PDA

Zobacz pełną wersję : Canon 100d autofocus

koberek
20-07-2017, 19:33
Witajcie Panowie
Mam pytanie odnośnie celności af w 100d,
mając 55-250 stm sporo fot jest nietrafionych,
w sonym nie miałem tego, aż w takim stopniu,
chodzi o małe obiekty, np. ptaki w polu, motylki na kwiatach itp
czy af w wyższych puszkach (700d itd...)jest lepsze,
czy mam coś z body czy obiektywem nie tak?
Wiem, że jest to tania pucha, ale trochę mnie to irytuje.
Używam od zawsze centralnego punktu af.
pozdrawiam

RobertON
20-07-2017, 20:15
To może przedstaw owe motylki na kwiatkach, będzie łatwiej coś doradzić.

koberek
20-07-2017, 20:27
To może przedstaw owe motylki na kwiatkach, będzie łatwiej coś doradzić.

W stopce na flikrze masz udane, nie jestem totalnym amatorem,
ale na 10 mam 2 udane ostatnio,
jak wspomniałem w sonym slt tego nie miałem.

RobertON
20-07-2017, 20:36

Ale mamy porozmawiać o tych nieudanych...tak myślę.

Tom77
20-07-2017, 20:48
ale na 10 mam 2 udane ostatnio,
jak wspomniałem w sonym slt tego nie miałem.

Jak ci pomóc ogladając udane ?

koberek
20-07-2017, 21:27
Dobra Panowie
Nie pomyślałem dzisiaj,
mając 40 fot z sesji 4 były ok, resztę wywaliłem.
Następną sesje postaram się pokazać,
ale nie jest to normalne.
na razie dzięki

Suchy
20-07-2017, 22:32
Mam to szkło z 80D i jestem bardzo zadowolony. Oczywiście AF bywa niecelny ale są to próby np. łapania ważek w locie. Wcześniej używałem ten obiektyw z 70D i starym prostym 1000D, gdzie także większych problemów nie było.
Na jakich ustawieniach AF fotografujesz?
Sprawdź też celność w trybie LV. Ja mam 50 1.8STM, który z 80D przez wizjer jest całkowicie niecelny i będę musiał pomyśleć o jakiejś regulacji. Natomiast w LV z celnością nie ma żadnych problemów.

pan.kolega
21-07-2017, 01:45
Ja mam 50 1.8STM, który z 80D przez wizjer jest całkowicie niecelny i będę musiał pomyśleć o jakiejś regulacji.

Skąd się biorą te problemy? STM z 80d nie ma powodu być niecelny.
Chyba.
Coraz mniej prawdopodobne, że skuszę się na 6d2.