKyym6eB_NwCFY6OGAodlPsCHg
A dlaczego 85 1.4 is zamiast 1.2?
Co do monitora - dzięki!
Czyli te YN tak bardzo od Canona nie odstają, nie warto przepłacać, nawet za jedną?
A na żużel to właśnie tylko 70-200, wydaje mi się, że tak napisałam :D 16-35 to tam może by się do dwóch zdjęć (obiektu) przydało :D
85Lis jest nowsza konstrukcja z celniejszym i szybszym af, jest tansza, swiatlo gorsze o 1/3 ev i ma stabilizacje.
Canona lampa jest lepsza ale cena.
Lepiej miec 4 albo 5 yn.
Canony tez sie psuja a fajnie miec zapas.
Mozliwosci modelowania swiatla sa znacznie wieksze przy wiekszej ilosci lamp.
nie mam pojęcia skąd wzięły się tu błędy typu napisanie "teleobiektywy" zamiast "te obiektywy" odnośnie wszystkich obiektywów
Autokorekta czasem wie lepiej ;)
Ale sama musisz przyznać, że zmiana "te obiektywy" na "teleobiektywy" znacznie zmienia odbiór takich pytań.
nie pytałam czy 85mm to makro, tylko, czy jeśli kupię 85mm to może mi on posłużyć jako makro, w domyśle - czy będzie mógł mi zastąpić przykładowo 100mm, czy i tak 100mm muszę kupić.
W sieci często zdarzają się problemy spowodowane skrótami myślowymi. Czasem, jeśli z kimś długo rozmawiamy, wiemy, kiedy coś sobie skrócił, ale w przypadku nowych osób bezpieczniej jest zakładać, że mają na myśli dokładnie to, co napisały. Wspominam o tym, bo podejrzewam, że znowu chodziło o skrót, tzn. o obiektyw "100cośtam Macro", a nie o jakikolwiek o ogniskowej 100mm, np. Canon EF 100/2 USM (który często jest stawiany wyżej niż 85/1.8). Jednak ani 85/12, 1.4, 1.8 ani ten 100/2 nie są obiektywami "macro".
Co do aparatu i obiektywów wiem czego chcę i wybrałam to co chcę, ale od tego jest forum, żeby pytać, więc chciałam się poradzić, żeby właśnie tych dotacyjnych pieniędzy nie zmarnować, bo mi zależy żeby to utrzymać, a nie zamknąć po czasie jaki musi upłynąć żeby rozliczyć dotację - ale o tym, że stąd te pieniądze, chyba też niepotrzebnie wspomniałam, bo tylko wzmocniłam napływ jadu
No chyba nie bardzo wiesz, wrócę do "makro" ;)
Obiektywy makro mają za zadanie dać dużą skalę odwzorowania,taką, żeby przedmiot wielkości 1cm dał na matrycy obraz wielkości 1cm. Jeśli masz wątpliwości, czy "85" wystarczy, to wchodzisz na stronę producenta, lub na optyczne.pl, robisz sobie zestawienie obiektywów, np. takie https://www.optyczne.pl/porownaj.php?co=obiektyw&ile=4&add0=13&add1=1477&add2=158&add3=157 i sprawdzasz pozycję "maksymalne powiększenie". Można też rzucić okiem na "ostrość od" (minimalna odległość od jakiej danym obiektywem da się uzyskać ostry obraz).
Następny krok to podobne zestawienie, ale dla obiektywów makro: https://www.optyczne.pl/porownaj.php?co=obiektyw&ile=4&add0=879&add1=160&add2=187&add3=35
Rzut oka na "maksymalne powiększenie" daje jakąś odpowiedź na Twoje pytanie.
Żeby nie było tak łatwo, możesz wykorzystać praktycznie dowolny obiektyw do zdjęć drobnych przedmiotów, jeśli użyjesz pierścieni pośrednich. Fotografowi z 10letnim doświadczeniem chyba nie trzeba tłumaczyć co to jest, jak się używa, i czy to jest idealne rozwiązanie ;)
Ten "napływ jadu" to normalna reakcja na masowo powstające "firmy fotograficzne", których jedynym celem jest zgarnięcie kasy z dotacji. Osobiście znałem dwóch takich "fotografów", zakup sprzętu, firma działała ile musiała, potem połowa poszła do sprzedania, druga została w domu, a zysk ze sprzedaży przekroczył koszt fikcyjnego utrzymania firmy.
