PDA

Zobacz pełną wersję : 35 mm pod pełną klatkę - jaki wybrać?



Michal
08-01-2018, 15:13
Witam.
Przymierzam się do jakiejś podstawowej stałki pod FF. Czy polecacie canona 35 f2 IS? A, może na raty, ale droższą Sigmę A35/1.4 + dock. Czy polecacie Canona 35/2, Sigmę, czy może ciułać dalej na
używany Canon 35L/1.4? Co wybrać do 6D II ??? A, może jeszcze coś innego???
Obrabiam RAW'y w DPP.

gnd
08-01-2018, 15:26
Skąd mamy wiedzieć czego potrzebujesz? Jak stabilizacji to jest jeszcze Tamron 35

Jest jeszcze stary Canon 35 2 bez stabilizacji. Miałem go i był bardzo ostry ale przeszkadzał mi głośny af. Jest jeszcze podrobka YN.

Michal
08-01-2018, 15:37
Obiektywu potrzebuję do zdjęć ślubnych. Podoba mi się sigma i jej podobno użyteczne f1.4, ale boję się tej mikroregulacji. Czytałem testy i opinie i sam nie wiem co wybrać.Nie wiem jak z jakoscią i trwałością tych obiektywów, zwłaszcza tego canona 35/2. Jakie są Wasze odczucia z użytkowania powyższych?

gnd
08-01-2018, 15:57
Mam sigmę 35a i mogę jej używać tylko z jednym body bo na drugim zachowuje się inaczej. Obrazek super, af w dzień też. Gorzej jest w sztucznym świetle i z asystą lampy. Body 6d.

tombas
08-01-2018, 16:10
Mam sigmę 35a i mogę jej używać tylko z jednym body bo na drugim zachowuje się inaczej. Obrazek super, af w dzień też. Gorzej jest w sztucznym świetle i z asystą lampy. Body 6d.
czar Artów pryska...
lepiej troche mniej ostro, troche mniej kontrastowo, ale pewnie, zawsze i w kazdych warunkach - Canon rulez :mrgreen:
zobacze ten watek http://www.canon-board.info/testy-sprzetu-25/sigma-35-1-4-a-dg-hsm-recenzja-88077/index109.html
posty #1088 i #1089

Michal
08-01-2018, 17:08
O, widzicie. O takie porady mi chodzi. Na śluby itp to potrzebuję raczej szkła pewnego z celnym AF. Często fotografuje się na ciemnej sali i z lampą. Postaram się poszukać jakiegoś 35 1.4 L. Jak nie znajdę to będę rozważał 35/2.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Yaru
08-01-2018, 19:21
Canon 35/2 IS jest świetny, mialem przez 2 lata zmieniłem na 35L i być może niktorzy uznają to za herezje ale 35L ver I nie jest wart różnicy w cenie. Af w 35/2 IS jst szybki i celny, szklo jest mniejsze i lżejsze, od f2 ostre. Polecam.

akustyk
08-01-2018, 19:34
Canon 35/2 IS jest świetny, mialem przez 2 lata zmieniłem na 35L i być może niktorzy uznają to za herezje ale 35L ver I nie jest wart różnicy w cenie. Af w 35/2 IS jst szybki i celny, szklo jest mniejsze i lżejsze, od f2 ostre. Polecam.

nie mialem zadnego 35/1.4, mam 35/2 IS... zgadzam sie z opinia co do ostrosci. mam natomiast zastrzezenia w kontekscie bokehu, ktory ogolnie jest w porzadku (niespecjalnie ladnie, ale nie razi), jednak w przypadku badyli w tle potrafi sie brzydko rozlozyc (przyklad: https://www.500px.com/photo/205260123/in-the-park-by-slav-nitsov-photography ) wiec niestety ustepuje wyraznie do 35/1.4. tutaj Sigmofon absolutnie zamiata 35/2 podloge. ale i w jego przypadku trzeba miec na uwadze, ze bokeh powinien byc tam gdzie chcial fotograf a nie gdzie wybral sobie obiektyw. a to jest jednak tylko Sigma, z jej symulacja protokolu AF...


