PDA

Zobacz pełną wersję : Canon M50



Strony : 1 [2]

marfot
30-12-2018, 20:31
Bez przejściówki w Canonie nie poszalejesz.

A z przejściówką robi się kloc. Jasny uniwersalny zoom jest zawsze wielki.
Może naleśnik M22/2 i M32/1.4 rozwiąże problem światła. Do portretu 50/1.8 z przejściówką jeszcze jest kompaktowy.

Kolekcjoner
31-12-2018, 00:15
No to w Olku masz prosty wybór: 12-40/2,8 (3,5 po przeliczeniu na APS-c Canona).
W Olku można pozazdrościć niektórych szkieł - szczególnie naleśników. Tego mi najbardziej brak w eMkach....

bimki
31-12-2018, 11:28
widzę jedną wadę systemu M4/3 - nawet z obiektywem 12 w górach nie będzie szerzej niż na obecnym sprzęcie :/

fret
31-12-2018, 15:29
Na obecnym sprzęcie masz do szerokości genialne 11-18 (lub coś podobnego) za grosze. W Olku też coś jest, ale już za konkretną kasę.

bimki
31-12-2018, 19:28
tak, tylko w obecnym nie działa AF. Dałem do naprawy. wymienili cos w obiektywie, wyczyscili aparat, zabrali 400 i dalej lipa. Skoro mam kupić aparat na kolejne 7-10 lat, to chyba wole tym razem doinwestowac.
Skoro te góry są takie ważne, to może jednak pomysle nad czyms nieco starszym, ale FF - np. A7II, albo poczekam 3 lata aż EOS-R stanieje ;)

fotna
31-12-2018, 22:24
To nie miejsce na temat rozmów o olku.
żeby nie zaśmiecać tematu wszystkim chętny udzielę odpowiedzi na priv co do omd em10 mkII z obiektywami 9-18/4-5,6:14-42/3,5-5,6ez; 75-300/4,8-6,7 i trochę na m39 i m42

bimki
01-01-2019, 14:59
To nie miejsce na temat rozmów o olku.

racja, wpadłem tutaj, bo nie mogę znalezc nic co przekonałoby mnie do M50 i liczyłem na jakieś argumenty, albo opinie osób, które go kupiły i mają coś do powiedzenia.
Wygląda na to, że to sprzęt na poziomie xxxd i niestety kolejna opcja to "R" i nic nowego w środku segmentu...

fret
01-01-2019, 15:12
...
Wygląda na to, że to sprzęt na poziomie xxxd i niestety kolejna opcja to "R" i nic nowego w środku segmentu...

To akurat normalne, dziwi, że wpadłeś na pomysł, żeby w środku szukać Olka ;)

Kolekcjoner
01-01-2019, 17:45
racja, wpadłem tutaj, bo nie mogę znalezc nic co przekonałoby mnie do M50 i liczyłem na jakieś argumenty, albo opinie osób, które go kupiły i mają coś do powiedzenia.
Myślę że to nie ta droga. Tu nikt nie będzie Cię do niczego przekonywał, bo to sam musisz wydumać co dla Ciebie byłoby najodpowiedniesze ;)....

bimki
01-01-2019, 18:27
coś trzeba wydumać, bo wkrótce wskoczy się znowu w wir pracy i cashbacki się skończą.

ocean
01-01-2019, 21:00
Mam do użytkowników M50 - czy poziomica w wizjerze jest taka sama jak na ekranie LCD, czy jest to samo co w 80D - czyli beznadziejna maleńka ikonka w lewym rogu chyba dla nieboszczyków, bo ustawienie za jej pomocą poziomu jest tak wnerwiające że chyba musiałbym mieć obie ręce w gipsie by ustawić aparat prawidłowo... Wolałbym to samo co na LCD bo wtedy jest zdecydowanie lepiej. Podoba mi się ten M50 (a raczej jego waga :-) ) 80D zaczyna mi ciążyć - normalnie nie zwróciłbym na to uwagi, ale na urlopie siostra miała OMD II Olka i jakość zdjęć byłą całkiem całkiem jak na to maleństwo. Balans bieli mnie oczarował, ale boję się schodzić niżej niż APSC. To się uśmiecham do M50. Z AF będzie pewnie lepiej niż w 80D, jest fajne szerokie szkiełko, 22 2.0 a i kit 15 - ileś tam po automatycznej korekcji rawa w LR też tak źle nie wygląda. No i po przejściówce można też coś podpiąć.

marfot
01-01-2019, 21:05
Mam do użytkowników M50 - czy poziomica w wizjerze jest taka sama jak na ekranie LCD,

Taka sama - duża na środku.

ocean
01-01-2019, 21:10
Taka sama - duża na środku.

To bardzo mnie to cieszy. Muszę się jutro przejechać do MM i pomacać tą pokrakę :-)

marfot
01-01-2019, 21:14
Muszę się jutro przejechać do MM i pomacać tą pokrakę :-)

Na zdjęciach wygląda jak pokraka. W rzeczywistości o wiele korzystniej.

bimki
01-01-2019, 21:43
Na zdjęciach wygląda jak pokraka. W rzeczywistości o wiele korzystniej.

potwierdzam, że na żywo wygląda lepiej od olka i od sony, sprawia wrażenie że jest z lepszego materiału. Tylko pokręteł ma mało - zależy kto co lubi.
Ja bym go brał w ciemno jakby miał stabilizacje, a tak to jeszcze szukam czegoś dla siebie.

