Zobacz pełną wersję : Canon 5DS R czy A7R II
Izabelia
17-07-2017, 16:55
Drodzy forumowicze, mam do Was pytanie dotyczące ew. zmiany mojego body 5DS R. Zajmuję się fotografią modową. Bardzo często korzystam z AF w trybie Servo aby uchwycić człowieka w ruchu. Mam 2 obiektywy Canona 24-70 II L, Canona 70-200 IS II L i chcę jeszcze dokupić 85mm (prawdopodobnie Sigmę ART). Przyznam, że nie siedzę za bardzo w sprzęcie, natomiast przeczytałam, że A7R II ma dużo większy Dynamic Range i tonalność barw (czy jakoś tak). Czy moglibyście mi doradzić czy w moim wypadku warto wymienić moje body na Sony?
W pracy używam ISO 100-1000, jeśli bym zmieniła body to chciałabym zostawić moje zoomy Canona i dokupić ewentualnie adapter MC-11. Teraz pytanie, czy to będzie działać przyzwoicie i czy ten DR jest czymś co zauważę na moich zdjęciach biorąc pod uwagę, że nie korzystam z wysokich ISO.
Będę wdzięczna za pomoc i proszę o wyrozumiałość ;-).
Wiesz, mając obiektywy do canona nie kupowałbym body od sony no ale nie wiem co w tej sprawie piszą na DXO.
michalab
17-07-2017, 17:58
Ja bym zaczął od pytania: czy dużo większy Dynamic Range i tonalność barw (czy jakoś tak) to jest coś czego Ci brakuje?
Sorry ale kupowanie obiektywów do canona i używanie ich z body od sony to dla mnie trochę bez sensu. Co innego używanie body sony jako dodatkowego body.
ja osobiście to nie rozumiem takich postów ktoś (jednopostowiec) ma 5DS R - duży korpus z dużą literką R :mrgreen:, dwie dobre elki i nie wie czy sony będzie dla niej lepszy czy nie - no rozumiem nie każdy jest techniczny, no zdarzają się prawdziwi artyści (ale oni zwykle robią zdjęcia z efektem wow każdym sprzetem), ale tego typu post pachnie (tak oględnie napisałem) marketingiem.
a teraz bardziej merytorycznie żeby nie było że jako czołowy sonożerca staję się czołowym trollem na tym forum - jeśli robisz tzw. zdjęcia świetle naturalnym - znaczy nawet blendy ci się nie chce nosić i używać (nie mówiąc już o lampie) i polegasz na ekstensywnej obróbce to z korpusu o większym DR będziesz zawsze miała potencjalne korzyści, mówię potencjalne bo wszystko zależy od tego jak umisz dobrać eskspozycję i jak jesteś dobra w tej ekstensywnej obróbce - i mowa tu o fotografowaniu - planujesz sesję miejsce pogodę - słowo modowa pasuje jak ulał, a nie o przypadkowym pstrykaniu, moim zdaniem pełnoklatkowe korpusy canona są wystarczające do takich zabaw ale zawsze przy większym DR bedzie łatwiej - ale możesz się np. przejechać na kolorystyce która nie będzie ci się podobać i nie będziesz potrafiła jej zmienić (to dość techniczne jest) albo zmiana bedzie czasochłonie upierdliwa.
i ja bym chyba nie kupił korpusu sony do obiektywu canona, chyba tylko do takiego bez autofocusa :mrgreen: - z autofocusem w trybie servo "to se ne uda"
swoją drogą znowu się zastanawiam taki szczegółowy opis - "niskie iso tryb serwo" - a o DR takie naiwne pytania - to się kupy nie trzyma - marketing?- a teraz co czujesz jak robisz te modowe zdjęcia? czujesz że masz za niskie DR (oczekuję poważnej odpowiedzi, no conajmniej równie poważnej jak moja)? i jak ci się to objawia (też poważna odpowiedź)? bo jak nie wiesz czy masz za niskie? a może za wysokie? to po co sie tym tematem zajmować.
Izabelia
17-07-2017, 19:59
dzięki za odpowiedzi, nie do końca rozumiem co masz na myśli mówiąc marketing. Moja praca to zdjęcia kolekcji ubrań dla kilku mniej lub bardziej znanych firm. Nie wiem też co masz na myśli, mówiąc o planowaniu sesji i pogody. Nie wiem czy Marcin Tyszka też tak ma, ale u mnie mam konkretny termin na zdjęcia, modelkę, makijażystkę, ubrania. Bez względu na pogodę itp. zdjęcia muszą wyjść tego dnia a nie innego. Nie używam blend ponieważ oślepiają modelkę, a przy lampie (używałam Jinbei HD 610) zdjęcie traci naturalność. Taki już mam gust. Nigdy nie używałam innych firm aparatów, zaczynałam od Canona 6d, potem 5d Mark 3 i teraz mam 5DS R, który dla mnie był gigantycznym skokiem w przód, ponieważ dał mi możliwość sporego kadrowania w Photoshopie. Ogarniam techniczny aspekt robienia zdjęć, ale w związku z brakiem produktów konkurencji nie mam rozeznania w sprawie DR czy kolorów. Photoshopa znam bardzo dobrze.
Napisałam tę wiadomość, ponieważ wyczytałam, że ten adapter Mc11 działa bardzo dobrze na a7r ii. Sprzedaż obiektywów do zmiany systemu jest zupełnie nieopłacalna. Za mojego 70-200 mogę wziąć ok. 6-7 tys., a nowy Sony 70-200 czy Nikkor to wydatek 13 tys.
Co do serwo, to czy jesteś pewny, że nie zadziała to przy obiektywie Canona na body Sony?
Bez względu na pogodę itp. zdjęcia muszą wyjść tego dnia a nie innego. Nie używam blend ponieważ oślepiają modelkę, a przy lampie (używałam Jinbei HD 610) zdjęcie traci naturalność.
