Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Co do pary z 5D mk III - 6d czy 7d mk II ?



theeconomist
03-02-2017, 21:54
Sprawa wygląda tak - jesteśmy w podróży, ja robię zdjęcia 5Dm3 a małżonka Panasem FZ1000. No i męczy mnie, że chce prawdziwy aparat (małżonka w sensie) :D I teraz się zastanawiam pomiędzy 6D a 7D mk II. Skłaniam się bardziej ku temu pierwszemu ale może ktoś przekona mnie do 7D ;) Ogólnie, to plan jest taki że chcielibyśmy zacząć kręcić więcej filmów, więc tandem musi spełniać rolę filmowo-zdjęciową tzn. kiedy jeden robi zdjęcia drugi kręci filmy. 6D pełna klatka ale konstrukcja nieco stara. Z kolei 7Dm2 relatywnie nowy, crop kusi, ale czy to nie będzie zawód po "przesiadce" z 5Dm3?

Sory że tak lakonicznie, ale zaraz wyłączą światło więc muszę się śpieszyć! Pozdrowienia z Zambii! :lol:

salas
03-02-2017, 22:02
imo 80d - jak do fotek/filmów to jak znalazł.

szandor
04-02-2017, 01:23
Do podróży wg mnie 6D jest stworzony. Jest mały, a co dla mnie najważniejsze ma gps. Nie wyobrażam sobie wyjazdu bez puszki , która geotaguje zdjęcia. Można użyć do tego wifi i smartfona, ale to jest proteza.

theeconomist
04-02-2017, 06:45
imo 80d - jak do fotek/filmów to jak znalazł.

o proszę, 80D nie brałem pod uwagę - sprawdzę go


Do podróży wg mnie 6D jest stworzony. Jest mały, a co dla mnie najważniejsze ma gps. Nie wyobrażam sobie wyjazdu bez puszki , która geotaguje zdjęcia. Można użyć do tego wifi i smartfona, ale to jest proteza.

dla mnie GPS jest zbędnym dodatkiem, który zjada baterię więc to nie będzie argument "za" ale rozumiem, że dla niektórych może być przydatny ;)

tomfoot
04-02-2017, 09:30
Też myślę, ze 80d to dobry pomysł w tym wypadku.

the.watcher
04-02-2017, 18:00
Jak chcecie kręcić filmy (czy jak małżonka chce), to weźcie jako drugą puszkę GH5.
To jest (będzie) sprzęt do kręcenia. Żaden budżetowy Canon, tego nie robi za dobrze (łącznie 1DX Mark II).
Z GH5, za psi pieniądz, daje obrazek jak z C300II (choć ergonomia nadal żadna)...

Obrazek dobrze łączy się z Canonami, szkła Canona podpinasz przez Metabones albo budżetowy adapter. I masz jednego kląkra z lepszym ISO i pełną klatką,
plus mały mobilny sprzęt, stworzony do podróży (i filmowania w podróży, łącznie z 4K@50p lub slow-mo 180fps).


http://vimeo.com/198960001

Leonardo Dalessandri takie cuda robił starym panasiem gh3/4 (http://youtu.be/z7yqtW4Isec)

tomfoot
05-02-2017, 01:52
I gdzie ma tego gh5 kupić?

theeconomist
05-02-2017, 11:36
Jak chcecie kręcić filmy (czy jak małżonka chce), to weźcie jako drugą puszkę GH5.
To jest (będzie) sprzęt do kręcenia. Żaden budżetowy Canon, tego nie robi za dobrze (łącznie 1DX Mark II).
Z GH5, za psi pieniądz, daje obrazek jak z C300II (choć ergonomia nadal żadna)...

Obrazek dobrze łączy się z Canonami, szkła Canona podpinasz przez Metabones albo budżetowy adapter. I masz jednego kląkra z lepszym ISO i pełną klatką,
plus mały mobilny sprzęt, stworzony do podróży (i filmowania w podróży, łącznie z 4K@50p lub slow-mo 180fps).


Sprawę muszę załatwić dość szybko więc nie będzie czasu żeby czekać na GH5, poza tym budżet nie ten

the.watcher
05-02-2017, 23:23
"Expected availability: Tue Mar 28"
Ale ja pośpiech to sorry, zostaje GH4, a6300/a6500... albo Canon ;)

Nozanu
06-02-2017, 10:52
Mając 5DIII sprawa jest prosta - do wygodnego filmowania drugi korpus z dotykowym, uchylnym wyświetlaczem i obiektyw STM. Do podróży coś między 650D-760D.

foggy_lad
06-02-2017, 19:53
co daje obiektyw stm w filmowaniu? Pytam serio.

tomfoot
06-02-2017, 20:54
"Expected availability: Tue Mar 28"


Z tym, że nie na pewno, bo camera znów delayed because too many orders. :-)

Nozanu
07-02-2017, 00:01
co daje obiektyw stm w filmowaniu? Pytam serio.

W połączeniu z odpowiednią puszką daje możliwość używania AF w trakcie filmowania. wystarczy że pacniesz paluchem na odchylanym ekraniku w czyjąś twarz i AF będzie ją śledził lub zmieni na następną pacniętą. Po cichu ,płynnie bez przestrzelania to działa i wcale nie są potrzebne jakieś profesjonalne korby i kołowroty do ręcznej ostrości oraz wielkie doczepiane monitory.

foggy_lad
07-02-2017, 00:15
Dzieki za odpowiedz. Rozumiem ze z racji tego ze 6d nie ma dotykowego ekranu to musze sie obejsc smakiem?

Nozanu
07-02-2017, 00:25
6D ma możliwość śledzenia twarzy ale wskazywać trzeba za pomocą przycisków co generuje hałas, jednak bardziej brak odchylania ekranu.

foggy_lad
07-02-2017, 00:28
a czy zadziala to z moim 50mm f1.8 stm?

Nozanu
07-02-2017, 00:34
Sprawdź czy ci to odpowiada, działać musi chociaż będzie trochę trudniej niż z np. 650D

foggy_lad
07-02-2017, 00:37
jak tylko wroce do domu to bede testowal. Czy w takim razie af ustawic na servo? Sorry za takie lamerskie pytania ale nigdy nie filmowalem lustrzanka a w te sobote wyprawiam synowi urodziny i nadarzy sie okazja :)

Nozanu
07-02-2017, 00:50
W trybie filmowym wybierz AF Live ale ustawianie ostrości trzeba potwierdzać przyciskiem spustu do połowy lub AF-ON.

foggy_lad
07-02-2017, 01:15
dzieki jeszcze raz

the.watcher
07-02-2017, 14:35
W połączeniu z odpowiednią puszką daje możliwość używania AF w trakcie filmowania. wystarczy że pacniesz paluchem na odchylanym ekraniku w czyjąś twarz i AF będzie ją śledził lub zmieni na następną pacniętą. Po cichu ,płynnie bez przestrzelania to działa i wcale nie są potrzebne jakieś profesjonalne korby i kołowroty do ręcznej ostrości oraz wielkie doczepiane monitory.

Nikt kto zawodowo filmuje lustrzanką, nie używa AF do pracy, a przynajmniej do czasu pojawienia się Dual Pixel + dotykowy ekran.
Bez tej ostatniej funkcjonalności nie ma praktycznej możliwości przeostrzania w czasie ujęcia (z AF), a samo ostrzenie jest mało trafne. Niestety w Canonach brak peakingu, to jeden z wielu powodów dlaczego filmowcy używają ML na Canonach.

Na obiektywie nie-STM, też działa AF tyle, że wolno i głośno. Hałas z AF nagrywa się, jeśli używasz wbudowanego mikrofonu. Nagrywanie dźwięku jest kolejnym problem do rozwiązania, jeśli chcesz żeby był dobrej jakości, powinieneś użyć rejestratora z poprawnymi pre-ampami oraz zewnętrzny mikrofon (np. Tascam DR-60 + Rode Videomic Pro, to takie minimum - nic profesjonalnego). Dźwięk z puszki to tylko dźwięk referencyjny, do późniejszej synchronizacji w NLE.

Jeśli chcesz używać transfokacji w czasie kręcenia ujęć, powinieneś wybrać obiektyw parafokalny, ewentualnie też pomyśleć o napędzie zooma (PZ-E1 Power Zoom Adapter, działa z wybranymi obiektywami STM).

Tak czy inaczej, poza 1DC, która jest bardzo leciwa, nie ma obecnie dobrych filmujących lustrzanek Canona. Kiedyś kupiłem Canona 80D, jako C-kamerę... sprzedałem po 3 tygodniach testów i jednym zleceniu;)

PS.
I nie zapomnij o dobrym filtrze szarym (variable), bez tego żaden filmowiec nie rusza się w plener ;)

Nozanu
07-02-2017, 20:09
a Ty to byłeś "zahibernowany"?. Dlatego właśnie proponuje modele począwszy od 650D bo one mają dual piksel i dotykowy odchylany ekran. Mam używam i to działa. Nic nie wiedziałem o tym że zabroniłeś zawodowcom używania takich sprzętów zresztą,- co mnie to.... .

"daj chłopu zegarek to go będzie kłonicą nakręcał"

the.watcher
08-02-2017, 00:56
650D ma hybrydowy AF, łączący detekcję fazy i kontrastu, to nadal jest to stara 9-punktowa konstrukcja, a nie DPAF, który po raz pierwszy został wprowadzony w 70D (rok po wypuszczeniu 650D), więc dotykowy uchylny ekranik nie świadczy o zastosowaniu Dual Pixel AF ;-)

Resztę co pisałem, to był extras dla theeconomist, tyczący filmowania lustrzanką i nie odnosił się do Twojej wypowiedzi.

Nozanu
08-02-2017, 01:52
Nie wiem co chcesz mi wmówić. Od trzech lat kręcę filmiki przy pomocy 650D ostatnio wyłącznie z STM i śledzącym AFem . Dźwięk stereo z wbudowanych mikrofonów jest bardzo dobry i rzadko wspomagam się swoim H2n. Twoje problemy sprzętowe są -absurdalne. Szału może i nie ma, ale DA SIĘ! bez żadnych milionów dolców z Hollywood a nawet bez żadnego szarego filtra. Do filmów rodzinnych 4 sekundowe ujęcia które aparat automatycznie łączy w całość i mam gotowca z każdej rodzinnej imprezy. Widzę jak szczeny opadają przy oglądaniu.8-)

the.watcher
08-02-2017, 11:12
Dać się wszytko da..
Przyznam Ci, że na dwóch ostatnich wakacjach rzadko chciało mi się lustrzankę wyciągać, bo wszystko fociłem i filmowałem komórką (w 4K z resztą).

Tylko tu pisze o akceptowalnej jakości, a nie materiale z imienin u cioci. Spaliłbym się ze wstydu jakbym miał klientowi oddać setkę z dźwiękiem z puszki. Jest przepaść między tym, a dobrze nagranym dźwiękiem. To samo tyczy obrazu. A jeśli ktoś tego nie widzi (najwyraźniej są tacy), to dobrym pomysłem jest zakup handycamu, czysta wygoda filmowania i wszystkie dywagacje zbędne.