Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : CFast padł



the.watcher
22-01-2017, 18:38
Sandisk CFast 64GB, dodawany przez Canona w gratisie do aparatu, padł mi przy trzecim zleceniu:(
Nie mam na kartę żadnych papierów, przyszła kurierem zza granicy.
Canon nie chce jej wymienić, odsyła do Sandiska.
Sandisk chce dokument zakupu/gwarancję.

Miał ktoś z Was taką sytuację? Naprawiał/wymieniał sprzęt z gratisu, bez papierów?

becekpl
22-01-2017, 18:42
no ale przeciez masz papiery na aparat, to tam i bedzie ze w komplecie byla karta, prawda?

Tom77
22-01-2017, 18:52
Sandisk CFast 64GB, dodawany przez Canona w gratisie do aparatu, padł mi przy trzecim zleceniu:(
Nie mam na kartę żadnych papierów, przyszła kurierem zza granicy.
Canon nie chce jej wymienić, odsyła do Sandiska.
Sandisk chce dokument zakupu/gwarancję.

Miał ktoś z Was taką sytuację? Naprawiał/wymieniał sprzęt z gratisu, bez papierów?

Reklamuj w sklepie w którym dokonałeś zakupu

--- Kolejny post ---

To był gratis czy komplet ?

kmeg
22-01-2017, 19:01
^^ Gratis/Promocja Canona - wycinales kody z pudełka i robiles zgłoszenie podobne do cash-back, karta + czytnik przyjeżdżała bezpośrednio z Holandii. Faktycznie na rachunku / fakturze nic o niej nie ma...

the.watcher
22-01-2017, 20:24
No niestety, na fakturze jest tyle:


https://canon-board.info/imgimported/2017/01/1YEv8Ee-1.jpg
źródło (http://i.imgur.com/1YEv8Ee.jpg)

Śladu po karcie :(
Zarejestrowałem się na jakiejś stronie, gdzie też nie ma żadnych konkretów nt samej karty.
Chyba trzeba będzie Canona postraszyć jakimś rzecznikiem (jeśli to w ogóle na nich zadziała)
Myślałem, że ktoś już przetarł takie ścieżki... :confused:

Tom77
22-01-2017, 20:48
No niestety, na fakturze jest tyle:

http://i.imgur.com/1YEv8Ee.jpg

Śladu po karcie :(
Zarejestrowałem się na jakiejś stronie, gdzie też nie ma żadnych konkretów nt samej karty.
Chyba trzeba będzie Canona postraszyć jakimś rzecznikiem (jeśli to w ogóle na nich zadziała)
Myślałem, że ktoś już przetarł takie ścieżki... :confused:

Na dowodzie zakupu nie ma karty pamięci, był to gratis. Gwarancja to dobrowolne świadczenie, tutaj nikt ci na karte nie udzielił gwarancji wiec teoretycznie nie ma na nią gwarancji. Więc albo dobra wola sklepu, albo reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową albo reklamacja u producenta

the.watcher
22-01-2017, 21:26
Gwarancja producenta jest uznaniowa i zależna od producenta... Jednak dla tego produktu gwarancja jest "life-time", jedyny problem to niemożność udowodnienia w jaki sposób weszło się w jego posiadanie.

Swoją drogą jest coś takiego jak rękojmia, rozumiem że produkt w gratisie, ale powinien być pełnowartościowy, a nie jest. Padł przy trzecim użyciu po dwóch m-cach od zakupu.

Canon odpada (przynajmniej po dobroci), sklep odpada (bo nie ma obowiązku), zostaje mi jeszcze Sandisk (support zagraniczny, w PL nie ma), gdzie trudno coś załatwić ale jeszcze raz spróbuję :-|

arkosol
22-01-2017, 21:28
Ja mam na fakturze razem z aparatem, na kwotę 1PLN. Będzie gwarancja?

Tom77
22-01-2017, 21:31
Gwarancja producenta jest uznaniowa i zależna od producenta... Jednak dla tego produktu gwarancja jest "life-time", jedyny problem to niemożność udowodnienia w jaki sposób weszło się w jego posiadanie.

