Zobacz pełną wersję : PROBLEM Z EOS-em 350D
Od niedawna jestem posiadaczem Canon 350D (wcześniej posiadałam canon powerShot) mam problez z przegraniem zdjęć z karty CF do mojego PC używam programu zoom browser, w momencie gdy chce przegrac idzie tylko kilka zdjec ok 5 i to wszystko, a w momencie gdy przełoże karte CF do starego aparatu powerShot wszystko jest ok.Proszę o pomoc!!!!!!!
czy jest na to jakaś rada???????????????
Najlepiej kup czytnik. Są taniutkie :) Przeinstaluj soft Canona. A może "winda" nie teges? Może drivery z PowerShota i EOSa się gryzą? Może jakieś inne drivery? Może USB nawala w płycie albo w aparacie? Trudno powiedzieć.
Najprawdopodobniej aparat Ci sie wylacza - wydluz czas przechodzenia w stby oraz zmien tryb pracy USB w Aparacie.
Z doświadczenia nie polecam zrzucania zdjęć bezpośrednio z aparatu do kompa. Z tym na ogół są problemy. Najprostsze i najefektywniejsze rozwiązanie do czytnik kart i po stresie.
Przyczyn syuacji, o której piszesz może być sporo, zarówno po stronie PC jak i Twojego komputera. Trzeba by potestować tylko czy warto i czy masz na to czas.
Juz jest wszystko ok, udało mi sie to zrobic?
Juz jest wszystko ok, udało mi sie to zrobic?
No to jeszcze napisz gdzie był problem. Może komuś się przyda taka wiedza.
Podłączyłam kabelek pod inne usb, ponieważ pod ten co wcześniej podlaczalam byl zainstalowany powershot i pewnie sie krzaczyło
Widzisz jaka jesteś genialna, teraz jesteś już ekspertem od transferu plików. Nadal jednak polecam czytnik kart.
Podłączyłam kabelek pod inne usb, ponieważ pod ten co wcześniej podlaczalam byl zainstalowany powershot i pewnie sie krzaczyło
Wydaje mi sie że to nie o to chodziło, bo niby jakie znaczenie ma to do którego USB podłączył aparat!? -a z tym zainstalowaniem POWERSHOTA pod te konkretne USB to chyba jakieś nieporozumienie... albo ja tu czegoś nie rozumiem :-?
Wydaje mi sie że to nie o to chodziło, bo niby jakie znaczenie ma to do którego USB podłączył aparat!? -a z tym zainstalowaniem POWERSHOTA pod te konkretne USB to chyba jakieś nieporozumienie... albo ja tu czegoś nie rozumiem :-?
Miałem ten sam problem z usb - podpiąłem apart pod usb i nie chciał mi ściągać zdjęć. Męczyłem się kilka dni, po czym przepiąłem kabelek do innego usb i... wszystko zaczęło działać. Dziwna sprawa, ale prawdziwa.
Co do CR2, to warto sprawdzić w ustawieniach plików jaki program na komputerze domyślnie obsługuje te pliki. Może być tak, że żaden, a może być też tak, że są traktowane jako ukryte i ich nie widać.
Poza tym, do aparatu dołączony jest przecież soft, który trzeba zainstalować (chodzi mi o sterowniki itp). Przecież RAWy Canona, różnią się od pozostałych RAWów, co też może być powodem ich znikania.
Miałem ten sam problem z usb - podpiąłem apart pod usb i nie chciał mi ściągać zdjęć. Męczyłem się kilka dni, po czym przepiąłem kabelek do innego usb i... wszystko zaczęło działać. Dziwna sprawa, ale prawdziwa.
no dobra, wyjaśniam:
porty USB nie są równorzędne: każdy port w komputerze ma inny adres (numer), łącznie z tymi podłączanymi przez huby, i są to bardzo różne porty. generalnie chodziło o to, żeby można było łatwo podłączyć kilka identycznych urządzeń do komputera i żeby można było je rozrózniać po tym właśnie numerze.
od sposobu napisania sterowników zależy, czy to numerowanie będzie wykorzystywane czy nie, oraz czy będzie działało poprawnie czy nie.
a jak to działa w praktyce, to sami już się przekonaliście :wink:
podsumowując: 350D@USB001 to zupełnie inne urządzenie, niż 350D@USB002 itd. (w pewnym uproszczeniu).
wnioski są takie:
a) jak wszystko dobrze działa, to staraj się podłączać dane urządzenie (mysz, aparat, pendrive itp.) zawsze do tego samego portu USB.
b) jeżeli coś nie zadziałało, to najpierw spróbuj podłączyć się pod inny port USB.
Co do CR2, to warto sprawdzić w ustawieniach plików jaki program na komputerze domyślnie obsługuje te pliki. Może być tak, że żaden, a może być też tak, że są traktowane jako ukryte i ich nie widać.
Poza tym, do aparatu dołączony jest przecież soft, który trzeba zainstalować (chodzi mi o sterowniki itp). Przecież RAWy Canona, różnią się od pozostałych RAWów, co też może być powodem ich znikania.
no tu już kolega trochu popłynął... :D
no tu już kolega trochu popłynął... :D
Zakładam, że większość ludzi (jak i ja) działa w środowisku windows, a jak wiadomo w tym środowiku dzieją się przeróżne dziwactwa. Dlatego należy brać pod uwagę wszystkie możliwe, nawet te absurdalne, potencjalne przyczyny naszych problemów.
Jak racjonalnie można wytłumaczyć fakt, że ktoś w ogóle nie widzi na komputerze plików .cr2?
Na problemy z niewidzeniem sprzętów pod USB pomaga czasem pod windą następująca sztuczka. Urządzenie należy podłączyć pod ten niedziałający USB, znaleźć je w menedżerze urządzeń i odinstalować. Ponowne podłączenie spowoduje poszukanie sterowników, zwykle je sam znajdzie, i wszystko zaczyna działać bez problemów.
Czasami oprócz odinstalowania w menedżerze urządzeń trzeba też odinstalować sterownik. Czasem da się to zrobić korzystając z deinstalatora, czasem trzeba ręcznie wyszukać plik .inf od urządzenia o go usunąć.
Potem należy przeczytać instrukcję do urządzenia i postąpić tak jak tam piszą - czy należy urządzenie najpierw podłączyć a potem wgrać sterowniki gdy system o to poprosi czy też najpierw sterowniki a potem podłączać.
Jak racjonalnie można wytłumaczyć fakt, że ktoś w ogóle nie widzi na komputerze plików .cr2?
A co to znaczy "widzi"?
Jak racjonalnie można wytłumaczyć fakt, że ktoś w ogóle nie widzi na komputerze plików .cr2?
nie widzi na własnym dysku (a) czy nie widzi w aparacie podłączonym przez omawiany tu USB (b)?
w przypadku (a):
musi wykonać kilka podstawowych ruchów konfiguracyjnych w windows, tak aby zawsze wszystko widzieć. tłumaczyć dalej? :shock:
w przypadku (b):
chodzi o "marketing" canona: sterownik jest specjalnie tak napisany, aby dla windows widoczne były tylko JPG i tylko w trybie r/o. chcesz widzieć wszystko? instaluj jedyny słuszny soft ;)
miałem dokładnie to samo, aparat bez przerwy mi się wieszal, zatrzymywał po kliku, kilkunstu zdjęciach.
Po zmianie gniazda USB wszystko jest ok....
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.