PDA

Zobacz pełną wersję : DPP - selekcja zdjęć(RAW)



NMPNN
16-11-2017, 08:55
Jestem całkowitym laikiem jeśli chodzi o Canona, dlatego proszę o wyrozumiałość - zdaję sobie sprawę, że pytanie może się wydać idiotyczne. Lecz nie mogę znaleźć na nie konkretnej odpowiedzi.

DPP jest odpowiednikiem ikonowego ViewNX 2, czy w DPP też mogę robić tak jak w ViewNX 2, że wchodze w wybrany folder z ilomaś zdjęciami i edytując jednocześnie kasować je(dokonywać selekcji po prostu)?

aptur
16-11-2017, 09:13
Sprawdź inny soft od Canona - Image Browser

NMPNN
16-11-2017, 09:16
Na razie jeszcze nie pracuje na Canonie(nie chciałem wchodzić w szczegóły) i nie mam fizycznie softów/programów canona na komputerze. Pytam na zasadzie ciekawostki, która nie moze mi dac spokoju.

chodzi mi tylko o selekcję zdjęć przed obróbką :)

jinks
16-11-2017, 09:53
Możesz dawać gwiazdki, checkmark-i lub tworzyć coś w rodzaju kolekcji/albumu. Kasować też można. DPP działa na zasadzie eksploratora plików. Nie tworzy żadnych katalogów jak np. w LR.
Fajny jest wbudowany "quick check tool" - bardzo szybko się tym selekcjonuje. Niektórzy kupują w tym celu photomechanic. Tu szybkie przeglądanie zdjęć jest za free ;) Jeśli po selekcji wrzucisz zdjęcia do bridga, LR lub capture one - gwiazdki są ciągle widoczne.

Są 2 wady:
- bardzo rzadko, ale jednak się to zdarza, program lubić się nagle zawiesić i tracisz swoją pracę (nowe gwiazdki, checkmarki). Dlatego co jakiś czas warto zaznaczyć oznakowane zdjęcia i zapisać (Ctrl+a a potem Ctrl+S)
- gwiazdki i checkmarki zapisują się w nagłówku pliku. Konsekwencja jest taka, że przy backupie te pliki są traktowane jako nowe/zmodyfikowane. Zatem przy obszernych materiałach synchronizujesz spore ilości danych co trwa trochę dłużej. Bridge/LR zapisuje wszelkie ustawienia w zewnętrznych plikach tekstowych więc w efekcie backup-ujesz np. 1mb zamiast 50GB.