IMHO: odlowic uzywany 35/2 IS na start i ciulac na 35/1.4, albo jakby sie okazalo ze z f/2 da rade zyc - kupic torebke zonie/kochance, sobie jakis filterek (jak to landszafciarze mawiaja) albo cos innego przyjemnego :)

Yaru
08-01-2018, 20:38
nie mialem zadnego 35/1.4, mam 35/2 IS... zgadzam sie z opinia co do ostrosci. mam natomiast zastrzezenia w kontekscie bokehu, ktory ogolnie jest w porzadku (niespecjalnie ladnie, ale nie razi), jednak w przypadku badyli w tle potrafi sie brzydko rozlozyc (przyklad: https://www.500px.com/photo/205260123/in-the-park-by-slav-nitsov-photography ) wiec niestety ustepuje wyraznie do 35/1.4. tutaj Sigmofon absolutnie zamiata 35/2 podloge. ale i w jego przypadku trzeba miec na uwadze, ze bokeh powinien byc tam gdzie chcial fotograf a nie gdzie wybral sobie obiektyw. a to jest jednak tylko Sigma, z jej symulacja protokolu AF...


IMHO: odlowic uzywany 35/2 IS na start i ciulac na 35/1.4, albo jakby sie okazalo ze z f/2 da rade zyc - kupic torebke zonie/kochance, sobie jakis filterek (jak to landszafciarze mawiaja) albo cos innego przyjemnego :)

35L nie jest zły, twierdzę jedynie że nie wart swojej ceny, 35/2 IS kupiłem uzywany za około 1600 zł, to szkło da radę w kotlecie. Sigme 35 Art miałem chwile, ostrość mega.... tylko czasami nie tam gdzie chciałam. Kwestie bebłania tła zostawiam bo to kwestia gustu. Walczyłem z nim Dockiem ale mu nie ufałem.
Jak napisał kolega wyżej kupić 35/2 IS i sprawdzić, może się okazać że szkło zostanie na lata.

jinks
08-01-2018, 23:06
Michal u mnie Sigma 35/1.4 na C5dmkIII trafia w całkiem przyzwoicie. Na pewno nie gorzej niż moje szkła USM canona 28/1.8, 50/1.4 i 85/1.8. Również z lampą i w ciemnej sali. Masz 6dmkII - możliwe, że tu jest lepiej z AF-em niż w mkI. Nie odrzucałbym tej Sigmy od razu bez uprzedniego sprawdzenia. Jako opcję trochę tańszą możesz też rozważyć C28/1.8 USM - lepiej będzie pasował do Twojej 50mm.

elduce
08-01-2018, 23:36
Mam 6d z 35ISf2, razem tworzą fajny kompaktowy zestaw. AF trafia zawsze, nie zależnie od warunków. Jeżeli nie trafia to moja wina, albo jest tak ciemno, mało kontrastowo, że obojętnie z jakim szkłem i tak by nie trafił. Canon 35 L kusi mnie cały czas, ale po pierwsze jest cięższy i większy, po drugie to z f2.0 jest czasem problem z zachowaniem głębi ostrości przy szybkim reportażu, a co dopiero przy 1,4... Co do budowy 35IS, to się nie obawiaj, jasne że nie jest tak pancerny jak eL, ale o ile nim gdzieś mocno nie przywalisz to raczej nie masz się co obawiać o trwałość.

5pirit
09-01-2018, 09:32
Canon 35 IS f/2 jest bardzo fajnym i często niedocenianym szkłem i do tego stabilizacja która w Towim przypadku może dużo pomóc w ciemnych kościołach.

Jak byś szukał dobrej używki z niewielki przebiegiem to mam akurat na sprzedaż taką 35'tkę Canonowską (zakupiona w marcu 2016r), bo ja jednak potrzebuję zooma 24-70mm.

Michal
09-01-2018, 10:03
A, czy w C 35/2 IS przeszkadza Wam w kościele i na sali koma i winietowanie. Czy jest to wada zauważalna? Czy może DPP daje radę i można to olać?

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

5pirit
09-01-2018, 16:27
Przy obecnym sofcie (nie ważne jakiej firmy) nie zwracam uwagi na takie rzeczy, a winietę i tak lubię i czasami nawet specjalnie dodaję softowo ale oczywiście ze smakiem.

miszaj
10-01-2018, 10:39
35L Mk I moge polecic z czystym sumieniem - swoj egzemplarz kupilem okazyjnie za 500 funtow od fotografa slubnego - obudowa odrapana ale optycznie i mechanicznie OK. Dosc czesto go uzywam na eventach - kolory rewelacja, dosc ostry juz od f1.4, aberacje chromatyczne zalatwiam jednym kliknieciem w ACR. To jedno z moich bardziej ulubionych szkiel.