Ogarniam techniczny aspekt robienia zdjęć
No cóż, po takich informacjach chyba faktycznie nie pozostaje nic innego, niż zakup czegokolwiek, co umożliwi skupienie się na ratowaniu problemów spowodowanych podczas zdjęć, zamiast na zrobieniu poprawnych technicznie zdjęć od początku...
Lustrzanki Canona można wypożyczyć. Warto sprawdzić, czy nie da się wypożyczyć takiego zestawu Sony, o jakim myślisz, wtedy naprawdę niskim kosztem (w porównaniu do nietrafionej zmiany systemu) przekonasz się, czy większy DR jest ratunkiem na nieoptymalnie zrobione zdjęcia.
Izabelia
17-07-2017, 20:24
zrozumiałam aluzję. Mimo to, wiedz że akurat w tej branży nie jestem osamotniona w kwestii lamp.
Pytanie czy w przypadku poprawnie naświetlonego zdjęcia DR jest absolutnie bez znaczenia?
A się głupio zapytam, jaki masz problem ze swoim zestawem? Bo to, że się "ktoś" "gdzieś" "czegoś" naczyta, to jakby w skrócie napisać ... taki jest teraz świat. Czasami mam okazję oglądać za to telewizję i z tego przekazu który tam płynie, to tak żeby żyć, trzeba tak około ze 3kg tabletek dziennie łykać.
Jak dobrze poczytasz, to fuji jest "awesome and amazing" , dlaczego tego faktu nie bierzesz pod uwagę ?
jan pawlak
17-07-2017, 21:45
Drodzy forumowicze, mam do Was pytanie dotyczące ew. zmiany mojego body 5DS R. Zajmuję się fotografią modową. Bardzo często korzystam z AF w trybie Servo aby uchwycić człowieka w ruchu. Mam 2 obiektywy Canona 24-70 II L, Canona 70-200 IS II L i chcę jeszcze dokupić 85mm (prawdopodobnie Sigmę ART). Przyznam, że nie siedzę za bardzo w sprzęcie, natomiast przeczytałam, że A7R II ma dużo większy Dynamic Range i tonalność barw (czy jakoś tak). Czy moglibyście mi doradzić czy w moim wypadku warto wymienić moje body na Sony?
W pracy używam ISO 100-1000, jeśli bym zmieniła body to chciałabym zostawić moje zoomy Canona i dokupić ewentualnie adapter MC-11. Teraz pytanie, czy to będzie działać przyzwoicie i czy ten DR jest czymś co zauważę na moich zdjęciach biorąc pod uwagę, że nie korzystam z wysokich ISO.
Będę wdzięczna za pomoc i proszę o wyrozumiałość ;-).
1.
Musisz się zdecydować jakie cechy zdjęć :
- szczegółowość, ostrość
- dynamika
- kolory
- szumy
- ...
oraz jakie cechy użytkowe aparatu:
- szybki, pewny AF
- śledzenie ostrości
- zdjęcia seryjne
- ....
są teraz i bedą w przyszłości dla Ciebie najważniejsze i pod te priotytety ustawiać sobie sprzęt teraz i jego drogę rozwojową.
2.
Przez kilkanaście lat byłem użytkownikiem lustrzanej Canona, 1.5 roku temu przeniosłem się na A7R2.
Oczywiście da się stosować obiektywy Canona (przez przejściówkę) na A7R2 ale nie wykorzystasz optymalnie wszystkich cech A7R2.
Na dłuższą metę to po prostu nie ma sensu.
Albo "czysty" system Canona albo "czysty" system Sony E
3.
W technicznej jakości zdjęć (głębia koloru, dynamika, szumy) A7R2 jest lepszy od 5DS R.
Ważne jest jednak czy w Twojej pracy będzie to widoczne na zdjęciach.
4.
Zarówno 5DS R jak i A7R2 są nowymi konstrukcjami o dużej MPix
Obiektywy starsze nie były konstruowane pod takie matryce (w dodatku R).
Oba zoomy które posiadasz to bardzo dobre obiektywy ale nie wykorzystują w pełni możliwości matrycy 5DS R
By w pełni wykorzystać rozdzielczość (szczegółowość, ostrość) trzeba stosować obiektywy konstruowane pod tego typu matryce.
Obiektywy dla Sony A7x (EF) to nowe konstrukcje projektowane właśnie pod ten system.
Te obiektywy lepiej "współpracują" z matrycami A7x niż Twoje obiektywy z 5DS R
jp
Dziwne te posty i pytania użytkownika Izabelia, jakby pisane po to żeby pobudzić do dyskusji Canon FF -> Sony FF.
Mam wrażenie, że pod nickiem Izabelia, kryje się dobrze znany tutaj miłośnik DxO i powiązanej ulubionej marki.
Czy Wy też już wiecie kto to?
Izabelia
17-07-2017, 22:10
A się głupio zapytam, jaki masz problem ze swoim zestawem? Bo to, że się "ktoś" "gdzieś" "czegoś" naczyta, to jakby w skrócie napisać ... taki jest teraz świat. Czasami mam okazję oglądać za to telewizję i z tego przekazu który tam płynie, to tak żeby żyć, trzeba tak około ze 3kg tabletek dziennie łykać.
Jak dobrze poczytasz, to fuji jest "awesome and amazing" , dlaczego tego faktu nie bierzesz pod uwagę ?
Szczerze mówiąc od jakiegoś czasu mam wrażenie, że mój Canon gubi highlightsy, które robiąc retusz na zdjęciach z Nikona d810 są do wyciągnięcia. Wiem, że jest wiele zmiennych, dlatego zanim podejme decję, chciałam podpytać na forum.
1.
Musisz się zdecydować jakie cechy zdjęć :
- szczegółowość, ostrość
- dynamika
- kolory
- szumy
- ...
oraz jakie cechy użytkowe aparatu:
- szybki, pewny AF
- śledzenie ostrości
- zdjęcia seryjne
- ....
są teraz i bedą w przyszłości dla Ciebie najważniejsze i pod te priotytety ustawiać sobie sprzęt teraz i jego drogę rozwojową.
