Zobacz pełną wersję : Jaki obiektyw 70-200 do Canona 80D? [Sigma f/2.8 vs Canon f/4]
Kamilson19
09-02-2018, 21:28
Witam,
Około 8 miesięcy temu kupiłem Canona 80D z obiektywem kitowym, zbliżają się moje urodziny i planuję kupić jakiś fajniejszy obiektyw. Mój budżet to plus/minus 1600zł, dlatego szukam obiektywu używanego (ze względu na cenę). Mam na oku Canona 70-200mm f/4 (np. Canon 70-200 4 L (7157854463) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/canon-70-200-4-l-i7157854463.html)) oraz Sigmę 70-200mm f/2.8 (np. SIGMA EX APO DG HSM 70-200mm 1:2,8 II ;77mm/CANON (7163207105) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/sigma-ex-apo-dg-hsm-70-200mm-1-2-8-ii-77mm-canon-i7163207105.html)). Jako, że jestem początkujący chciałbym zapytać, które z tych luster wypada lepiej (czytałem i oglądałem dużo recenzji, ale wciąż nie wiem, na który się zdecydować). Sigma jaśniejsza, ale podobno robi się lekkie mydło na 200mm, Canon za to ciemniejszy opinie bardzo pozytywne.
Proszę o pomoc,
Kamil
Witam,
... które z tych luster wypada lepiej ...
Kamil
Lustra najlepiej wypadały w pierwszej wersji 5d ;)
A tak poważnie to starą Sigmę bym sobie podarował...
P.S. W poście brakuje kluczowej informacji: do czego będziesz używał tego obiektywu.
Masz urodziny, masz 1600zł i chcesz obiektyw. A co chciałbyś tym fajniejszym obiektywem pstrykać ?
Kamilson19
09-02-2018, 22:44
Myślałem o car spottingu, może jakieś dzikie zwierzaki (tylko skąd tu takie fajne wytrzasnąć :p szczególnie w moim wieku kiedy sam nigdzie nie pojadę ;) )
Może jeszcze jakieś portret lub coś w tym stylu, oczywiście nie zawodowo tylko tak od jakiegoś czasu. Aparat głównie wykorzystywany (oczywiście nie tylko) w czasie wakacji więc coś w plenerze tez chciałbym porobić :) . Z pewnością są lepsze obiektywy do tych rzeczy, ale w takim budżecie.. ..bardzo ciężko mi coś lepszego wybrać. Proszę o propozycje, wszystkie sprawdzę i rozważę. Dzięki :)