Tmwstw
01-01-2019, 22:03
Stabilizacja byłaby fajna, ale dla mnie decydująca byłaby możliwość zasilania z powerbanka - dopóki tego nie ma, raczej żadnej eMki nie kupię, choć kusi.

fret
01-01-2019, 22:14
Jak już marudzimy, to ja czekam na M60, bez wizjera :)

Photointo
16-01-2019, 11:27
Miałem M3, ostatnio M6 i kupiłem M50 parę dni temu. Powiem tak - M50 (przy wszystkich swoich ograniczeniach - głównie brak przycisków i pokręteł) jest genialny! Szybkość, zero lagów na ekranie, odchylany we wszystkie kierunki ekran + wbudowany wizjer - to jest to.

tomfoot
16-01-2019, 15:31
No dobrze. Porady szukam - chciałbym kupić M50. Dlaczego nie lepiej kupić sony a6300?
Jak tak patrzę na dostępne zdjęcia z obu modeli, to przemawia do mnie jednak M50, ale może ja skrzywiony jestem niczym przysłowiowy Kowalski czy Pawlak wobec Sony.
Dlaczego M50 a nie Sony a6300???

akustyk
16-01-2019, 15:50
No dobrze. Porady szukam - chciałbym kupić M50. Dlaczego nie lepiej kupić sony a6300?
Jak tak patrzę na dostępne zdjęcia z obu modeli, to przemawia do mnie jednak M50, ale może ja skrzywiony jestem niczym przysłowiowy Kowalski czy Pawlak wobec Sony.
Dlaczego M50 a nie Sony a6300???

a co chcesz do tego zapinac?

tomfoot
16-01-2019, 15:54
akustyk załóżmy, że ef-m 15-45, a do sony pz 18-105

jotes25
16-01-2019, 15:55
No dobrze. Porady szukam - chciałbym kupić M50. Dlaczego nie lepiej kupić sony a6300?
Jak tak patrzę na dostępne zdjęcia z obu modeli, to przemawia do mnie jednak M50, ale może ja skrzywiony jestem niczym przysłowiowy Kowalski czy Pawlak wobec Sony.
Dlaczego M50 a nie Sony a6300???

Mam a6300 od dnia premiery, M50 miałem w planach kupić nowego za 500 złotych :lol: (tak jak poprzednie Canony serii M), ale za dobrze się sprzedaje i na razie trudno o taką cenę.

Co do samego wyboru, to zacząłbym od szkieł i tego co chcemy fotografować. Wybór rozsądnych obiektywów jest dość ograniczony w jednym i drugim przypadku. Do sportu i fotografii przyrodniczej wybrałbym zdecydowanie a6300 + np. 100-400. Do pozostałych rodzajów fotografii (portret, landszaft) raczej M50.

A, i do makro zdecydowanie M50 ze względu na:
- gibany ekran,
- lepszy focus peaking,
- o niebo lepszą apkę do zdalnego sterowania.

tomfoot
16-01-2019, 16:06
A jeszcze jedno ... Może Fuji X-E3 z 18-55 w ogóle pogodziłby dylemat między M50 a a6300. O fotografii turystycznej rozmawiamy, ale na jakimś tam przyzwoitym poziomie.

akustyk
16-01-2019, 16:18
A jeszcze jedno ... Może Fuji X-E3 z 18-55 w ogóle pogodziłby dylemat między M50 a a6300. O fotografii turystycznej rozmawiamy, ale na jakimś tam przyzwoitym poziomie.

mocno pogodziloby o tyle, ze XF 18-55 robi EFM 15-45 z d* jesien sredniowiecza. w szerokim jeszcze ten 15-45 obleci, ale powyzej 30mm to jest ciemno i glodno :)

mozesz tez kminic 200D + 18-55. nadal male (nie az tak, ale dostatecznie male), bateryjka dluzej uciagnie dzieki normalnemu optycznemu celownikowi, obiektyw znosny jakosciowo...

Kolekcjoner
16-01-2019, 16:20
Albo a6400 :)

tomfoot
16-01-2019, 16:43
mozesz tez kminic 200D + 18-55. nadal male (nie az tak, ale dostatecznie male), bateryjka dluzej uciagnie dzieki normalnemu optycznemu celownikowi, obiektyw znosny jakosciowo...

Tak, to wiem. Ale rozumiesz - autostrada i te sprawy... Poza tym takie małe coś miałoby też służyć do okazyjnego filmowania. Tu przewaga sony na pewno. Ale kolory mówią, że canon... A fuji zgrabny... Chyba z tym zakupem motoru to dobre wyjście, ale gdzie ja kupię motor za 2,5k?



Albo a6400 :)

Eee. To nie lepiej czekać na a6700? :lol:


Hmm. Może zapytałbym o zdanie kolegę Jana? :shock:

marfot
16-01-2019, 18:15
Porównania międzysystemowe to zmora w wykonaniu amatorskim.
Jak wynajęty tester ze zleceniem na wskazanie konkretnego sprzętu bierze się do roboty to ma przynajmniej ze 3 sprzęty przed sobą, miesza nimi na oczach publiczności, porównuje, sprawdza i nagle ogłasza zlecony wyrok. Nawet to uzasadnia.
Grono obiektywnych amatorów, którzy mieli do dyspozycji jednocześnie M50, a6300 i X-E3, wykonali tym kilka różnych zadań fotograficznych i podsumowali swoje odczucia jest raczej nieliczne.
Dla mnie wyjście poza system to spory kłopot. Kupiłem M50 bo wydał mi się już przyzwoity. Matryca znana, nowy procek, Eye-AF i chwatit.
Podpiąłem stare szkła, działają: C35/2IS - pięknie, stary 50/1.8 wreszcie trafia w punkt.
Dokupiłem M55-200 bo w mieście straszę ludzi białą armatą C70-300L podpinaną do FF. Dokupię jeszcze fisha i może M22/2 choć kusi coś o jasności f/1.0.
Przy okazji lampa i nadajnik RT działa. Bez stresu.

tomfoot
16-01-2019, 18:28
marfot dzięki za dłuższą opinię - pozostanie w obrębie jednego systemu to niewątpliwa zaleta. Ja to pytanie zadaję, bo co jakiś czas zastanawiam się czy nie pora zacząć używać czegoś lżejszego niż 5d. No i tak sobie szukam. Spodobał się mi obrazek z M50. Przy czym ciągle rzecz i tak rozbija się o to, że finalnie to i tak kończy się w ten sposób, że najbardziej podoba się mi to co piątka daje, a dodatkowo jak te rzeczy mniejsze biorę do ręki, to wydaje się mi, że to zabawki.

marfot
16-01-2019, 18:55
co jakiś czas zastanawiam się czy nie pora zacząć używać czegoś lżejszego niż 5d. No i tak sobie szukam. Spodobał się mi obrazek z M50. Przy czym ciągle rzecz i tak rozbija się o to, że finalnie to i tak kończy się w ten sposób, że najbardziej podoba się mi to co piątka daje, a dodatkowo jak te rzeczy mniejsze biorę do ręki, to wydaje się mi, że to zabawki.