2.
Przez kilkanaście lat byłem użytkownikiem lustrzanej Canona, 1.5 roku temu przeniosłem się na A7R2.
Oczywiście da się stosować obiektywy Canona (przez przejściówkę) na A7R2 ale nie wykorzystasz optymalnie wszystkich cech A7R2.
Na dłuższą metę to po prostu nie ma sensu.
Albo "czysty" system Canona albo "czysty" system Sony E
3.
W technicznej jakości zdjęć (głębia koloru, dynamika, szumy) A7R2 jest lepszy od 5DS R.
Ważne jest jednak czy w Twojej pracy będzie to widoczne na zdjęciach.
4.
Zarówno 5DS R jak i A7R2 są nowymi konstrukcjami o dużej MPix
Obiektywy starsze nie były konstruowane pod takie matryce (w dodatku R).
Oba zoomy które posiadasz to bardzo dobre obiektywy ale nie wykorzystują w pełni możliwości matrycy 5DS R
By w pełni wykorzystać rozdzielczość (szczegółowość, ostrość) trzeba stosować obiektywy konstruowane pod tego typu matryce.
Obiektywy dla Sony A7x (EF) to nowe konstrukcje projektowane właśnie pod ten system.
Te obiektywy lepiej "współpracują" z matrycami A7x niż Twoje obiektywy z 5DS R
jp
Dzięki, a jak Ci się spisuje ten aparat przy zdjęciach w ruchu?
Szczerze mówiąc od jakiegoś czasu mam wrażenie, że mój Canon gubi highlightsy, które robiąc retusz na zdjęciach z Nikona d810 są do wyciągnięcia.
Dokładnie tak jest. Ze świateł z RAWa D810 można wyciągnąć znacznie więcej niż z Canonów, z 5DIV włącznie. Bez problemów może to sobie każdy sprawdzić.
Nie wiem natomiast czy A7RII też ma aż tak dużo niuansów w światłach jak N. No i pomarańczowy odcień skóry z Sony raczej pasuje lepiej do Latynosów albo jeszcze ciemniejszych modeli ;). Rasa biała wymaga innego systemu.
jan pawlak
17-07-2017, 22:38
Szczerze mówiąc od jakiegoś czasu mam wrażenie, że mój Canon gubi highlightsy, które robiąc retusz na zdjęciach z Nikona d810 są do wyciągnięcia. Wiem, że jest wiele zmiennych, dlatego zanim podejme decję, chciałam podpytać na forum.
Dzięki, a jak Ci się spisuje ten aparat przy zdjęciach w ruchu?
Nie mam zbyt wielu doświadczeń na tym polu.
Na forum Sony A7R2 miało niezłą opinię o :
- ostrzeniu na osoby w ruchu
- utrzymywaniu ostrości na osobach w ruchu
- ostrzeniu na oko
do czasu pojawienia się A9 która bije go (ponoć) na głowę.
Nie widziałem nigdzie sensownego porównania w tym zakresie z 5DS R
jp
--- Kolejny post ---
Dokładnie tak jest. Ze świateł z RAWa D810 można wyciągnąć znacznie więcej niż z Canonów, z 5DIV włącznie. Bez problemów może to sobie każdy sprawdzić.
Nie wiem natomiast czy A7RII też ma aż tak dużo niuansów w światłach jak N. No i pomarańczowy odcień skóry z Sony raczej pasuje lepiej do Latynosów albo jeszcze ciemniejszych modeli ;). Rasa biała wymaga innego systemu.
Kolory (odcienie skóry itd) to kwestia ustawienia profilu bądź w body lub w wywoływarce RAW.
jp
napiszę jeszcze raz zawsze większy DR jest lepszy niż mniejszy, ale na przewalone światla to żaden DR nie pomoże - moge zobaczyć jakieś twoje zdjęcie (jakiekolwiek) - ja jestem tylko amatorem :) może niepotrzebnie się odzywam, chcialby wiedzieć o jakim poziomie (może być w tyszkach) dyskutujemy, może mi opadnie szczęka na kolana jak zobaczę zdjęcie i to ja bedę pytał jak się takie robi - ale na ten moment to pojęcie "znam doskonale" jest bardzo względne, i moim zdaniem trzeba poczytać albo poglądać jak się taką obróbkę (takich zdjęć bez lampy i blendy) robi.
Spróbuj robić na plusie, tak do około 1 na drabince.
--- Kolejny post ---
Dziwne te posty i pytania użytkownika Izabelia, jakby pisane po to żeby pobudzić do dyskusji Canon FF -> Sony FF.
Mam wrażenie, że pod nickiem Izabelia, kryje się dobrze znany tutaj miłośnik DxO i powiązanej ulubionej marki.
Czy Wy też już wiecie kto to?
Spróbuj oglądać mniej TV :lol:
jan pawlak
18-07-2017, 09:40
Spróbuj robić na plusie, tak do około 1 na drabince.
--- Kolejny post ---
Spróbuj oglądać mniej TV :lol:
To chyba raczej geny !
jp
napiszę jeszcze raz zawsze większy DR jest lepszy niż mniejszy, ale na przewalone światla to żaden DR nie pomoże - moge zobaczyć jakieś twoje zdjęcie (jakiekolwiek)
Pokazanie zdjeć zapewne spowodowaloby bardziej merytoryczna pomoc.
skoro jest odniesienie do Nikona to skąd pomysł na Sony?
skoro jest odniesienie do Nikona to skąd pomysł na Sony?
bo sony jest jeszcze lepsze, no i moda
Dziwny ten post. Wypożyczenie A7r II to pewnie ze 200 zł. Jak już wypożyczysz, to się szybko przekonasz, że A7r II do "zdjęć w ruchu" nadaje się mniej niż średnio.