Swoją drogą jest coś takiego jak rękojmia, rozumiem że produkt w gratisie, ale powinien być pełnowartościowy, a nie jest. Padł przy trzecim użyciu po dwóch m-cach od zakupu.

Canon odpada (przynajmniej po dobroci), sklep odpada (bo nie ma obowiązku), zostaje mi jeszcze Sandisk (support zagraniczny, w PL nie ma), gdzie trudno coś załatwić ale jeszcze raz spróbuję :-|

Karta w aparat i reklamuj w sklepie komplet, kupiłeś aparat z kartą i ma działać.

--- Kolejny post ---


Ja mam na fakturze razem z aparatem, na kwotę 1PLN. Będzie gwarancja?

A dostałeś gwarancję na kartę ?

arkosol
22-01-2017, 22:05
A dostałeś gwarancję na kartę ?
Nie, tylko faktura.

davinci
22-01-2017, 22:15
[QUOTE=
Chyba trzeba będzie Canona postraszyć jakimś rzecznikiem (jeśli to w ogóle na nich zadziała)
Myślałem, że ktoś już przetarł takie ścieżki... :confused:[/QUOTE]

Postrasz urzędem skarbowym . Na jakiej podstawie wydali Ci tą kartę ( W-z, faktura ) ?? .Karta ma jakąś wartość w tym podatek Vat ktoś go musi zapłacić nie ma nic za darmo :)

W dobie "dobrej zmiany" zajmą się na pewno nawet Canon Polska :)

kmeg
22-01-2017, 22:22
^^ Przesyłka szła z Holandii i nigdzie Canon Polska tam nie było. Nie wiem wiec co Polski US będzie miał do tego, gorzej jak się zainteresuje osoba obdarowana karta i czytnikiem za ponad 1000 zł.

Tom77
22-01-2017, 22:25
Postrasz urzędem skarbowym . Na jakiej podstawie wydali Ci tą kartę ( W-z, faktura ) ?? .Karta ma jakąś wartość w tym podatek Vat ktoś go musi zapłacić nie ma nic za darmo :)

W dobie "dobrej zmiany" zajmą się na pewno nawet Canon Polska :)

Wystarczy dokument wewnętrzny, to był jego koszt a nie przychód

janhalb
22-01-2017, 22:29
Karta w aparat i reklamuj w sklepie komplet, kupiłeś aparat z kartą i ma działać.

No przecież napisał, że NIE kupił razem z aparatem, tylko dostał później, w ramach gratisu po spełnieniu warunków promocji…

A może zasugeruj Sandiskowi, że podzielisz się opinią o postawie firmy na forach fotograficznych i w mediach społecznościowych? To czasami świetnie działa. No bo co w końcu, kurczę blade (że zacytuję klasyków): dostajesz kartę z dożywotnią gwarancją, która psuje się po trzecim użyciu, a oni nie chcą wymienić, bo nie masz papierka… Koszty takiej karty (razem z wysyłką) to dla nich pikuś (Pan Pikuś!) w porównaniu ze złą prasą, którą możesz im zrobić.

Tom77
22-01-2017, 22:38
No przecież napisał, że NIE kupił razem z aparatem, tylko dostał później, w ramach gratisu po spełnieniu warunków promocji…

A może zasugeruj Sandiskowi, że podzielisz się opinią o postawie firmy na forach fotograficznych i w mediach społecznościowych? To czasami świetnie działa. No bo co w końcu, kurczę blade (że zacytuję klasyków): dostajesz kartę z dożywotnią gwarancją, która psuje się po trzecim użyciu, a oni nie chcą wymienić, bo nie masz papierka… Koszty takiej karty (razem z wysyłką) to dla nich pikuś (Pan Pikuś!) w porównaniu ze złą prasą, którą możesz im zrobić.