emiliam
10-01-2018, 14:25
Ja używam Sigmy art i bardzo ją sobie chwalę, w ciemnych pomieszczeniach z 6D też sobie dobrze radzi. Jedyna jej wada to to, że jest ciężka strasznie :P

luso
11-01-2018, 18:25
Przy obecnym sofcie (nie ważne jakiej firmy) nie zwracam uwagi na takie rzeczy, a winietę i tak lubię i czasami nawet specjalnie dodaję softowo ale oczywiście ze smakiem.
Przy obecnym sofcie usunięcie winiety to faktycznie jedno kliknięcie. Tylko, że przy nie najnowszych puszkach Canona (5dmk3, 6dmk1) jeśli na brzegach kadru mamy dużo cieni i zdjęcie robimy na nie przesadnie wysokim iso (~1600) to to jedyne kliknięcie wprowadzi bardzo dużo szumów na brzegach kadru.


Mam 6d z 35ISf2, razem tworzą fajny kompaktowy zestaw. AF trafia zawsze, nie zależnie od warunków. Jeżeli nie trafia to moja wina, albo jest tak ciemno, mało kontrastowo, że obojętnie z jakim szkłem i tak by nie trafił.
...

Też mam 6d z 35ISf2. Ale to samo co wyżej mogę napisać o prawie* każdym moim szkle łącznie z jasnymi Sigmami. Ten obiektyw ma faktycznie bardzo dobry i szybki AF, ale owszem zdarza mu się czasami nie trafić.

*Z wyjątkiem Tamrona 70-300mm VC USM.

Michal
11-01-2018, 19:01
A, jak wyglądają rogi przy ISO 3200, czy 6400 i wyciągnięciu jeszcze cieni o 1EV ???

Chyba zaryzykuję. W sumie to już zamówiłem tego Canona 35 IS, ale jeszcze nie odebrałem. ;) W sobotę będą pierwsze testy.

radiki
11-01-2018, 20:39
Tylko, że przy nie najnowszych puszkach Canona (5dmk3, 6dmk1) jeśli na brzegach kadru mamy dużo cieni i zdjęcie robimy na nie przesadnie wysokim iso (~1600) to to jedyne kliknięcie wprowadzi bardzo dużo szumów na brzegach kadru.
Co to tutaj za "rewelacje" wypisujesz, wyciąganie z cieni na 6d1 lepiej wypada, niż na 6d2. I jeszcze ISO 1600 ... Naprawdę masz 6d, czy może jednak 60d ? :P

Przemasl1985
11-01-2018, 21:17
mialem 25/2 is winieta bardzo rzuca się w oczy ale o wyciaganie z cieni winiety bym sie nie martwił. Jak ktoś ma pieniądz to wybór jest prost 35/1.4 L choćby używany, inne warianty to półśrodki.

luso
11-01-2018, 21:31
radiki
Wypada lepiej od 6dmk2 lecz to wcale nie znaczy, że dobrze. Z kolei na matrycy ASPC winiet jest znacznie mniejsza. I naprawdę nie rozumiem co jest nie tak z ISO 1600? Czy na nim usuwanie winiety powinno być bezproblemowe czy nie powinno się, aż tak wysokich czułości używać według Ciebie?

radiki
11-01-2018, 21:54
No właśnie z tego co napisałeś wynika, że usuwanie winiety w 6d1 przy ISO 1600 może wprowadzić dużo szumów na brzegu kadru, z czym się w żadnym razie nie mogę zgodzić.

luso
11-01-2018, 22:22
Bardzo dziękuję za wyjaśnienie :) Przy otworze względnym f/2 spadek światła w tym obiektywie (dane z testu na Optyczne) na brzegu kadru wynosi około 2 EV, natomiast w rogu około 3 EV. Aby usunąć winietę należy odpowiednio rozjaśnić te partie obrazu. Jak mamy pecha i w tych miejscach znajdzie się coś bardzo ciemnego (to jest bardzo istotny warunek), to niestety wyciąganie z cieni przy ISO 1600 przekracza mój indywidualny próg bólu. Dodatkowo jeśli zdjęcie jest niedoświetlane to sprawy wyglądają jeszcze gorzej.

Ale to jest kwestia indywidualna. Je pewnie muszę iść za przykładem jednego kolegi z forum i sobie wpisać w stopce, że jestem szumofobem. W 6d bardzo mi się nie podoba ISO 3200 a na starej kropowej matrycy 18Mpx nie podobało mi się ISO 800...