Kolekcjoner
18-07-2017, 17:18
zrozumiałam aluzję. Mimo to, wiedz że akurat w tej branży nie jestem osamotniona w kwestii lamp.
Pytanie czy w przypadku poprawnie naświetlonego zdjęcia DR jest absolutnie bez znaczenia?
Dziwny ten post. Wypożyczenie A7r II to pewnie ze 200 zł. Jak już wypożyczysz, to się szybko przekonasz, że A7r II do "zdjęć w ruchu" nadaje się mniej niż średnio.
Dokładnie, też tego nie rozumiem. Szczególnie w obliczu dużych wydatków.
Co do meritum to mój znajomy zapalił się bardzo mocno do tego Sony. Nabył bez sprawdzania, sprzedał po drodze body Canona ale nie sprzedał eLek. Zajmuje się foto ślubną i modową. Twierdzi że obrazek z Sony łatwiej mu się obrabia niż z Canona (5D mkIV) tylko jest jedno ale. Nie ogarnął odcienia twarzy. Mówi że nawet jpg prosto z puszki Canona leży mu bardziej niż z Sony z PS-a. Nie twierdzi też że jest gigantem obróbki i być może ktoś kto lepiej to ogarnia uzyska zadowalający efekt. Natomiast on nie ma zamiaru siedzieć nocami nad tym co z Canona ma od ręki. Co ciekawe rzecz o której mi mówi to był proces, początkowo był zachwycony, jednak po zachwycie właśnie ta rzecz go coraz bardziej drażniła - na tyle że wrócił do Canona z podkulonym ogonem ;).
Morał z tego taki IMHO - to jest wszystko kwestia indywidualna i jedyna sensowna rzecz jaką można zrobić to sprawdzić samemu.
jan pawlak
18-07-2017, 18:32
Dokładnie, też tego nie rozumiem. Szczególnie w obliczu dużych wydatków.
Co do meritum to mój znajomy zapalił się bardzo mocno do tego Sony. Nabył bez sprawdzania, sprzedał po drodze body Canona ale nie sprzedał eLek. Zajmuje się foto ślubną i modową. Twierdzi że obrazek z Sony łatwiej mu się obrabia niż z Canona (5D mkIV) tylko jest jedno ale. Nie ogarnął odcienia twarzy. Mówi że nawet jpg prosto z puszki Canona leży mu bardziej niż z Sony z PS-a. Nie twierdzi też że jest gigantem obróbki i być może ktoś kto lepiej to ogarnia uzyska zadowalający efekt. Natomiast on nie ma zamiaru siedzieć nocami nad tym co z Canona ma od ręki. Co ciekawe rzecz o której mi mówi to był proces, początkowo był zachwycony, jednak po zachwycie właśnie ta rzecz go coraz bardziej drażniła - na tyle że wrócił do Canona z podkulonym ogonem ;).
Morał z tego taki IMHO - to jest wszystko kwestia indywidualna i jedyna sensowna rzecz jaką można zrobić to sprawdzić samemu.
Prawda, że bardzo dużo zależy od przyzwyczajenia i od dobrego poznania możliwości sprzętu i oprogramowania.
Dużo czasu zajęło mi świadome przejście ze świata Canona do świata Sony
Nie potrzebuję/robiłem, ale jest znany/opisany sposób jak w puszkach A7x dostosować profil kolorów by otrzymywać żądany układ w plikach *.jpg w zależności od podpiętych obiektywów.
Robię w RAW, w wywoływarce są gotowe presety co pozwala widzieć (na wstępie) jaki zestaw się chce na "wywoływanych" zdjęciach.
jp
Aptekarsko inny jest odcień kolorów z obiektywów Zeiss a inny z CV 15mm/4.5 III
--- Kolejny post ---
Dokładnie, też tego nie rozumiem. Szczególnie w obliczu dużych wydatków.
Co do meritum to mój znajomy zapalił się bardzo mocno do tego Sony. Nabył bez sprawdzania, sprzedał po drodze body Canona ale nie sprzedał eLek. Zajmuje się foto ślubną i modową. Twierdzi że obrazek z Sony łatwiej mu się obrabia niż z Canona (5D mkIV) tylko jest jedno ale. Nie ogarnął odcienia twarzy. Mówi że nawet jpg prosto z puszki Canona leży mu bardziej niż z Sony z PS-a. Nie twierdzi też że jest gigantem obróbki i być może ktoś kto lepiej to ogarnia uzyska zadowalający efekt. Natomiast on nie ma zamiaru siedzieć nocami nad tym co z Canona ma od ręki. Co ciekawe rzecz o której mi mówi to był proces, początkowo był zachwycony, jednak po zachwycie właśnie ta rzecz go coraz bardziej drażniła - na tyle że wrócił do Canona z podkulonym ogonem ;).
Morał z tego taki IMHO - to jest wszystko kwestia indywidualna i jedyna sensowna rzecz jaką można zrobić to sprawdzić samemu.
Prawda, że bardzo dużo zależy od przyzwyczajenia i od dobrego poznania możliwości sprzętu i oprogramowania.
Dużo czasu zajęło mi świadome przejście ze świata Canona do świata Sony
Nie potrzebuję/robiłem, ale jest znany/opisany sposób jak w puszkach A7x dostosować profil kolorów by otrzymywać żądany układ w plikach *.jpg w zależności od podpiętych obiektywów.
Robię w RAW, w wywoływarce są gotowe presety co pozwala widzieć (na wstępie) jaki zestaw się chce na "wywoływanych" zdjęciach.
Aptekarsko inny jest odcień kolorów na fotografiach Colochcecker z obiektywów Zeiss a inny z CV 15mm/4.5 III
jp
Stracisz rozdzielczosc a zyskasz 1ev dr, you'r choice!
jan pawlak
18-07-2017, 21:09
Stracisz rozdzielczosc a zyskasz 1ev dr, you'r choice!
