Zobacz pełną wersję : EOS 1200D z dnia na dzień przestał działać
asia16139
03-08-2017, 20:47
Witam.
Jeszcze wczoraj robilam bez problemu zdjęcia, dzisiaj aparat nie reaguje na przycisk włączania. Myślałam że może problemem jest bateria. Naładowałam- bez skutku.
Próbowałam podłączyć aparat przez USB ale komputer nie wykrywa go. Nie mam nikogo kto ma ten sam model aparatu. Więc odpada opcja pożyczenia baterii by sprawdzić czy to nie jest jej wina.
Moje pytanie brzmi natomiast ,czy bateria mogła się zepsuć z dnia na dzień ??
Czy jest jakaś możliwość, by w domowych warunkach sprawdzić czy to aby wina baterii???
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Pozdrawiam Joanna
Jest, wystarczy sprawdzić napięcie na baterii po obciążeniu jej jakimś prądem, tylko jeśli o to pytasz to raczej tego nie zrobisz.
Niestety równie prawdopodobne (jak nie bardziej) jest uszkodzenie aparatu.
Takie same akumulatorki są używane w aparatach 1100d, 1200d, 1300d - może któryś z nich jest u znajomych? Jeśli nie, może w Twoim mieście jest jakiś sklep z używanymi aparatami, i ktoś by się zgodził na sprawdzenie aparatu.
Martin87
04-08-2017, 08:50
Te baterie raczej służą latami.
Przy włączaniu aparatu zapala się dioda od zapisu na karcie pamięci?
Możesz kupić zamiennik za 20 zł, ale raczej obstawiam uszkodzenie samego aparatu.
Karola_B
04-08-2017, 12:05
Witaj.
Mój 60D dziś przestał działać, mimo że wczoraj wszystko było OK, tak jak u Ciebie. U mnie na ekraniku LCD miga dioda baterii - wymieniałam baterie na inne, wszystkie naładowane na full, mimo to aparat nie działa.
Jutro oddaję go do serwisu, dam znać, jak dowiem się, o co chodzi.
Tak pada elektronika, szybko bez ostrzeżenia
--- Kolejny post ---
Witam.
Jeszcze wczoraj robilam bez problemu zdjęcia, dzisiaj aparat nie reaguje na przycisk włączania. Myślałam że może problemem jest bateria. Naładowałam- bez skutku.
Próbowałam podłączyć aparat przez USB ale komputer nie wykrywa go. Nie mam nikogo kto ma ten sam model aparatu. Więc odpada opcja pożyczenia baterii by sprawdzić czy to nie jest jej wina.
Moje pytanie brzmi natomiast ,czy bateria mogła się zepsuć z dnia na dzień ??
Czy jest jakaś możliwość, by w domowych warunkach sprawdzić czy to aby wina baterii???
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Pozdrawiam Joanna
Jeżeli masz oryginalną ładowarkę to niewielka szansa żeby to była wina baterii albo ladowarki. Sprobuj włączyć aparat bez karty, obiektywu
Witam.
Jeszcze wczoraj robilam bez problemu zdjęcia, dzisiaj aparat nie reaguje na przycisk włączania. Myślałam że może problemem jest bateria. Naładowałam- bez skutku.
Próbowałam podłączyć aparat przez USB ale komputer nie wykrywa go. Nie mam nikogo kto ma ten sam model aparatu. Więc odpada opcja pożyczenia baterii by sprawdzić czy to nie jest jej wina.
Moje pytanie brzmi natomiast ,czy bateria mogła się zepsuć z dnia na dzień ??
Czy jest jakaś możliwość, by w domowych warunkach sprawdzić czy to aby wina baterii???
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Pozdrawiam Joanna
1. Wyłącz kompletnie aparat (przełącznik na pozycję OFF). Wyjmij kartę pamięci z aparatu. Zamknij klapkę i włącz aparat (przełącznik na pozycję ON). Otwórz klapkę i szybko włóż i wyjmij akumulator (naciskasz wajchę, akumulator lekko wyskakuje a Ty go od razu z powrotem wpychasz na miejsce żeby złapał kontakt) a następnie zamknij klapkę.
Podejrzane w tym wątku https://www.magiclantern.fm/forum/index.php?topic=4023.msg45938#msg45938
2. W klapce jest bolec który wciska mikroprzełącznik przez co aparat dostaje sygnał że w środku jest akumulator a co za tym idzie że może pobrać sobie z niego prąd do działania. Przy włączonym aparacie i włożonym akumulatorze weź dociśnij mocniej tę klapkę ręką i sprawdź czy aparat działa. Jak działa to naklej może jakiś kawałek czegoś (sztywniejszej gąbki, kartonu itp.) za pomocą taśmy dwustronnej na bok akumulatora żeby zrobiło się nieco grubiej.
Podejrzane w tym wątku https://community.usa.canon.com/t5/EOS/EOS-1100D-Not-turning-on-what-so-ever-Any-Thoughts/td-p/87882
Jak to nie pomoże to już tylko zostanie Tobie wysłanie aparatu do serwisu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.