Skonfigurowałem dwa zestawy:
1. Krajobrazowy : R + C16-35/4L + C70-300L. Piękny obrazek, super detal, fajny DR.
2. Miejski: R + C16-35/4L i M50 + M55-200. Luzem C35/2IS. Focę na dwa body bez przepinania bo mi uciekały kadry.

Miejski zestaw upchałem w malutkiej torbie.
Do krajobrazu raczej plecak. Jak osłabnę to dokupię M11-22 i w góry będzie samo M.

tomfoot
16-01-2019, 19:37
Skonfigurowałem dwa zestawy:
1. Krajobrazowy : R + C16-35/4L + C70-300L. Piękny obrazek, super detal, fajny DR.
2. Miejski: R + C16-35/4L i M50 + M55-200. Luzem C35/2IS. Focę na dwa body bez przepinania bo mi uciekały kadry.

Miejski zestaw upchałem w malutkiej torbie.
Do krajobrazu raczej plecak. Jak osłabnę to dokupię M11-22 i w góry będzie samo M.

Tak czy inaczej dźwigać trzeba cały czas. Ja w sumie teraz waham się czy do 5d zorganizować sobie wyjazdowy zestaw 28/50/85 lub 100. Czy spróbować z M50. Czy "kupić motor" i jeździć po prostu wszędzie z 5d i 24-105. I nie ma dobrego dla mnie wyjścia. Bo jechanie np. do Ameryki Płd. z 16-35/24-70 i 70-300 już mnie przeraża... Z drugiej strony lubię w ręce mieć kawał porządnego body i nie wiem czy coś mniejszego nie będzie irytować. Starość nie radość. Ale kompromis też nie jest mocną moją stroną. I bądź tu mądry i pisz wiersze.

marfot
17-01-2019, 18:06
Ja w sumie teraz waham się czy do 5d zorganizować sobie wyjazdowy zestaw 28/50/85 lub 100. Czy spróbować z M50.

Dla kogoś wychowanego na FF jakość APS-C trzeba podciągnąć szklarnią. Może M50 + M22/2 + M32/1.4 + C85/1.8. Masa nieduża, AF sprawny, szkła jasne i małe. Jak sobie wycenisz alternatywny zestaw Fuji to zaboli.

tomfoot
17-01-2019, 20:08
Dla kogoś wychowanego na FF jakość APS-C trzeba podciągnąć szklarnią. Może M50 + M22/2 + M32/1.4 + C85/1.8. Masa nieduża, AF sprawny, szkła jasne i małe. Jak sobie wycenisz alternatywny zestaw Fuji to zaboli.

Tak. Zestaw, który proponujesz jest godny. Z tym, że dziś porównałem sobie dokładniej M50 z a6300 i różnymi fuji. I wyszło na to, że w zakresie body oczekiwałbym kombinacji M50 z a6300 w obudowie fuji z ergonomią lustrzanki. Czyli w zasadzie body dla mnie nie ma. Jeżeli do tego dodamy poruszoną przez Ciebie wyżej kwestię szkieł, a także fakt, że aps-c to jednak nie ff, to jak zwykle wniosek jest jeden: bierz to swoje 5d i idź w drogę, a nie marudź. Co też zrobię. Muszę sam ze sobą podpisać jakąś umowę, że do 2025 nie myślę o sprzęcie tylko robię zdjęcia.

Photointo
18-01-2019, 12:08
marfot pewnie wcześniej fotografowałeś lustrzanką. Jest różnica w komforcie użytkowania po przesiadce na eos r? Do eosa m brakuje mi rybiego oka, mogliby zrobić takie na jakie złożyli patent (10 mm 2.8). Mam do niego 11-22 i 55-200 oraz 22 2.0, focę makro i planuje ten makro z lampą. System jest genialny, jeśli nie potrzeba użyć wyższego iso to jest bardzo poręczny i daje dobrą jakość. Te obiektywy do eos m są genialne, bo są małe i mają niezłą jakość - oczywiście nie jest to jakość z obiektywów EF L ale wystarczy porównać cenę i wielkość.

marfot
18-01-2019, 12:29
marfot pewnie wcześniej fotografowałeś lustrzanką. Jest różnica w komforcie użytkowania po przesiadce na eos r? Do eosa m brakuje mi rybiego oka, mogliby zrobić takie na jakie złożyli patent (10 mm 2.8). Mam do niego 11-22 i 55-200 oraz 22 2.0, focę makro i planuje ten makro z lampą. System jest genialny, jeśli nie potrzeba użyć wyższego iso to jest bardzo poręczny i daje dobrą jakość. Te obiektywy do eos m są genialne, bo są małe i mają niezłą jakość - oczywiście nie jest to jakość z obiektywów EF L ale wystarczy porównać cenę i wielkość.

Zdecydowanie bardziej odpowiada mi obsługa ML w stosunku do DSLR. Miałem 5DII i było OK ale teraz zmieniam wszystko szybciej i bardziej pod kontrolą - info w wyświetlaczu super.
M50 to mój pierwszy sprzęt z AF, który ma sens być konfigurowalny - punkt AF wybierany przez dotyk, Eye-AF itp. Kompaktowość systemu jest urokliwa, uzależnia :). Podpinam czasami C35/2IS i obrazek jest sympatyczny. Aż się prosi o zakup malutkiego M32/1.4.
Planuję zakup fisha Samyang 8/2.8 manual. Bardzo kompaktowy, znośny optycznie. W Polsce nie do kupienia z mocowaniem M, wszędzie indziej w ciągłej sprzedaży. Myślę, że focus peaking wystarczy do sensownego ustawienia ostrości przy takiej głębi.

Photointo
18-01-2019, 13:04
Tzn że w manualnych szkłach jest oznaczanie kolorem punktu ostrości? Jedno wiem: bezlustra to jest przyszłość fotografii i lustrzanki będą powoli odchodzić.

marfot
18-01-2019, 13:08
Tzn że w manualnych szkłach jest oznaczanie kolorem punktu ostrości?

Oczywiście. I fajnie działa :)

RomanS
18-01-2019, 17:22
Żeby ułatwić ewentualny zakup ef-m 32mm f/1.4, zdjęcia na 1.4
1654

krop 1:1
1655

Photointo
18-01-2019, 18:24
Dzięki Roman.