Rozdzielczość do wydruku/zdjęcia zależy głównie od "współpracy" matrycy i obiektywu (suma odwrotności).
Aktualnie lepiej wypada A7R2.
Ale problemem jest czy to w ogóle da się zobaczyć na wydrukach, te aptekarskie różnice.
Wątpię.
jp
Rozdzielczość do wydruku/zdjęcia zależy głównie od "współpracy" matrycy i obiektywu (suma odwrotności).
Aktualnie lepiej wypada A7R2.
Ale problemem jest czy to w ogóle da się zobaczyć na wydrukach, te aptekarskie różnice.
Wątpię.
jp
Tak samo jak ten mityczny dr na iso 800.
Izabelia
18-07-2017, 22:39
dzięki za wszystkie odpowiedzi. Nie wiem czemu ten post niektórym osobom wydaje się dziwny. Mam wrażenie, że ten wątek poszedł w innym kierunku niż planowałam redagując pytanie. Chciałabym zapytać o jedną rzecz: czy robiąc zdjęcie na ISO 100 w miarę ok naświetlonym zdjęciu jakie DR ma realne, praktyczne znaczenie oraz czy ilość przejść tonalnych na skórze, ubraniach miedzy Canonem, Nikonem d810 i Sony a7r II będzie taka sama? Nie rozumiem opisu na optycznych, że Nikon ma 14 bit a Canon 12, albo że Nikon ma powiedzmy 500 tonów co daje 9 bitów, a Canon 350 co daje 8.
Co do wrzucania zdjęć, to chyba nie jest to ten wątek, a poza tym niekoniecznie chce wrzucać moje komercyjne zdjęcia na forum w sprawie technicznego aspektu fotografii. W tej branży klienci są różni, chyba wolę być anonimowa (i proszę o wyrozumiałość w tym zakresie). To co zaobserwowałam to napisałam. Poza fotografią zajmuję się również retuszem zdjęć i ostanio miałam zdjęcia z D810 robione w całkowitym słońcu i wydaję mi się, że takich highlightsów z nosa, policzków i włosów nie byłabym w stanie wyciągnąć na Canonie.
Co do Nikona czy Sony, to obojętna mi firma o ile jej system jest w miarę popularny. FIrma nie jest dla mnie ogranicznikiem, nie przywiązuje się też do marki. Istotny jest dla mnie fakt, że za Canona 70-200 IS II L wezmę maks 7 tys, a nowy Nikkor czy Sony to wydatek 13 tys., to samo z 24-70 f2.8. W moim temacie Sony pojawiło się tylko i wyłącznie z tego powodu, że daje mi możliwość podłączenia moich obiektywów Canona poprzez adapter Sigmy. Natomiast NIkon d810 ma ogólnie dobre opinie i ew. też jest opcją.
postanowiłem nic nie pisać bo nie widząc zdjęć nie bardzo wiadomo o czym piszemy, ale się złamałem (ale to już ostatni raz :mrgreen:) i napiszę jeszcze raz z mojego amamtorskiego punktu widzenia większy DR przy problemach ze światlami nie daje nic - z prostej matematyki wynika ze w światlach jest tyle informacji że wszekie czynności daje się wykonać bez problemu, ale jeśli w światlach nie ma informacji to znaczy że ktoś źle zmierzył światło i przepalił no i z takich świateł informacji zasadniczo odzyskać sie nie daje - obawiam sie że problemy ze światlami trzeba rozwiązać na etapie naciskania małego czarnego guziczka na korpusie - oczywiście takie zrypane zdjęcie też daje się naprawić tylko to raczej nie jest sytuacja normalna i zdjęcie musi być warte tej wkladanej dodatkowo pracy.
podsumowując nie zgadzam się z konkluzjami - problemy w światłach to problemy z ekspozycją, a nie drem - rozumiem że czasem trudno się pogodzić z tak trywialnym faktem ale takie jest życie :mrgreen: - ilośc bitów, efałów, punktów dxo przyznaych matrycy dla obszarów z górnej części histogramu jest jak kałuża w wojsku (zbiornik wodny bez znaczenia strategicznego) i ma marginalne znaczenie.
Chciałabym zapytać o jedną rzecz: czy robiąc zdjęcie na ISO 100 w miarę ok naświetlonym zdjęciu jakie DR ma realne, praktyczne znaczenie oraz czy ilość przejść tonalnych na skórze, ubraniach miedzy Canonem, Nikonem d810 i Sony a7r II będzie taka sama? Nie rozumiem opisu na optycznych, że Nikon ma 14 bit a Canon 12, albo że Nikon ma powiedzmy 500 tonów co daje 9 bitów, a Canon 350 co daje 8.
https://www.dpreview.com/reviews/image-comparison/fullscreen?attr144_0=canon_eos5dsr&attr144_1=nikon_d810&attr144_2=canon_eos5dmkiv&attr144_3=sony_a7rii&attr146_0=100_5&attr146_1=100_5&attr146_2=100_5&attr146_3=100_5&normalization=full&widget=205&x=0.8361295909931896&y=0.10551881547375205
https://www.dpreview.com/reviews/image-comparison/fullscreen?attr144_0=canon_eos5dsr&attr144_1=nikon_d810&attr144_2=canon_eos5dmkiv&attr144_3=sony_a7rii&attr146_0=100_5&attr146_1=100_5&attr146_2=100_5&attr146_3=100_5&normalization=full&widget=205&x=0.8361295909931896&y=0.10551881547375205
+5ev - to chyba tyle jesli chodzi o odpowiednie naswietlanie.
Btw 5d4 wyglada ok, chyba kupie za rok na photography show (double cashback i moze jeszcze spadnie).
pan.kolega
19-07-2017, 02:12
W tym teście + 5EV 5d4 wygląda bardzo ok, z zaniedbywalnie większym szumem niż N810.
