PDA

Zobacz pełną wersję : Czy zdarzyło się wam, że sprzęt zawiódł?



Nec1122
18-08-2017, 18:09
Z jednej strony, żeby rozruszać forum....z drugiej, żeby zaspokoić swoją ciekawość. O ile zrozumiałe jest posiadanie jednocześnie dwóch body pod dwie stałki - szeroką i wąską - o tyle posiadanie jednego body w torbie jako zapas w przypadku awarii jest deską ratunkową. Ale w rzeczywistości, ile razy zawiódł was aparat i co było tego przyczyną?
Uprzedzając pytania - nie, nie jestem fotografem ślubnym.

r_m
18-08-2017, 20:08
Akumulator - zamiennik, który "zawsze" działał poprawnie kiedyś "w akcji" wystarczył na 3 klatki (trzecia już się nie zapisała), ale to nie jest nic wyjątkowego.
Ciekawsza sprawa: 10d, podczas zdjęć zapisywał i zapisywał bufor (i nie zamierzał przestać), o ile pamiętam można było zmieniać ustawienia, ale nie dało się zrobić zdjęcia, bo ciągle "zapisywał". Wtedy zapasem był EOS 50e, więc trochę nerwów się pojawiło, ale po wyciągnięciu akumulatora i karty oraz założeniu innych działał bez problemów. Co się okazało: problem się powtarzał w pewnej określonej sytuacji: z kartą pamięci Pretec 4GB 233x, i częściowo rozładowanym akumulatorkiem (częściej z zamiennikami niż z oryginałem). Gdy akumulatorki były pełne, nie było żadnych problemów. Z innymi kartami (Kingston, Sandisk, chyba jeszcze PQI) nie było problemów. Tylko ta jedna w 10d "zawieszała" zapis. Co ciekawe tą kartę mam do dziś, pracowała w różnych body, nawet w tym roku była w użyciu - bez żadnych problemów, nieraz zapisywała nawet do momentu samoczynnego wyłączenia się aparatu, kłopot był tylko w tamtym 10d.