Zobacz pełną wersję : Jaka używana puszka na początek
Poszukuję używanej lustrzanki na początek która będzie kosztować max 400zł. Zastanawiałam się nad Canonem 30d, 40d albo jakimś z serii xxxd. I tu moje pytanie-jaki najbardziej opłaca mi się kupić jeśli chodzi o stosunek jakość/cena. Przeszukałam forum i nie znalazłam usatysfakcjonującej odpowiedzi. Jeśli chodzi o obiektyw to myślę nad używanym zoomem EF-S 18-55mm f3.5-5.6 Canona lub stałką Yongnuo YN 50mm f/1.8. Naprawdę nie potrzebuję jakiegoś super sprzętu na początek. Z góry dziekuję ;)
A i czytałam, że aparaty z serii xxxd są lekkie, małe i nieporęczne co dla niektórych jest wadą, ale dla mnie raczej jest to zaleta :)
Sebastian Ś.
24-07-2017, 13:32
Też jestem całkiem początkujący, kupiłem swojego Canona głównie ze względu na astrofotografie, ale też próbuję sił w krajobrazach i portretach. Nie wiem czy można kupić coś lepszego w tej cenie ale wybrałem 450D + EF-S 18-55 mm, około 8000 licznik migawki w bardzo dobrym stanie (praktycznie zero rys, akumulator sprawny) za 500zł.
Głównie ze względu na że to pierwszy z serii z LiveView i Digic 3. www.astroplace.net - APT - Canon EOS models matrix (http://www.ideiki.com/astro/EOS.aspx)
Jak na razie do nauki całkowicie mi wystarcza. Następny kupie na pewno jakiś obiektyw, ale jeszcze nie potrafię sprecyzować swoich wymagań, muszę "wyczerpać" kit'a.
Poszukuję używanej lustrzanki na początek która będzie kosztować max 400zł. Zastanawiałam się nad Canonem 30d, 40d albo jakimś z serii xxxd. I tu moje pytanie-jaki najbardziej opłaca mi się kupić jeśli chodzi o stosunek jakość/cena. Przeszukałam forum i nie znalazłam usatysfakcjonującej odpowiedzi. Jeśli chodzi o obiektyw to myślę nad używanym zoomem EF-S 18-55mm f3.5-5.6 Canona lub stałką Yongnuo YN 50mm f/1.8. Naprawdę nie potrzebuję jakiegoś super sprzętu na początek. Z góry dziekuję ;)
Może być kłopot ze znalezieniem w tej cenie, ale jak wyżej - najnowsze co możesz znaleźć to 450d z 18-55 IS (szukaj IS, jest lepszy).