Eberloth
18-01-2019, 18:38
Widać, że to idealny obiektyw do kaktusów :mrgreen:

RomanS
18-01-2019, 19:52
Widać, że to idealny obiektyw do kaktusów :mrgreen:
E tam, kaktusy robię najczęściej Zeiss-em 100-ką. Ten obiektyw dobrze się spisywał przy zdjęciach ludzi w skąpym oświetleniu. :D
Tutaj chciałem pokazać jakie są rogi zdjęcia na f/1.4.

ocean
18-01-2019, 19:54
Kaktusy to są ostre nawet z kita. Zrób zdjęcie mydła.

RomanS
18-01-2019, 19:58
Tak, i to koniecznie na 1.4 :lol:

Eryk1
18-01-2019, 20:10
Może lepszym rozwiązaniem byłby A7 II z małym przebiegiem? Widziałem m50 w sklepie i mając 5d i 7d to dla mnie Plastic fantastic mały taki blee. Czytałem jakiś test ze to entry level i autofokus nie za szybki plus to tanie adaptery i pewność ze szkła EF beda działać. Czy m50 eye af działa w trybie śledzenia?

RomanS
18-01-2019, 21:09
Może lepszym rozwiązaniem byłby A7 II z małym przebiegiem? Widziałem m50 w sklepie i mając 5d i 7d to dla mnie Plastic fantastic mały taki blee. Czytałem jakiś test ze to entry level i autofokus nie za szybki plus to tanie adaptery i pewność ze szkła EF beda działać. Czy m50 eye af działa w trybie śledzenia?
Dla mnie napewno nie, wystarczy mi FF , które posiadam a to małe kupiłem z myślą o podróżowaniu.

Eryk1
18-01-2019, 23:03
To maleństwo na podróż idealne szczególnie z jakimś naleśnikiem.Znalazlem że można dokupić adapter wsadzamy w miejsce baterii i ładować z powerbanku czy ładować w samochodzie.

REX
19-01-2019, 23:57
Czy ktoś z was podpinał może m50 z 18-135 Canona poprzez oryginalną przejściówkę?

marfot
20-01-2019, 00:13
Czy ktoś z was podpinał może m50 z 18-135 Canona poprzez oryginalną przejściówkę?

A to jest jakiś konkretny problem?
https://explorecams.com/photos/pair/canon-eos-m50=canon-ef-s-18-135mm-f-3-5-5-6-is-usm

Eryk1
20-01-2019, 02:22
Oglądałem masę video o m50 ,czy faktycznie jest tak wolny. Jakiś vloger próbował go na weselu i marudził że w słabym świetle to dramat.

RomanS
20-01-2019, 08:33
Oglądałem masę video o m50 ,czy faktycznie jest tak wolny. Jakiś vloger próbował go na weselu i marudził że w słabym świetle to dramat.
Nie!.
Używalem z 85mm f/1.2 w ciemnych pomieszczeniach.

Eryk1
20-01-2019, 17:59
Czyli jesteś zadowolony ogólnie ? Generalnie to nigdy nie wiadomo ,które testy są prawdziwe ,a nie na zamówienie płatne kupione przez konkurencję.

RomanS
20-01-2019, 18:06
Tak!.

zdebik
20-01-2019, 20:46
Eryk1 a jaką kombinacje chcesz zobaczyć? Mogę zrobić filmik to sam ocenisz.

swallow77
20-01-2019, 20:58
Czyli jesteś zadowolony ogólnie ? Generalnie to nigdy nie wiadomo ,które testy są prawdziwe ,a nie na zamówienie płatne kupione przez konkurencję.Jeszcze jedna sprawa: teściarze biorą dwa czy trzy aparaty, ktore mieli w ręce przez kilka godzin i coś porównują. Najczęściej własne umiejętności na danym sprzęcie, a nie możliwości sprzętu. No chyba, że tylko zapominają wspomnieć o tym, jak skonfigurowali sobie af'a (i wszystko inne) pod konkretne zastosowanie. Parę dni temu trafiłem na porównanie af'ów R'ki i Z6'tki. Koleś mierzył czas łapania trackingu twarzy w trybie filmowym: wyjście z kadru w danej odleglosci od aparatu i wejście w kadr w połowie tej odległości. Af R'ki znajdował twarz wcześniej i rozpoczynał trackowanie i ustawianie ostrości. Ale to Z6 ustawiała ostrość wcześniej. Koleś chyba nawet nie wiedział, że R'ka ma w trybie filmowym opcję "focus transition speed" - całkiem chwalony przez filmujących użytkowników. Polega to na płynnym przeniesieniu ostrości z jednego obiektu na drugi.. nie za szybko. Ktoś niezaznajomiony z taką funkcją zrozumie taki pokaz jako: Z6 ma szybszy af. Być może ma, a może nie. Nie wiemy co tam w R'ce bylo ustawione.. ani w Z6.

Pozdrawiam!
wysłano z FRD-L19 przy użyciu Tapatalka

Eryk1
20-01-2019, 22:00
To prawda ,więc trzeba się najpierw naczytać i dopiero oglądać filmy choć najlepsza informacja będzie od użytkownika jednak.Pomyslalem sobie że przydałoby się coś mniejszego na wakacje z funkcją video i eye AF z możliwością bezproblemowej pracy z Canonowskimi obiektywami EF.Stad moje zainteresowanie m50. Kusi mnie również Sony A7 serii I lub II ,ale już nie jest tak dobrze że współpraca z obiektywami Canona tyle że to FF. M50 wyszedł by nowy dużo taniej niż używki ,więc dumam.

Bobby Peru
26-01-2019, 12:30
Panowie, przymierzam się do wymiany 50d na M50 i rozeznaję się w temacie. Mam 2 lampy YN600 i sterownik yn-e3-rt; będzie mi to współpracowało z nowym body?

marfot
26-01-2019, 12:34
Panowie, przymierzam się do wymiany 50d na M50 i rozeznaję się w temacie. Mam 2 lampy YN600 i sterownik yn-e3-rt; będzie mi to współpracowało z nowym body?

Mój M50 współpracuje z YN-E3-RT i 430EX-RT. Myślę, ze kluczowa jest współpraca M50 z nadajnikiem a to działa.

Bobby Peru
26-01-2019, 12:40
Dzięki.
No dobra, wszystko wskazuje na to że będę przez najbliższy czas latał z M50 z podpiętym do niego T17-50/2.8 :)
Widzę że Canon zwraca 215 za body i 215 za adapter. Do końca stycznia.