Osobiście rozwiązałem ten problem w dość prosty sposób. Nie usuwam winiety ze zdjęć :P Naturalne winietowanie obiektywu wygląda ładniej niż sztuczna winieta dodana w postprodukcji ;)

Michal
12-01-2018, 09:08
To zapytam jeszcze inaczej. Na razie nie stać mnie na 35/1.4L. Czy do ślubów teraz lepiej kupić Canona 35/F2 IS, czy Canona 28/f1.8??? Co na chwilę obecną będzie lepszym wyborem pod pełną klatkę?

tombas
12-01-2018, 09:28
to zapytam jeszcze inaczej. Na razie nie stać mnie na 35/1.4l. Czy do ślubów teraz lepiej kupić canona 35/f2 is, czy canona 28/f1.8??? Co na chwilę obecną będzie lepszym wyborem pod pełną klatkę?
35/f2 is

Yaru
12-01-2018, 09:46
To zależy od indywidualnego podejścia mi osobiście 28mm nie leży, ani szeroko ani wąsko- kompletnie nie użyteczna jak dla mnie. Pewnie znajdą się tacy, którzy stwierdzą że ta ogniskowa jest super. Ja wybrałbym zdecydowanie 35mm zwłaszcza że obiektyw 35/2IS jest bardzo dobry.

luso
12-01-2018, 09:48
35/f2 is

Tak, ten obiektyw jest znacznie lepszy optycznie :)

Michal
12-01-2018, 10:06
Dziękuję za opinie. Jak 35 mm mi podejdzie, to będę zbierał na 35/14, a obecnie muszę kupić coś tańszego i zbierać w pierwszej kolejności na jakieś 24-70. Jednak przesiadka na pełną klatkę jest kosztowna. ;)

tombas
12-01-2018, 10:10
i zbierać w pierwszej kolejności na jakieś 24-70.
czyli zamierzasz iśc na łatwizne ;-) (zoomy a nie stałki, kazdy ma swoja droge do sukcesu :-))

akustyk
12-01-2018, 10:38
czyli zamierzasz iśc na łatwizne ;-) (zoomy a nie stałki, kazdy ma swoja droge do sukcesu :-))

24-70 jest lepszy przy 24mm, 50mm i 70mm :)

i nie, nie kazdy foci ludzi/obiekty, gdzie da sie nogami skorygowac odleglosc przedmiotowa. czasem perspektywa ma znaczenie ;)

tombas
12-01-2018, 10:44
nie kazdy foci ludzi
ale w tym watku "wybieramy" obiektyw własnie "do ludzi" czytaj: śluby

Michal
12-01-2018, 10:59
czyli zamierzasz iśc na łatwizne ;-) (zoomy a nie stałki, kazdy ma swoja droge do sukcesu :-))

Niekoniecznie na łatwiznę. ;) Po prostu nie fotografuję tylko wesel i jest to dla mnie miły dodatek. Obecnie mam c16-35 i 70-200, oba f4 i są to zacne szkiełka, ale za ciemne do wnętrz, brakuje mi również tego środkowego zakresu. Pożyczam też często C 24-70 f2.8 i mi to szło bardzo pasuje. Do wnętrz zamówiłem już 35/f2 IS i planuję jeszcze w miarę szybko dokupić Canona 85/1.8. Czasami jest wygodnie mieć zooma i dlatego planuję jakieś 24-70. Poza tym, staram się nie ryzykować zmiany obiektywu w plenerze (jeśli nie muszę). 24-70 raczej planuję na wyjazdy, niż do portretów. Zobaczymy jeszcze, gdy kupię jasną 35/2 i później 85/1.8, czy dalej będę potrzebował tego 24-70. Może wtedy zdecyduję się nawymianę 35/2 na C 35L.
Stałki mają swoje zastosowanie, ale zoomy są praktyczne(jak wspomniał akustyk), a taki 24-70 wcale nie jest zły. Z Twojego opisu widzę, ze też użytkujesz 24-70. :)

--- Kolejny post ---


ale w tym watku "wybieramy" obiektyw własnie "do ludzi" czytaj: śluby

I wybraliśmy. Zamówiony jest 35/f2 IS. Jutro testy. ;)

tombas
12-01-2018, 11:05
Z Twojego opisu widzę, ze też użytkujesz 24-70. :)

tylko/gównie ;) dla funkcji makro (która dla slubniaka np. obrączki jest w zupełności wystarczająca, i dlatego sprzedałem 100L)

akustyk
12-01-2018, 11:23
ale w tym watku "wybieramy" obiektyw własnie "do ludzi" czytaj: śluby

OK, sprzeciw oddalony :)

tombas
12-01-2018, 11:28
OK, sprzeciw oddalony :)
dziekuje, wysoki sądzie:mrgreen: