Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : 7d + 50 1.4 + 10-22 1.35-1.45 po stłuczce



brzozowy12
29-01-2017, 12:21
Czesc, kilka tygodniu temu miałem wypadek, w wyniku którego ucierpiał mój zestaw fotograficzny.
- body 7d - lekko pekł LCD
obiektywy
- 50 1.4 - pękł filtr UV (w drobny mak) i nie ostrzy
- 10-22 1.35-1.45 - nie ostrzy.

Chciałbym jak najszybciej sprawdzić sprzęt i naprawić usterki. Od czego zacząć? Szukam kogoś godnego polecenia do wykonania tego przeglądu, przyznam, że dysponuję niedużym budżetem ale chciałbym jak najszybciej uruchomić zestaw (dlatego np. mogę zaczekać z wymianą LCD - ale chciałbym się upewnic czy aby powodem nieostrzenia nie jest body).
Będę wdzięczny za porady jak zacząć "powrót do normalności". Dzięki

becekpl
29-01-2017, 12:34
poczatek zrobiles znaczy zalozyles temat czyli 90% pracy masz juz za soba

1- tu pozostale 10%
https://e-csi.pl/

brzozowy12
29-01-2017, 12:37
Dziękuję za odpowiedź, czy ten serwis jest bardzo kosztowny?

mariusz231
29-01-2017, 12:43
Moze byc srednio albo bardzo drogo jak to na zytniej ;) poza tym ocenisz sam, gdy zrobia bezplatna wycene czy oplaca sie naprawiac :)

Wysyłane z mojego Milestone za pomocą Tapatalk 2

brzozowy12
29-01-2017, 12:45
Nie potrzebuję bardzo kompleksowego serwisu, sprzęt jest zadbany i był w super stanie, pewnie korzystając w ten sposób najpierw wysłałbym body, potem kolejne rzeczy - żeby rozłożyć koszta.

becekpl
29-01-2017, 12:52
skoro jest zadbany i w super stanie to raczej serwisu nie potrzebujesz

mariusz231
29-01-2017, 12:57
Skoro 3 obiektywy nie dzialaja, to potrzebujesz gruntownego przegladu i wtedy sam ocenisz, naprawiac czy wyrzucic. Co do body, to pozycz obiektyw jakikolwiek i sprawdz, czy wszystko dziala poprawie. Tak gdybanie jak wrozenie z fusow, piszac i gdybajac nic nie ustalisz, tylko wywykla do serwisu.

Wysyłane z mojego Milestone za pomocą Tapatalk 2

aptur
29-01-2017, 12:59
Nie potrzebuję bardzo kompleksowego serwisu, sprzęt jest zadbany i był w super stanie, pewnie korzystając w ten sposób najpierw wysłałbym body, potem kolejne rzeczy - żeby rozłożyć koszta.

Wysyłaj na żytnią. Gdzie indziej może będzie trochę taniej ale wątpię aby było szybciej i solidniej. Wyślij wszystko i poczekaj na wycenę. Najwyżej poprosisz o naprawę samego body jeśli całość wyjdzie za drogo.

r_m
29-01-2017, 13:16
czy ten serwis jest bardzo kosztowny?
Jeśli napiszę, że połowę wartości obiektywu i 2/3 wartości body to będzie dla Ciebie przydatna informacja? A co o mnie pomyślisz, jeśli wycenią naprawę 2x drożej, albo o połowę taniej?
Nie da się napisać na 100%, ile coś będzie kosztowało, bo np. w przypadku aparatu - widzisz pęknięty ekran, ale po rozłożeniu aparatu może się okazać, że są inne uszkodzenia i naprawa będzie kosztowała więcej, niż jest warte sprawne, używane body. Podobnie z obiektywami. Dla 50/1.4 można zakładać, że będzie do wymiany prowadnica po której przesuwa się zespół soczewek (według opisów w sieci może się uszkodzić nawet od stawiania obiektywu bagnetem do góry, więc przy mocnym uderzeniu raczej nie zachowała sprawności), i samo to może kosztować pół wartości obiektywu, ale jak są uszkodzone inne elementy, naprawa może być nieopłacalna.

Rozłożenie kosztów: jeśli będziesz wysyłał wszystko pojedynczo, to dojdą koszty transportu każdej rzeczy. Lepiej wysłać wszystko jednorazowo, po kilku dniach dostaniesz wycenę naprawy każdej rzeczy, i podejmujesz decyzję czy cokolwiek naprawiać, czy nie. Nawet jeśli zrezygnujesz z naprawiania to za wycenę nie zapłacisz, tylko za przesyłkę + koszty pobrania.
Nie napisałeś skąd jesteś, może w Twoim mieście jest inny, sprawny serwis. Żytnia jest uznawana za "drogą", ale to nie jedyne miejsce w Polsce naprawiające aparaty i obiektywy, w Warszawie jest drugi serwis, który (podobno) miał autoryzację Canona (ul. Żurawia), jest też wiele innych serwisów sprzętu foto.

mkamelg
29-01-2017, 20:37
Czesc, kilka tygodniu temu miałem wypadek, w wyniku którego ucierpiał mój zestaw fotograficzny.
- body 7d - lekko pekł LCD
obiektywy
- 50 1.4 - pękł filtr UV (w drobny mak) i nie ostrzy
- 10-22 1.35-1.45 - nie ostrzy.

Chciałbym jak najszybciej sprawdzić sprzęt i naprawić usterki. Od czego zacząć? Szukam kogoś godnego polecenia do wykonania tego przeglądu, przyznam, że dysponuję niedużym budżetem ale chciałbym jak najszybciej uruchomić zestaw (dlatego np. mogę zaczekać z wymianą LCD - ale chciałbym się upewnic czy aby powodem nieostrzenia nie jest body).
Będę wdzięczny za porady jak zacząć "powrót do normalności". Dzięki

http://www.canon-board.info/canon-dslr-19/wymiana-szybki-od-lcd-78145/index2.html
http://www.canon-board.info/canon-dslr-19/peknieta-szybka-tylnego-wyswietlacza-lcd-w-30d-36684/index2.html

^ Wymiana szybki tylnego wyświetlacza w latach 2008-2011 kosztowała około 200 zł.

Po jakimś bardzo mocnym *******nięciu o coś wypadałoby zrobić diagnostykę aparatu https://e-csi.pl/zbadaj-aparat co kosztuje 149 zł. Co po tej diagnostyce wyjdzie nie wiadomo, oby nic. Jak jednak coś się pojawi no to trzeba będzie za regulację/naprawę czegoś oddzielnie zapłacić, szczegółów szukaj tutaj https://e-csi.pl/uslugi-serwisowe

Co do obiektywów to koszty naprawy są różne, im wyższej klasy obiektyw tym wyższe koszty naprawy Ile kosztuje naprawa sprzętu foto. | Maciej Chyra - fotografia w moim wydaniu i to, co kręci się wokół niej (http://blog.dimgs.com/2014/12/ile-kosztuje-naprawa-sprzetu-foto/)

Wyślij całość do autoryzowanego serwisu i dowiesz się co się posypało i ile za to policzą a później podejmiesz decyzję co ma być naprawione. https://e-csi.pl/zglos-sprzet - najwygodniej opcją "Wyślij automatycznie" tylko trzeba pamiętać aby mieć dostęp do drukarki bo trzeba będzie sobie wydrukować list przewozowy zapisany w formacie PDF a potem po wydrukowaniu nakleić go na paczkę.

Nieważne z czym dodatkowym (np. obiektywy) wyślesz sprzęt czas naprawy powinien wynieść tydzień (chyba że jakiejś części nie będzie na stanie). Mój aparat będacy na gwarancji w ramach ROS (http://ros.e-csi.pl/) do 2018 roku niedawno po raz kolejny odwiedził serwis. Został wysłany 9.01, przyjęty 10.01, wysłany z powrotem do mnie 16.01, odebrany przez mnie 17.01 a serwis dał sobie czas (termin realizacji) do 24.01.

Po odebraniu sprzętu z naprawy rzucasz wszystko to czym się aktualnie zajmujesz i zabierasz się do oględzin i sprawdzania czy wszystko działa bo serwis czasami potrafi odwalić kichę. Te bardziej skomplikowane naprawy wychodzą im raczej dobrze ale potrafią wyłożyć się na prościznach.

O co mi chodzi? Powolutku guma mi się zaczyna odklejać na gripie z przodu na wąskim odcinku gdzie się palcami dotyka grip jak chce się zrobić zdjęcie (chyba przy poprzedniej naprawie nie przyłożyli się zbytnio do idealnego jej ułożenia, ja tego nie zauważyłem i po gorącym lecie klej z taśmy dwustronnej którą jest mocowana do aparatu już nie trzyma tak jak powinien). W opisówce dałem "Odkleja się guma na uchwycie (a dokładniej na samym jego rancie) tam gdzie łapie się aparat prawą dłonią. Czuć że brakuje styku czyli taśma samoprzylepna nie trzyma jak należy. Proszę o poprawienie jej montażu lub wymianę na nową na nowej taśmie samoprzylepnej." Wymienili mi... gumę z tyłu, tam gdzie ląduje kciuk. I mam teraz piękną pachnącą nowością gumę pod kciukiem. Ja *******ę...

Taka powolutku odklejająca się guma na wąskim odcinku gripa nie ma wpływu na zdjęcia, jak na razie nie ma to wpływu na pogorszenie się chwytu więc chwilowo odpuściłem temat bo szkoda mi zdjęć i ponownego wysyłania aparatu w minusowych temperaturach ale niesmak pozostał. Żeby było weselej to po mojej mailowej interwencji już po odebraniu sprzętu z naprawy otrzymałem wiadomość zwrotną o treści "W przypadku Pańskiego aparatu serwis dokonał wymiany okleiny pod kciukiem na nową wraz z taśmą przylepną. Okleina o której Pan pisze nie była wymieniana. W miejscu pod spustem migawki nie ma żadnych taśm przylepnych wiec nie ma możliwości podklejania.". Nie ma żadnych taśm przylepnych? CANON EOS 5D MARK III FRONT RUBBER GRIP COVER NEW GENUINE | eBay (http://www.ebay.com/itm/CANON-EOS-5D-MARK-III-FRONT-RUBBER-GRIP-COVER-NEW-GENUINE-/182418222775?hash=item2a78f92eb7:g:vhgAAOSwmfhX7qM q)

becekpl
30-01-2017, 11:09
Po odebraniu sprzętu z naprawy rzucasz wszystko to czym się aktualnie zajmujesz i zabierasz się do oględzin i sprawdzania czy wszystko działa bo serwis czasami potrafi odwalić kichę. Te bardziej skomplikowane naprawy wychodzą im raczej dobrze ale potrafią wyłożyć się na prościznach.


czemu maja sluzyc takie durne posty?
polecasz serwis ktory ma zepsuc nie naprawic?
jak dostaniesz s@@@ki w knajpie to ja potem wszystkim polecasz?

jelcyk
30-01-2017, 14:48
W 7d szczesliwie szklo jest wymienne, na E-bayu kosztuje ok 10Euro. Wymiana tez nie jest horrorem. 50mm 1.4 to miekka, papierowa sieczka. Lekkie uderzenie potrafi uczynic cuda - a cuda w tym obiektywie sa troche drogie - duza obawa, ze pojdzie do sprzedania na czesci, a w tym jest rzeczywiscie dobry.... 10-22 to dosc solidna konstrukcja, ale jak i on przestal ostrzyc, to albo aparat zdechl, albo bylo bardzo mocne uderzenie i pozdychalo wszystko. Sprawdz najpierw na innych obiektywach i aparatach, czy cos w ogole chodzi i jak, bo wesolo to nie wyglada...