Faktem jest, że nie znam się kompletnie na urządzaniu studio i może dlatego to wypadło tak żałośnie, ale w studio pracowałam kilkanaście razy, zawsze na innym sprzęcie i krótko, a teraz mam szansę zbudować swoje domowe, by się uczyć robić w nim zdjęcia - dlatego wszystkim którzy radzą mi dać sobie spokój - dzięki za radę, ale jak mam się inaczej nauczyć? Byłam na kursach i studiach, po których wszyscy niezadowoleni, bo nauczyły teorii a nie praktyki (mieliśmy poznać studio, jednak jedyne co robiliśmy to praca z 1 lampą Quadralite Move 600) i softboxem.)
Współczuję tych kursów. Z ciekawości, jak wybierałaś te kursy?
Może warto zrobić coś innego, np. znaleźć dobrze wyposażone studio, z kimś, kto będzie w stanie poświęcić Ci kilka godzin. Nie po to, żeby Cię nauczyć, ale żeby porozmawiać, pokazać, przedyskutować różne pomysły?
Zdjęcia prezentowane głównie na monitorze lub małe wydruki (choć jednak rezygnuję z własnej drukarki), sporadycznie w większych formatach
Słyszałaś o drukarkach termosublimacyjnych? Są dość wydajne, format 15x20(21) robią od ręki, na miejscu. Większe formaty, specjalne materiały, produkty i tak będziesz zlecać, więc jeśli planujesz dużą ilość 13x18-15x21, to taka drukarka może się sprawdzić (w odróżnieniu od atramentowej nie musisz jej ciągle używać, żeby nie zaschła).
Nacisk na duże dziury kładę dla jakości głównie, bo wiadomo, że zoom wygodniejszy, ale coś kosztem czegoś
Jeśli to znowu skrót myślowy, to nie rób tego więcej :D
Na "pełnej dziurze" masz najgorszą "jakość techniczną", ale często najprzyjemniejszy w odbiorze obraz. Ludzie z jakiegoś powodu kupują (za chore pieniądze) jakieś Petzvale i Heliosy 40, choć bez problemu mogą kupić doskonalszą technicznie i wygodniejszą współczesną optykę.
Myślałam, że w razie awarii mój 450D wystarczy jako rezerwa
Pewnie by wystarczył. Choćby z tego powodu, że (jeszcze) go znasz i wiesz na co można sobie z nim pozwolić.
Dzięki forum dałam się przekonać i kupuję dwa body, właśnie po to tu jestem, by zostać wyprowadzona z błędu lub zrobić coś lepiej, rady innych są dla mnie bezcenne, o ile nie brzmią "daj se spokój".
"Daj se spokój" z tymi dwoma body, które wybrałaś :D
Mówiąc poważnie, przemyśl to jeszcze raz. 5d/6d to trochę inna obsługa, w stresie (jak podstawowy padnie) możesz z tego powodu mieć problem.
Mk IV to świetny sprzęt, doskonały do tego co planujesz robić, ma dobry AF, ma zapis na dwie karty (od razu masz backup). Z drugiej strony wielu dobrych fotografów chwali sobie 6d, i nawet 6d mk II (który podobno - według wielu komentarzy na forum - to dno i 6m mułu). Posiadanie dwóch identycznych body może ułatwić pracę podczas reportażu (każde z innym szkłem, zero tracenia czasu na zmiany) i podczas postprodukcji (taki sam obrazek, zero problemów ze "zgrywaniem kolorów").
Co do źródeł światła, filmowanie też wchodzi w grę, a bardziej jego nauka, dlatego jak najbardziej chciałabym zakupić coś, co się do tego przyda.
Dobre światło filmowe może Cię kosztować więcej niż fotograficzne. Do tego osprzęt filmowy (bo chyba nie myślisz o filmowaniu lustrzanką z ręki, i dźwiękiem z wewnętrznego mikrofonu). Myślę, że lepiej byłoby się skupić nad tym, co Ci przyniesie konkretny dochód, a potem z tego dochodu dokupować różności do eksperymentów.
"Chyba nie zauważyłem na liście żadnych modyfikatorów, statywów, teł i reszty "gratów studyjnych"?" - dlatego, że ten wątek i tak jest już bardzo długi i już nie chciałam wypisywać tu o studio, skoro i tak wszyscy tu radzili mi dać sobie z nim spokój...
Ok :)
To tak dla formalności dodam, że okta 120 jest fajna i dość poręczna, 150 świeci jeszcze fajniej (i jest mniej poręczna), a 180 to już wielki grat i (nie znam Cię, ale tak zakładam) raczej czarno widzę zakładanie/zdejmowanie jej w jedną osobę (a palnik lampy jest szklany, i łatwo się tłucze...). Niektórzy "kochają" głębokie okty, innym wystarczają standardowe. Itd itd itd
Jeśli chcesz trzymać modyfikatory rozłożone, musisz mieć na nie dużo miejsca (spory kawałek ściany, łatwo można sobie zrobić specjalne wieszaki). Jeśli chcesz składać i rozkładać w miarę potrzeb, i chować do szafy lub na półkę, przydadzą się opisane "szybki montaż". I to tylko dwie oczywiste sprawy, o których wszyscy wiedzą, ale nie zawsze pamiętają podczas urządzania studia.
"Dlaczego "4 L IS", a nie "2.8"?" Bo jest dużo lżejszy, a ja chciałabym go na żużel, a mówisz, że różnica w jakości będzie duża? Na żużlu światło jest zazwyczaj bardzo ostre
2.8 to już fajna jasność do portretów, duża jasność umożliwia skrócenie czasów przy np. "ciemniejszych sportach", jednak nie da się ukryć, wielkość i waga zdecydowanie się różnią.
1. Czy poleci ktoś statyw do pracy w studio i w plenerze, ale bez żadnych ekstremaliów? Czy lepiej kupić dwa - cięższy do studio, a lżejszy w plener?
Odwrotnie :D
W studio (błyskowym) statyw ma za zadanie utrzymać aparat w określonym położeniu, bo obraz jest i tak "zamrażany" błyskiem.
Statyw w plenerze, zwłaszcza z dłuższą ogniskową, ma zapewnić stabilne utrzymanie aparatu podczas naświetlania. Z ciekawostek, znajomy analizował wpływ paska od aparatu na poruszenie zdjęć (ze statywu), wyszło mu, ze jeśli wieje, lepiej odpiąć pasek, bo wprowadza drgania.
2. Czy wie ktoś czy znajdę gdzieś coś do przechowywania zdjęć w tym stylu: https://www.owcdigital.com/products/mercury-elite-pro-dual-mini
Przenośny NAS z RAIDem? A musi być przenośny? A musi być NAS? Musisz mieć RAID? A jaką chcesz wprowadzić "politykę wykonywania kopii zapasowych"? Może to głupie pytania, ale jeśli np. "wszystko" masz na komputerze, i aktualizujesz kopię zapasową na koniec dnia pracy, to może wystarczyć jeden pojedynczy dysk zewnętrzny plus drugi np. z kopią tygodniową w innym (fizycznie) miejscu?
5. Odnośnie akumulatorów, warto kupować zamienniki?
Na ten temat jest kilka (burzliwych) wątków, poszukaj na forum. To pytanie z gatunku "czy kupić C czy N czy może telewizorek od S", każdy pomysł ma swoich wyznawców.
Do zabawy nie miałbym oporów przed nawet tanimi "nonejmami". Do pracy wybrałbym wyższej klasy zamienniki, a wydając dużo nie swojej kasy, pewnie oryginały.
Jeśli kupisz te dwa body jakie masz na liście, i jedno z nich ma być tylko "rezerwowym", to praktycznie już masz jeden zapasowy oryginalny akumulator. Dobrej klasy zamiennik powinien więc wystarczyć "na wszelki wypadek".
6. Filtr polaryzacyjny lepiej B+W czy Marumi?
Poczytaj testy, który łatwiej się czyści. Nie żartuję, niektóre serie filtrów mają tak wspaniałe powłoki, że wyczyszczenie go po przypadkowym dotknięciu np. palcem (pisałaś, że fotografia rodzinna, dziecięca, może też jakieś pieski się trafią) jest koszmarem. Na inne wystarcza czyszczenie metodą sprzed wieku, "chuchem i szmatką" ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.