Nie widzę żadnej utraty koloru.
Natomiast 7ar2 wygląda gorzej, z fałszywym kolorem w szarych miejscach. Nikon też ma trochę fałszywego koloru.
https://www.dpreview.com/reviews/image-comparison/fullscreen?attr144_0=canon_eos5dsr&attr144_1=nikon_d810&attr144_2=canon_eos5dmkiv&attr144_3=sony_a7rii&attr146_0=100_5&attr146_1=100_5&attr146_2=100_5&attr146_3=100_5&normalization=full&widget=205&x=-0.515148659067506&y=0.40055382113144894
Dla mnie 5d4 jest najlepszy biorąc pod uwagę jescze wysokie ISO typu 6400 w górę.
michalab
19-07-2017, 08:04
To chyba nie fałszywy kolor tylko mora, jest nawet przy poprawnej ekspozycji w tym miejscu na wszystkim oprócz 5d4. Jak przesuniesz ramkę, na środek to tam szarość wygląda OK - poza 5DS - które ma kolorowy szum.
jan pawlak
19-07-2017, 08:55
Prawdopodobnie poruszamy problemy istotne dla konstruktorów matryc ale bardzo, bardzo dalekie od tego co widzi/potrzebuje na wydruku użytkownik.
Fajnie by było gdyby teraz autor(ka) wątku pokazał zdjęcie które "mu nie pasuje" i napisał dlaczego to wtedy wrócilibyśmy "na ziemię" i mogli coś podpowiedzieć.
jp
Wystarczy fragment z tym przepaleniem.
jan pawlak
19-07-2017, 09:31
Nigdy jeszcze nie musiałem używać +5EV, zaciekawiło mnie to, ściągnąłem na kompa wszystkie 4 pliki RAW.
Bez dodatkowych zabiegów mogę do +4EV, okazało się że po (automatycznym) wczytaniu profili te kolorowe "plamy" są znacznie mniej intensywne.
jp
pan.kolega
19-07-2017, 09:51
To chyba nie fałszywy kolor tylko mora, jest nawet przy poprawnej ekspozycji w tym miejscu na wszystkim oprócz 5d4. Jak przesuniesz ramkę, na środek to tam szarość wygląda OK - poza 5DS - które ma kolorowy szum.
http://www.nikonusa.com/en/learn-and-explore/a/products-and-innovation/moiré-false-color.html
michalab
19-07-2017, 10:42
http://www.nikonusa.com/en/learn-and-explore/a/products-and-innovation/moiré-false-color.html
No faktycznie, nie znałem tej terminologii. Ale tak czy inaczej nie w szarościach jak napisałeś tylko tam gdzie występuje wzór i jak widać występuje też w 5DS, którego autorka ma teraz.
Ja osobiście chyba wolałbym jednak aparat bez filtra AA ze wszystkimi tego konsekwencjami.
No faktycznie, nie znałem tej terminologii. Ale tak czy inaczej nie w szarościach jak napisałeś tylko tam gdzie występuje wzór i jak widać występuje też w 5DS, którego autorka ma teraz.
Ja osobiście chyba wolałbym jednak aparat bez filtra AA ze wszystkimi tego konsekwencjami.
Autorka postu jak mniemam ma właśnie wersję bez filtra AA, zresztą w tych porównaniach wszystkie aparaty są bez AA. 5DS ma za to starą matrycę, która nie ma ulepszeń co do DR jak nowa.
z mojego amamtorskiego punktu widzenia większy DR przy problemach ze światlami nie daje nic - z prostej matematyki wynika ze w światlach jest tyle informacji że wszekie czynności daje się wykonać bez problemu, ale jeśli w światlach nie ma informacji to znaczy że ktoś źle zmierzył światło i przepalił no i z takich świateł informacji zasadniczo odzyskać sie nie daje
Pełna zgoda, ale ja zrozumiałem, ze problem jest "w druga stronę", tzn. z wyciąganiem cieni, gdy blenda razi modelkę, a lampa powoduje "nienaturalne zdjęcie".
Dlatego dobrze byłoby zobaczyć te "problematyczne" zdjęcia (i to "surowe"), bo na razie nie bardzo wiadomo, czy zmiana body cokolwiek pomoże.
ultimator
19-07-2017, 12:30
Natomiast on nie ma zamiaru siedzieć nocami nad tym co z Canona ma od ręki.
"Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia" Po ok 2 miesiącach użytkowania Sony A7R (mk1) zamiast puszek o których pisałem mam dokładnie identyczną opinię, ale o Sony. Obrazek z puszki mowa o JPG, wychodzi tak dobry, że dalsza obróbka, jest w zasadzie niepotrzebna. Wcześniej aby uzyskać to samo musiałem "kłamać przez Photoshopa", a niekiedy to i tak nic nie dało.
Pozdr
michalab
19-07-2017, 12:47
Autorka postu jak mniemam ma właśnie wersję bez filtra AA, zresztą w tych porównaniach wszystkie aparaty są bez AA. 5DS ma za to starą matrycę, która nie ma ulepszeń co do DR jak nowa.
Wydawało mi się, że 5Dmk4 ma AA i stąd wynika jego brak fałszywego koloru, o którym pisał pan.kolega. Jeśli nie ma to świetnie sobie radzi programowo i tu faktycznie Sony, 5DS R i D810 wymiękają.
--- Kolejny post ---
Autorka postu jak mniemam ma właśnie wersję bez filtra AA, zresztą w tych porównaniach wszystkie aparaty są bez AA. 5DS ma za to starą matrycę, która nie ma ulepszeń co do DR jak nowa.
Wydawało mi się, że 5Dmk4 ma AA i stąd wynika jego brak fałszywego koloru, o którym pisał pan.kolega. Jeśli nie ma to świetnie sobie radzi programowo i tu faktycznie Sony, 5DS R i D810 wymiękają.