Photointo
28-01-2019, 13:31
Przeglądam zdjęcia z mojego M50 i muszę przyznać, że o ile na m3 a nawet m6 obiektyw 55-250 wydawał mi się mydlany to na m50 widzę wyraźną poprawę ostrości na rawach. Nie wiem czego to zasługa, może tego nowego procesora? Zdjęcia są ostre i jest dużo więcej szczegółów.

epicure
28-01-2019, 14:34
M50 ma osłabiony filtr dolnoprzepustowy.

Bobby Peru
30-01-2019, 11:34
Panowie, mam pytanie które powinienem Wam zadać już parę dni temu, no ale - bywa.
Mam 50d + trochę amatorskich szkieł. Szału nie ma jak widać w podpisie. Do tego mam 2 lampy YN600 i nadajnik YN-E3-RT.
Żona ma M10 + C 22mm f/2 STM i to na plus (M10 sprzedamy).
Zamówiłem M50 + adapter EF-EOS M. Wyjdzie to 3tys. - 450 zwrotu czyli jakieś 2.5tys.
Czy to jest Waszym zdaniem dobra opcja, mając na uwadze szkła które posiadam? Wiem że sam powinienem sobie odpowiedzieć na to pytanie i tak jest. Chciałbym poznać Waszą opinię.

Eryk1
30-01-2019, 15:44
Ale C 22mm f/2 STM to chyba sobie zostawiasz? Sam myślę nad m50 z tym szklem na wakacje i nie tylko. Jeśli będziesz chciał robić video lepiej by było zmienić c50 1.8 na najnowszą wersję C50 1.8 STM.

Bobby Peru
30-01-2019, 16:25
Wideo mnie nie interesuje. 22/2 oczywiście zostawiam - to jest żony skarb do zdjęć na instagram :)
Martwię się jak to będę targał z T70-300 :) i czy w ogóle stwierdzę polepszenie jakości zdjęć.

Eryk1
30-01-2019, 17:15
Tamron 70-300 VC nie jest jakiś ciężki , a do m50 ktoś tu nawet 100-400l podpina:) Idź do sklepu i obmacaj weź ze sobą kartę pamięci zrób parę fotek i podziel się wrażeniami.



.

Bobby Peru
30-01-2019, 17:54
Jasne. Aparat z kitem + adapter właśnie przytargałem do domu. Kit leci na allegro i zobaczymy jak to będzie.
Opiszę wrażenia ;)

zdebik
30-01-2019, 18:23
Aparat fajny, domyślne ustawienia często mogą namieszać. Jak servo i symulacja exp. Sam tak miałem, f13 iso 100 1/100 - nic nie było widać a AF szukał bez końca. Szkła też różnie działają ale ogólnie jest ok - fajny aparacik.

Eryk1
30-01-2019, 23:40
Byłem wrogiem nowego ,ale przymierze się jeszcze raz w sklepie ,bo mógłbym wtedy sprzedac kamere mając to maleństwo no i kosztem ergonomii mieć na wakacje szczególnie z pancake.

Codespy
07-02-2019, 15:56
Czy ktoś z Was używał sigmę 18-35 z m50? Jak działa dual pixel autofocus z tym aparatem?

Wysłane z mojego Nexus 6P przy użyciu Tapatalka

RomanS
12-02-2019, 15:01
Jest do pobrania nowa wersja 1.0.2 , oprogramowania aparatu.

Kolekcjoner
12-02-2019, 16:59
Jest do pobrania nowa wersja 1.0.2 , oprogramowania aparatu.

Coś ciekawego czy jak zwykle poprawili interpunkcję w chińskim menu :lol:?

Bobby Peru
12-02-2019, 19:17
Nie stwierdziłem różnic. Chociaż, w sumie za szybko abym mógł cokolwiek stwierdzić :)
No, może że 50/1.8 da się focić na pełnej dziurze (w porównaniu do 50D).

Codespy
12-02-2019, 19:32
To chyba tylko:
Improves reliability of communication with external flashes.

Wysłane z mojego Nexus 6P przy użyciu Tapatalka

DigiFoto
13-02-2019, 11:29
No to po trzech latach wróciłem do Canona. Na razie małym kroczkiem w postaci właśnie EOS M50. Potrzebowałem czegoś małego, lekkiego i na APS. Dlaczego Canon? Czysto subiektywnie bardzo lubię "kolorystykę" tego co choćby nawet w jpeg wychodzi z canonów, a porządkowanie stareńkich zdjęć z zamierzchłych czasów EOS 10D i 5DMark2 tylko mnie w tym utwierdziło. Nie spodziewałem się jakiejś mega jakości obrazka po M50, ale... Zostałem mile zaskoczony. Mam wrażenie, że nowym procesorem obrazu w połączeniu z tą matrycą Canon odrobił zadanie domowe w kwestii jakości jpeg prosto z puszki, a piszę to z punktu widzenia osoby, która swego czasu uwierzyła w legendarną jakość jpeg Fuji. Faktem jest, że jpeg z Fuji zacny jest, ale tak się składa że lubię fotografować krajobrazy gdzie wszelkiej maści krzaczory zwłaszcza w oddali stanowią nie lada wyzwanie dla matryc i obróbki. I tu zaskoczenie, bo M50, ten mały plastikowy M50 w tej kwestii daje radę i to bardzo. Oczywiście wiem, że jest RAW i używam, ale nie zawsze ma się czas na dłubanie. Brudne zielenie, brązy, wszelkie zgniłe żółcie, słowem "foliage" wychodzą w "jotpegach" z M50 lepiej niż np. w jpeg z Fuji X-T2, w którym obróbka danych "in camera" żeby nie wiadomo jakich ustawień używać, "czyści" chrominancję do tego stopnia, że tam gdzie Canon widzi szczegóły Fuji robi mazy. Dwa dni po zakupie M50 poleciałem po przejściówkę z EF-m na EF :) A takie miałem kiedyś fajne obiektywy Canona ... Ehh...

epicure
13-02-2019, 12:02
Generalnie zgadzam się z powyższymi uwagami. A tak odnośnie Fuji, to miłą niespodzianką okazał się X-T100, który nie wycina już tak drastycznie kolorowego szumu.

swallow77
13-02-2019, 12:06
(...) subiektywnie bardzo lubię "kolorystykę" tego co choćby nawet w jpeg wychodzi z canonów, a porządkowanie stareńkich zdjęć z zamierzchłych czasów EOS 10D i 5DMark2 tylko mnie w tym utwierdziło.
(...)

Przez akcje z CC od producenta LR zwróciłem się w stronę canonowej odrawiarki. I się zdziwiłem jak mało poprawek w porównaniu do LR trzeba wnosić - z czasem przywykłem, że polowe suwaczków trzeba trącić w LR, żeby mi pasowało. W DPP korekta ekspozycji o 0.17 w jedną lub drugą na większości zdjęć + wb.. i to w zasadzie tyle - można Tiffa generować.
Choć workflow jest w DPP byle jaki nadal.. ale te kolorryy (parafrazując Ryszardę Siarzewską).

Pozdrawiam!
wysłano z FRD-L19 przy użyciu Tapatalka

DigiFoto
13-02-2019, 13:04
Generalnie zgadzam się z powyższymi uwagami. A tak odnośnie Fuji, to miłą niespodzianką okazał się X-T100, który nie wycina już tak drastycznie kolorowego szumu.
Bo tam jest "Primary color filter" czyli zwykły Bayer, a nie X-Trans, ale to nawet nie chodzi o sam X-Trans ile o obróbkę choćby w korpusie. Fuji udostępnił swego czasu program do obróbki RAW z użyciem "engine" wewnątrz korpusu. No i jakby nie suwać suwaczkami, to pewnych detali przynajmniej w moim X-T2 nijak się wydobyć nie da, a to że matryca je zarejestrowała widać choćby obrabiając to samo w dedykowanym dla Fuji CaptureOne. Dla odmiany z małego taniutkiego M50 zarówno jpegi jak i rawy wychodzą wystarczająco szczegółowe. Fotografowałem jesienią pewne widoczki. Ot zagajnik z brzózek na skraju którego rosły sobie dzikie róże. Jakież było moje zdziwienie gdy dopiero w CaptureOne zauważyłem, że na tych krzaczkach widać owoce. W jpegach wprost z X-T2 ślad po nich nie pozostał. No może jakaś niewyraźna różowawa mgiełka. Oczywiście obrabiałem to zdjęcie w korpusie X-T2 na wszelkie możliwe sposoby i nigdy nie udało mi się tych drobnych szczegółów wydobyć. Dopiero w C1. Dla odmiany mały M50 w podobnych warunkach i detale podobnej wielkości rozróżnia i to w jpeg bez problemu. Mam nadzieję, że Fuji w końcu wypuści jakiś upgrade do swoich puszek na X-trans by wewnętrzny engine tak nie wycinał detali z chrominancji. Póki co cieszę się M50 i spoglądam coraz bardziej poważnie w stronę R Canona.

--- Kolejny post ---


Choć workflow jest w DPP byle jaki nadal.. ale te kolorryy (parafrazując Ryszardę Siarzewską).
Poczynając od czasów z 10D po obecny rok 2019 nigdy nie udało mi się uzyskać 100% zgodności kolorów podczas obróbki RAW w LR czy ACR z tym co wychodzi z Canonowych puszek lub DPP (albo stareńskiego prostego File Viewer Utility z czasów 10D). Oczywiście można się bawić w kalibracje fotografując w kontrolowanych warunkach wzorce kolorów itp., ale czasu na to nie miałem i serca do tego. Da się z tym żyć, a jakże, ale czasem pozytywne subiektywne odczucia odnośnie tego jak "engine" Canona potraktował balans bieli i jaką nadał tonację są tak silne, że się wzdycha nawet do jpeg prosto z puszki. Obrazek z M50 zaskoczył mnie na tyle, że to maleństwo coraz częściej mi towarzyszy i zaczyna się rozpychać w fotograficznej torbie. DPP jest jakie jest, ale da się z niego wyciągnąć całkiem całkiem niezłe tify. A te z RAW M50 niebezpiecznie chorobliwie mi się podobają :)

epicure
13-02-2019, 14:35
Jedyne, co mnie powstrzymało od zakupu M50 były niewystarczające możliwości wyciśnięcia większego DR z JPEGów.

swallow77
13-02-2019, 14:38
... choćby obrabiając to samo w dedykowanym dla Fuji CaptureOne. Dla odmiany z małego taniutkiego M50 zarówno jpegi jak i rawy wychodzą wystarczająco szczegółowe. Fotografowałem jesienią pewne widoczki. Ot zagajnik z brzózek na skraju którego rosły sobie dzikie róże. Jakież było moje zdziwienie gdy dopiero w CaptureOne zauważyłem, że na tych krzaczkach widać owoce. (...)


Polecasz C1? Chodzi mi po głowie bardzo na poważnie. Mam go teraz w testach w trialu i podoba mi się prawie wszystko.. poza ceną, która nie podoba mi się bardzo. Próbuję też darktable'a, ale idzie mi to byle jak (z kolei twórcom dt idzie słabo implementowanie obsługi cr3 [emoji6] ).


(...)Póki co cieszę się M50 i spoglądam coraz bardziej poważnie w stronę R Canona.

Jeśli lubisz FF to pierwsza R jest całkiem ok. Mimo oporów przez kilka pierwszych dni, polubiliśmy się z R. A zapowiada się, że w RF pojawi się niedługo pewien wybór.

Pozdrawiam!
wysłano z FRD-L19 przy użyciu Tapatalka

Bobby Peru
14-02-2019, 18:49
W połączeniu z naleśnikiem, daje radę.


1793

Eryk1
14-02-2019, 19:05
A jak daje radę z T70-300/4-5.6 VC?

Rysiek_O
15-02-2019, 11:14
Proszę o poradę.
Jest oferta: używany aparat Canon EOS M5 w zestawie z obiektywami:
- Canon USM 50mm/f1,4 + UV filtr
- Canon USM 35mm/f2 + UV filtr (bez oryginalnego pudelka)
- Sigma 17-70mm/f2.8
dodatkowo adapter mocowania EF-EOS M.

Funkcjonalnie dosyć fajny zestaw. Cena 4500 zł - Okazja, czy nieszczególnie?
Korpus z adapterem można liczyć ok 2500 zł, o cenach szkieł nie mam pojęcia. Co podpowiecie?

akustyk
15-02-2019, 11:20
Proszę o poradę.
Jest oferta: używany aparat Canon EOS M5 w zestawie z obiektywami:
- Canon USM 50mm/f1,4 + UV filtr
- Canon USM 35mm/f2 + UV filtr (bez oryginalnego pudelka)
- Sigma 17-70mm/f2.8
dodatkowo adapter mocowania EF-EOS M.

