PDA

Zobacz pełną wersję : jasny szeroki kąt w budynkach: EF-S 10-18 mm f/4.5-5.6 IS STM czy 24-100mm f/4L IS II



jus.h
01-06-2018, 15:26
Zamówiłam właśnie lustrzankę EOS 200D z obiektywem kitowym 18-55mm IS STM i do tego dodatkowo EF 50mm f/1.8 STM. Do tej pory zajmowałam się fotografią produktową, ale docelowo planuję przerzucić się na uroczystości kościelne (śluby, chrzty) i zależy mi jeszcze na jasnym obiektywie szerokokątnym, który umożliwiłby mi objęcie wnętrz budynków. Zastanawiam się, czy Canon EF-S 10-18 mm f/4.5-5.6 IS STM byłby odpowiedni do takiego zastosowania? Umówmy się, że wolałabym nie przeznaczać na to milionów monet, ale chciałabym prosić o radę, czy to na początek taki obiektyw szerokokątny (10-18) wystarczy, czy nie lepiej od razu zainwestować w EF 16-35mm f/4L IS USM. Z tego, co czytałam na forach wielu fotografów używa 24-105mm f/4, ale skarży się na to, że zdjęcia w kościele wychodzą za ciemne. Spędziłam w internetach mnóstwo czasu i wiem, że to w dużej mierze kwestia indywidualna, ale mimo to liczę na jakieś wskazówki.

luso
01-06-2018, 16:10
Zarówno c16-35 L jak i 24-105mm nie będą na twoim aparacie obiektywem szerokokątnym. 10-18mm to z kolei obiektyw ultra szerokokątny i na dodatek strasznie ciemny. Do zdjęć wnętrz, gdy będzie ustawiony na statywie będzie ok. Ale nie do robienia reportażu w tych pomieszczeniach. Zainteresuj się jasnymi standardowymi zoomem i oświetleniem błyskowym.

becekpl
01-06-2018, 16:53
skoro juz wiesz ze f4 to ciemno to szukaj jaśniejszych

jus.h
02-06-2018, 13:00
Zarówno c16-35 L jak i 24-105mm nie będą na twoim aparacie obiektywem szerokokątnym. 10-18mm to z kolei obiektyw ultra szerokokątny i na dodatek strasznie ciemny. Do zdjęć wnętrz, gdy będzie ustawiony na statywie będzie ok. Ale nie do robienia reportażu w tych pomieszczeniach. Zainteresuj się jasnymi standardowymi zoomem i oświetleniem błyskowym.

A np. EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM?

r_m
02-06-2018, 22:40
Dla cropa nie ma takich obiektywów (szerokich i jasnych), bo początkujący amatorzy takich obiektywów nie potrzebują, a "cropy" (zwłaszcza z niższej półki) są kierowane do początkujących amatorów, dla których wystarczający jest 18-55 a 18-135 (czy 18-200) to już pełnia szczęścia.
Jest 30/1.4 (Sigma) i 18-35/1.8 (też Sigma), ale nie są tak szerokie, jak 16-35 na pełnej klatce.

I tak na marginesie, co powiesz młodej parze, jeśli Twój nowy 200d zepsuje się przy wejściu do kościoła? To pytanie nie na temat, i nie oczekuję odpowiedzi, podobnie jak nie oczekuję odpowiedzi na pytanie, czy rozumiesz różnicę w wielkości matrycy między Twoim aparatem i "pełną klatką" (a dokładniej jej konsekwencje dla obiektywów i obrazu - ogniskowa, a raczej "kat widzenia", głębia ostrości). To tylko taka luźna uwaga, pod rozwagę.

Kerry
02-06-2018, 23:15
Są jeszcze Tokiny 11-16 i 11-20 ze światłem 2.8,ale to nie rozwiązuje np ważnej kwestii zapasowego body...

jus.h
04-06-2018, 19:19
Dla cropa nie ma takich obiektywów (szerokich i jasnych), bo początkujący amatorzy takich obiektywów nie potrzebują, a "cropy" (zwłaszcza z niższej półki) są kierowane do początkujących amatorów, dla których wystarczający jest 18-55 a 18-135 (czy 18-200) to już pełnia szczęścia.
Jest 30/1.4 (Sigma) i 18-35/1.8 (też Sigma), ale nie są tak szerokie, jak 16-35 na pełnej klatce.

I tak na marginesie, co powiesz młodej parze, jeśli Twój nowy 200d zepsuje się przy wejściu do kościoła? To pytanie nie na temat, i nie oczekuję odpowiedzi, podobnie jak nie oczekuję odpowiedzi na pytanie, czy rozumiesz różnicę w wielkości matrycy między Twoim aparatem i "pełną klatką" (a dokładniej jej konsekwencje dla obiektywów i obrazu - ogniskowa, a raczej "kat widzenia", głębia ostrości). To tylko taka luźna uwaga, pod rozwagę.


Na całe szczęście nie będę musiała się stresować, gdyby coś poszło nie tak, bo nie zamierzam pracować jako główny fotograf na ślubach. Dziękuję za odpowiedź.