--- Kolejny post ---
Twierdzi że obrazek z Sony łatwiej mu się obrabia niż z Canona (5D mkIV) tylko jest jedno ale. Nie ogarnął odcienia twarzy. Mówi że nawet jpg prosto z puszki Canona leży mu bardziej niż z Sony z PS-a. Nie twierdzi też że jest gigantem obróbki i być może ktoś kto lepiej to ogarnia uzyska zadowalający efekt. Natomiast on nie ma zamiaru siedzieć nocami nad tym co z Canona ma od ręki.
Czy tego nie da rady bez problemu załatwić profilem w LR? Też nie jestem gigantem obróbki, ale zagadnienia typu: ten aparat daje za żółty, a tamten za czerwony odcień jakoś udawało mi się poskramiać właśnie profilem. Wiadomo, że nie otrzyma się identycznych kolorów, tu jak rozumiem rozchodzi się tylko o kolory skóry.
Autorka postu jak mniemam ma właśnie wersję bez filtra AA, zresztą w tych porównaniach wszystkie aparaty są bez AA. 5DS ma za to starą matrycę, która nie ma ulepszeń co do DR jak nowa.
No to nie jest prawda, 5DS i DSR mają lepsze matryce pod względem DR od 5d Mark III.
Prawda jest taka, że d810 wymiata. Ma lepsze DR od a7r II. Minusem jest oczywiście tylko 36 mpix (kto ma 5ds czy 5dsr ten wie o co chodzi). Canon miał tyle lat, żeby dorównać Nikonowi i 5d Mark IV to śmiech na sali - alternatywa jedynie dla tych co wykupili szklarni w pytę, że nie opłaca się zmieniać. Inna sprawa to kto podnosi o 5EV??? Zamiast robić na ISO 100 i potem podnosić, lepiej zrobić na ISO 400.
Wydawało mi się, że 5Dmk4 ma AA i stąd wynika jego brak fałszywego koloru, o którym pisał pan.kolega. Jeśli nie ma to świetnie sobie radzi programowo i tu faktycznie Sony, 5DS R i D810 wymiękają.
Oczywiscie 5d4 ma AA. Nie wiem jak ale 5d4 przeczytalem jako k1. Moj blad.
jan pawlak
19-07-2017, 15:41
To jest dyskusja typu : o wyższości jednych świąt na drugimi
Aparatów o EV pomiędzy 14,8 EV a 13,8 EV jest w tej chwili 27 typów.
Czy da się zobaczyć na wydruku tą różnicę ?
jp
robertskc7
19-07-2017, 16:03
Czy w ogóle da się zobaczyć różnicę ??
Trolo- temat. Dlaczego ? Moda plus oko blend i lamp bo nie naturalnie ( phiiiii) do tego brak filtra AA do ubrań. Skąd się tacy ludzie biorą...
jan pawlak
19-07-2017, 16:43
Czy w ogóle da się zobaczyć różnicę ??
Trolo- temat. Dlaczego ? Moda plus oko blend i lamp bo nie naturalnie ( phiiiii) do tego brak filtra AA do ubrań. Skąd się tacy ludzie biorą...
Tutaj jest porównanie DR (log2) w zależności od ISO dla cytowanych w wątku aparatów.
Dla ISO 100 (od góry) D810 (zielone), A7R2 (pomarańcz), 5D4(niebieskie) mają różnicę mniejszą od 0,5 EV, odstaje jedynie 5DS R.
Przy większych ISO te różnicę pomiędzy 5D4 a A7R2 są na poziomie 0,25EV
https://canon-board.info/imgimported/2017/07/gAx2tY-2.jpg
źródło (http://imageshack.com/a/img923/204/gAx2tY.jpg)
Też nie wiem skąd tacy ludzie się biorą co piszą a nie wiedzą o czym piszą.
jp
Trolo- temat. Dlaczego ? Moda plus oko blend i lamp bo nie naturalnie ( phiiiii) do tego brak filtra AA do ubrań. Skąd się tacy ludzie biorą...
Może nazbyt lakonicznie ale sedno sprawy ruszone. Tak samo pomyślałem ale jako, że to nie moja dziedzina zmilczałem.
Czy w ogóle da się zobaczyć różnicę ??
Trolo- temat. Dlaczego ? Moda plus oko blend i lamp bo nie naturalnie ( phiiiii) do tego brak filtra AA do ubrań. Skąd się tacy ludzie biorą...
Ambasador Sony Polska ;)
robertskc7
19-07-2017, 17:28
Może nazbyt lakonicznie ale sedno sprawy ruszone
Wrażliwość nigdy nie była moją mocną stroną :)
pan.kolega
19-07-2017, 17:37
Prawda jest taka, że d810 wymiata. Ma lepsze DR od a7r II. Minusem jest oczywiście tylko 36 mpix (kto ma 5ds czy 5dsr ten wie o co chodzi). Canon miał tyle lat, żeby dorównać Nikonowi i 5d Mark IV to śmiech na sali - alternatywa jedynie dla tych co wykupili szklarni w pytę, że nie opłaca się zmieniać. Inna sprawa to kto podnosi o 5EV??? Zamiast robić na ISO 100 i potem podnosić, lepiej zrobić na ISO 400.
D810 wymiata bo ma emejzing DR, co do tego nikt nie ma wątpliwości. 8-) Szkoda że w porównaniu z C5d4 to jakoś nie bije w oczy w takim lamerskim umiarkowanym teście z wyciąganiem o te marne +5EV.
Dopiero prawdziwie hardkorowy test +7 albo i +10 EV pokazałby kto naprawdę rządzi w departamencie DR.:mrgreen:
D810 wymiata bo ma emejzing DR, co do tego nikt nie ma wątpliwości. 8-) Szkoda że w porównaniu z C5d4 to jakoś nie bije w oczy w takim lamerskim umiarkowanym teście z wyciąganiem o te marne +5EV.
Dopiero prawdziwie hardkorowy test +7 albo i +10 EV pokazałby kto naprawdę rządzi w departamencie DR.:mrgreen:
Klatka ofc niedoswietlona o 4ev!
Czy w ogóle da się zobaczyć różnicę ??
Trolo- temat. Dlaczego ? Moda plus oko blend i lamp bo nie naturalnie ( phiiiii) do tego brak filtra AA do ubrań. Skąd się tacy ludzie biorą...
Robert miałeś kiedyś sprzęt bez AA czy tylko google Ci wystarczyło do napisania Twojej teorii? Mam 5DS R i mory nigdy nie zauważyłem.
jan pawlak
19-07-2017, 19:42
D810 wymiata bo ma emejzing DR, co do tego nikt nie ma wątpliwości. 8-) Szkoda że w porównaniu z C5d4 to jakoś nie bije w oczy w takim lamerskim umiarkowanym teście z wyciąganiem o te marne +5EV.
Dopiero prawdziwie hardkorowy test +7 albo i +10 EV pokazałby kto naprawdę rządzi w departamencie DR.:mrgreen:
Jasne, a wykresy w #46 pokazują że ziemia jest płaska a zaćmienie słońca to gniew boży.
jp
wykresy w #46 pokazują że ziemia jest płaska a zaćmienie słońca to gniew boży
To wykresy z DxO, więc chba prawie nikogo na tym forum to nie zdziwi :mrgreen:
D810 wymiata bo ma emejzing DR, co do tego nikt nie ma wątpliwości.
Wg nieszczęsnego DxO, poczynając od ISO 200 5DIV ma większy DR od D810.
Mimo to RAWy z D810 na ISO 400 - 1000 wykazują znacznie większą wrażliwość na suwaki Highlights/Shadows w LR. Zwłaszcza Higlights.
D810 wymiata bo RAW z niego wywołuje się w LR znacznie lepiej niż z 5DIV. Ta różnica jest na prawdę duża.
Wydaje mi się, że obróbka RAWa z 5DIV jest źle oprogramowana przez Canona, zarówno w DPP jak i LR i zarejestrowana informacja gdzieś przepada.
jan pawlak
19-07-2017, 22:10
Wg nieszczęsnego DxO, poczynając od ISO 200 5DIV ma większy DR od D810.
Mimo to RAWy z D810 na ISO 400 - 1000 wykazują znacznie większą wrażliwość na suwaki Highlights/Shadows w LR. Zwłaszcza Higlights.
D810 wymiata bo RAW z niego wywołuje się w LR znacznie lepiej niż z 5DIV. Ta różnica jest na prawdę duża.
Wydaje mi się, że obróbka RAWa z 5DIV jest źle oprogramowana przez Canona, zarówno w DPP jak i LR i zarejestrowana informacja gdzieś przepada.
W każdej wywoływarce RAW przechodzi przez jakiś (ustawiany/wybierany) preset by pokazać na ekranie zdjęcie.
W niektórych również wstępnie uwzględniany jest profil firmowy lub producenta body, obiektywu itd
Trzeba sprawdzić czy prawidłowo zainstalowane są i są aktywne właściwe moduły (puszki, obiektywu, presety) przy wywoływaniu RAW
jp
pan.kolega
19-07-2017, 22:34
Wg nieszczęsnego DxO, poczynając od ISO 200 5DIV ma większy DR od D810.
Mimo to RAWy z D810 na ISO 400 - 1000 wykazują znacznie większą wrażliwość na suwaki Highlights/Shadows w LR. Zwłaszcza Higlights.
D810 wymiata bo RAW z niego wywołuje się w LR znacznie lepiej niż z 5DIV. Ta różnica jest na prawdę duża.
Wydaje mi się, że obróbka RAWa z 5DIV jest źle oprogramowana przez Canona, zarówno w DPP jak i LR i zarejestrowana informacja gdzieś przepada.
To musi być tylko kwestia jakichś ustawień jak są dane w pliku reprezentowane i później interpretowane przez wywoływarkę. Wyciąganie świateł to musi być tylko iluzja - widocznie są reprezentowane jako prawie nasycone, choć w rzeczywistości nie są. Nie wiem nic o żadnych ficzerach matryc Sony, które umożliwiają lepsze wyciąganie świateł. Jak ktoś zna, niech się podzieli. Bo nic takiego jak w kamerach video pierwszego sortu tam raczej nie ma. Cokolwiek się wydaje, to tylko kwestia ustawień i oprogramowania. Jeźeli światła sa tak samo naświetlone, to źródło różnic DR między Canonem a Nikonem może być tylko w cieniach.
Kolekcjoner
19-07-2017, 22:36
Czy tego nie da rady bez problemu załatwić profilem w LR?
Nie mam pojęcia, to wiedza tylko na podstawie tego co mi mówił.
To musi być tylko kwestia jakichś ustawień jak są dane w pliku reprezentowane i później interpretowane przez wywoływarkę. Wyciąganie świateł to musi być tylko iluzja - widocznie są reprezentowane jako prawie nasycone, choć w rzeczywistości nie są. Nie wiem nic o żadnych ficzerach matryc Sony, które umożliwiają lepsze wyciąganie świateł. Jak ktoś zna, niech się podzieli. Bo nic takiego jak w kamerach video pierwszego sortu tam raczej nie ma. Cokolwiek się wydaje, to tylko kwestia ustawień i oprogramowania. Jeźeli światła sa tak samo naświetlone, to źródło różnic DR między Canonem a Nikonem może być tylko w cieniach.
Nie znam algorytmów Highlight/Shadow. Jak było Fill Light to działało też zupełnie inaczej. I też zupełnie inny był rezultat niż zwykłe rozjaśnienie o ileś tam EV do tego samego poziomu jasności (mniejsze szumy). Ta "łatwość obróbki" to coś innego niż zwykłe mierzalne cechy matrycy (DR, TR) :roll:.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.