Funkcjonalnie dosyć fajny zestaw. Cena 4500 zł - Okazja, czy nieszczególnie?
Korpus z adapterem można liczyć ok 2500 zł, o cenach szkieł nie mam pojęcia. Co podpowiecie?

ale po co kupujesz M-ke?

pod te obiektywy wolalbym cos w desen 800D albo moze 70D/77D (w zaleznosci od ceny). znacznie wygodniej sie w rece trzyma.

M-ke kupowalbym pod szkla EFM: 32, 15-45, 22, 55-200. w tej kolejnosci. z EF dla mnie to mozna sie bawic w 50 STM ewentualnie w 85/1.8 (perspektywa 135mm w jasnym szkle to jest bomba), z czego ten ostatni jesli naprawde potrzebny, bo to juz jest relatywnie duze

Kolekcjoner
15-02-2019, 16:18
Do eMki znacznie lepszym tele jest EFS 55-250, praktycznie pod każdym względem.

akustyk
15-02-2019, 21:20
Do eMki znacznie lepszym tele jest EFS 55-250, praktycznie pod każdym względem.

bo to jest zupelnie niezle szklo. jedyny punkt przewagi EFM to duzo mniejszy gabaryt

Kolekcjoner
16-02-2019, 00:44
bo to jest zupelnie niezle szklo. jedyny punkt przewagi EFM to duzo mniejszy gabaryt

Tak, tylko że tu ten gabaryt to jest trochę zawracanie głowy, bo czy to wystaje tylko sporo czy bardzo to w praktyce już jest bez większego znaczenia 8-).

marfot
16-02-2019, 01:03
Tak, tylko że tu ten gabaryt to jest trochę zawracanie głowy, bo czy to wystaje tylko sporo czy bardzo to w praktyce już jest bez większego znaczenia 8-).

M55-200 to moje jedyne szkło M - w mieście zastępuje wielkie 70-300L dopiete do R.
Takie jest porównanie:
http://j.mp/2WYEMFo

Jest trochę dyskretniej niż z 55-250.

akustyk
16-02-2019, 01:40
Tak, tylko że tu ten gabaryt to jest trochę zawracanie głowy, bo czy to wystaje tylko sporo czy bardzo to w praktyce już jest bez większego znaczenia 8-).

z tym ze ja mam EFM i wiem jak ta roznica wyglada w realu. na korpusie moze i faktycznie nie byc drastyczna, w plecaku zmiana EFS na EFM zwalnia kupe miejsca. tam gdzie ty zapakujesz EFS 55-250 ja spakuje EFM 55-200, 32/1.4 i 15-45

Kolekcjoner
16-02-2019, 11:39
Jasne, kwestia indywidualnych preferencji :).

fotna
17-02-2019, 12:49
z tym ze ja mam EFM i wiem jak ta roznica wyglada w realu. na korpusie moze i faktycznie nie byc drastyczna, w plecaku zmiana EFS na EFM zwalnia kupe miejsca. tam gdzie ty zapakujesz EFS 55-250 ja spakuje EFM 55-200, 32/1.4 i 15-45

Z tych tez powodów ja zainteresowałem się m4/3 (jeszcze mniejszy od canonowskich M) - jakość mi wystarcza, głębia też. a jak wsiadam do samolotu to aparat i obiektyw mam w kieszeni a nie w dodatkowym bagażu. W górach też to czuć.
Tylko na imprezy z akredytacją biorę dużego canona by było go widać choć część zdjęć robię olkiem bo cichy i niepozorny.
Aparat to narzędzie i każdy powinien dostosować je do siebie i tego co robi. Na torze wyścigowym nie pojedziesz ciągnikiem a VRC nie przewieziesz 50 ton mimo że moc silnika identyczna.

Kolekcjoner
17-02-2019, 14:08
Z tych tez powodów ja zainteresowałem się m4/3 (jeszcze mniejszy od canonowskich M) - jakość mi wystarcza, głębia też. a jak wsiadam do samolotu to aparat i obiektyw mam w kieszeni a nie w dodatkowym bagażu. W górach też to czuć.

Z tym że mniejszy... nie bardzo, to są różnice moim zdaniem w praktyce pomijalne, a obrazek z eMek jest mega. Jedno co ma olek fajne to sporo małych szkieł, z którymi lipa w eM :(....

fotna
17-02-2019, 14:32
To prawda że wielkość aparatów jest porównywalna ale już obiektywy są dużo mniejsze.Dodatkowo stabilizacja w korpusie pozwala robić ze starymi szkłami - gdy zrobiłem na 50mm zorki zdjęcie nieporuszone przy 1 sekundzie kilka razy sprawdzałem czy przypadkiem nie pomyliłem rubryczek w exifie.
Sądzę że wbudowanie w stabilizacji w korpus współpracującej ze stabilizacją obiektywów jest świetnym pomysłem. Olek to robi w 1 mkII i z tego co macałem na pokazach jest rewelacyjne.

Kolekcjoner
17-02-2019, 14:44
Właśnie o obiektywy chodzi. Przydały by się jeszcze ze dwa naleśniki do eMki....

czernibiel
18-04-2019, 20:14
Przeglądając internet, natrafiłem na takie cuś: http://canon-eos-m50-battery-grip.bujacze.com/ . Wygląda nieźle, biorąc też pod uwagę, jak bateria trzyma w tym aparacie. Koleś robi to chyba na drukarce 3D i zastanawiam się nad wytrzymałością tego wynalazku.

Eberloth
18-04-2019, 20:35
Przeglądając internet, natrafiłem na takie cuś: http://canon-eos-m50-battery-grip.bujacze.com/ . Wygląda nieźle, biorąc też pod uwagę, jak bateria trzyma w tym aparacie. Koleś robi to chyba na drukarce 3D i zastanawiam się nad wytrzymałością tego wynalazku.

Gabarytowo już zrobił lustrzankę. Teraz niech dodrukuje lustro.

RomanS
18-06-2019, 12:17
Zaskoczyło mnie, że AF w EOS M50 działał przy minimalnym f/16, obiektyw Canon 100-400 mm i dwa telekonwertery x2 i x1,4 . Takie sobie zdjęcie Jowisza.
2395

Wycinek 1:1

kisman
14-07-2019, 23:22
Mam kilka pytań do użytkowników m50.
Czy można "zmusić" aparat do robienia timelapse z elektroniczną migawką? Jeśli tak to jakie są ograniczenia?
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem informację, że najdłuższy czas jaki można ustawić w timelapse to 1/30s ?
Możecie coś więcej powiedzieć o doświadczeniach z timelapse z tym sprzętem?

marfot
15-07-2019, 16:33
Mam kilka pytań do użytkowników m50.
Czy można "zmusić" aparat do robienia timelapse z elektroniczną migawką? Jeśli tak to jakie są ograniczenia?
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem informację, że najdłuższy czas jaki można ustawić w timelapse to 1/30s ?
Możecie coś więcej powiedzieć o doświadczeniach z timelapse z tym sprzętem?

To co oferuje wbudowany system timelapse ma swoje ograniczenia:
Czas ograniczony do 1/30s (nie można go w zasadzie ustawić bo wszystko działa w automatyce - ten jest maksymalny), migawka z urzędu elektroniczna, tryb AF chyba tylko Tracking.
Ja korzystam z tych ustawień i mi to wystarcza.
Bardziej ambitni używają Cascable i sobie chwala duże mozliwości tej apki. Nie mam iphona, nie próbowałem.

kisman
16-07-2019, 13:30
marfot dzięki za odpowiedź :) Szkoda, że Canon ograniczył możliwości w timelapse. Sony pod tym względem wypada lepiej - nawet jeśli trzeba dokupić apkę

Zygmuntowicz
21-09-2019, 22:54
Wczoraj przyszedł do mnie m50 i oryginalny adapter canona dla obiektywów EF. Ponieważ na razie posiadam tylko EF 70-300mm f4-5,6 IS II USM sprawdziłem celność AF. Okazało się że mam lekki front focus. Nie wiem co może być przyczyną, są trzy możliwości, może coś podpowiecie ?

marfot
21-09-2019, 22:58
Wczoraj przyszedł do mnie m50 i oryginalny adapter canona dla obiektywów EF. Ponieważ na razie posiadam tylko EF 70-300mm f4-5,6 IS II USM sprawdziłem celność AF. Okazało się że mam lekki front focus. Nie wiem co może być przyczyną, są trzy możliwości, może coś podpowiecie ?

Pierwsza myśl to, że masz za duże pole AF a wewnątrz tego pola wybierany jest zawsze najbliższy obiekt. Nie zawsze wg Twojej myśli.

Zygmuntowicz
21-09-2019, 23:32
Wybrałem najmniejsze.

marfot
21-09-2019, 23:49
Wybrałem najmniejsze.

I jak sobie powiększysz podgląd pola AF to w obraz jest nieostry w tym polu?

Zygmuntowicz
22-09-2019, 13:36
Trudno to ocenić na telewizorku. Poczekam na oryginalny obiektyw i wtedy zobaczę.

zdebik
22-09-2019, 18:51
Jest jeszcze live view plus zoom :)

Zygmuntowicz
22-09-2019, 22:23
A czy można wyłączyć całkiem LCD żeby był ciemny i włączyć wyświetlanie tylko w celowniku ? Wiem że można odwrócić ekran.

marfot
22-09-2019, 23:38
A czy można wyłączyć całkiem LCD żeby był ciemny i włączyć wyświetlanie tylko w celowniku ? Wiem że można odwrócić ekran.

Oczywiście. A sterowanie dotykowe polem AF działa.
Zakładka 4/ "Ustaw. wyśw."/Ręcznie/Wizjer

Zygmuntowicz
23-09-2019, 16:46
Na razie nie mam instrukcji, może dacie linka do takowej? Co do autofokusa, to źle nazwałem moją przypadłość, ponieważ ostrość ustawia mi trochę dalej niż powinno i to jest back focus a nie jak napisałem wcześniej front focus, mea culpa. Już myślałem nad odesłaniem aparatu ale chyba nie ma takiej możliwości żeby bezlusterkowiec źle ustawiał ostrość, chyba że się mylę.

marfot
23-09-2019, 20:27
Na razie nie mam instrukcji, może dacie linka do takowej?

Może ze strony Canona coś wybierzesz:
https://www.canon.pl/support/consumer_products/products/cameras/digital_slr/eos-m50.html?type=manuals

Zygmuntowicz
23-09-2019, 21:39
Ok! dzięki.

Zygmuntowicz
27-09-2019, 16:23
Przyszedł do mnie 18-55mm EFM i też ma bad focus, nie wiem co myśleć.

zdebik
27-09-2019, 17:21
Jak bad focus to bić - heheh. Mam dwie M50 i ładnie trafiają ze wszstkimco podepnę (szkla C ofc). Niestety to nie fazowy i ciężko czasem się pracuje, ponieważ potrzebny jest obszar z większą ilością detali (faza łapie nawet nić tu z tym jest ciężko).

marfot
27-09-2019, 19:02
Przyszedł do mnie 18-55mm EFM i też ma bad focus, nie wiem co myśleć.

A jaka to skala zagadnienia. Testowałeś już "na bateryjkach" czy czymś podobnym?

Zygmuntowicz
28-09-2019, 13:06
Z odległości około 100m ustawia ostrość jakieś metr za a z bliskicj odległości z 5cm.

Pregos
28-09-2019, 17:36
cześć,
tak sobie czytam ten watek i nabieram ochoty na zmianę a6300+18-105 na m50. Dodatkowo do soniaka podpinam via mc-11 70-200/4L, 85/1.8USM, 50/1.8 STM i sigme c 100-400.
o ile z sigma wszystko śmiga, tak z Canonami już nie koniecznie (brak eye-af, ciągłego af szybkich seriach).
czy jest ktoś kto miał podobny dylemat ?
czy te aparaty maja porównywalny ciągły af ?
co zamiast 18-105 byście polecili do m50 ?

Camilo
28-09-2019, 18:35
eye-af jest tylko w trybie one shot, tryb seryjny priorytet szybkosci af-s okolo 10kl/s af-c okolo 7.5kl/s u mnie dziala wszystko dobrze przynajmniej tak mi się wydaje

2796

2797

2799

2798