Jeżeli karta została wysłana przez inną firmę to trzeba ją tam reklamować. Mylisz się co do karty z dożywotnią gwarancją, nie wszędzie ją dostaniesz a już na pewno nie przy gratisie. Co do prasy to tak jak z telefonią, kilku operatorów i ludzie chodzą w kółko, nie ma sensu walczyć o klienta

7four
23-01-2017, 17:23
Ja bym się wcześniej upewnił co autor ma na myśli pisząc "padł" i jak to weryfikował. Czy ma drugi aparat, inny czytnik, inny komputer, nawet inny OS, sterowniki dobre ?

--- Kolejny post ---


^^ Przesyłka szła z Holandii i nigdzie Canon Polska tam nie było. Nie wiem wiec co Polski US będzie miał do tego, gorzej jak się zainteresuje osoba obdarowana karta i czytnikiem za ponad 1000 zł.

Na jakiej podstawie? Na podstawie czego będzie US to sprawdzał ?

kmeg
23-01-2017, 21:03
Na jakiej podstawie? Na podstawie czego będzie US to sprawdzał ?

Na podstawie donosu do US na Canon Polska jak tu wczesniej było sugerowane :) "szanowny US, dostałem za darmo czytnik i kartę od Canon Polska o wartości ponad 1000zl. Karta mi się popsula a Canon nie chce mi jej naprawić. Proszę bardzo o kontrole ich" ;)

Tom77
23-01-2017, 21:18
Na podstawie donosu do US na Canon Polska jak tu wczesniej było sugerowane :) "szanowny US, dostałem za darmo czytnik i kartę od Canon Polska o wartości ponad 1000zl. Karta mi się popsula a Canon nie chce mi jej naprawić. Proszę bardzo o kontrole ich" ;)

A co tutaj jest niezgodnego z prawem ?

kmeg
23-01-2017, 21:28
^^ Darowizna? Zachęcenie do przyjzenia się?

Tom77
23-01-2017, 21:33
^^ Darowizna? Zachęcenie do przyjzenia się?

Dostał to za darmo, to był gratis czy darowizna ? I co mają tam kontrolować ? Skoro dali za darmo to ile podatku ma tam US odzyskać od nich ?

kmeg
23-01-2017, 21:35
Dostał to za darmo, to był gratis czy darowizna ? I co mają tam kontrolować ? Skoro dali za darmo to ile podatku ma tam US odzyskać od nich ?
Ale od kogo? Bo chyba się nie rozumiemy.

Tom77
23-01-2017, 21:49
Ale od kogo? Bo chyba się nie rozumiemy.

No chyba się nie rozumiemy

Sunders
23-01-2017, 21:52
czy gratis = przedmiot otrzymany bezpłatnie, za darmo, jak darowiznę, prezent, - można reklamować?

przecież

"darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda" :confused:

grzesieklegnica
23-01-2017, 22:38
jakiś rok temu na aledrogo kupiłem kartę pamięci do telefonu...sandisk. Padła po miesiącu wiec postanowiłem poinformować firmę sandisk o tym. Zalogowałem sie na stronie sandisk i tam na czacie około 20.00 naszego czasu po angielsku prowadziłem czat z kimś z firmy. Zarejestrował mi kartę przyjął zgłoszenie RMA, pytał czy mam dowód zakupu, powiedziałem, że kupiłem ja w Danii na na wakacjach na wczasach wiec nie mam papierów. Przymknęli oko. Wysłałem kartę (kuriera zamówiła firma sandisk) ja tylko musiałem do UPS zawieźć. Odesłali mi także UPS z Czech z Brna nówkę nóweczkę. Da się? Tylko trzeba chcieć.
PS. już 3 karty u nich tak wymieniłem :)

the.watcher
24-01-2017, 00:02
Panowie, zarejestrowałem wczoraj kartę na stronie Sandiska (jak mi poradził ktoś na forum filmowym), obok był guziczek "Ask a question". Zadałem pytanie, opisałem problem, dziś już była odpowiedź z prośbą o obfotografowania karty i czytnika i uzupełnienie "objawów" niedziałania;)
Mam nadzieję, że jutro coś się wyjaśni. Dam znać.

Swoją drogą ciekawe jak na taki gratis patrzy US. Cashback raczej by należało ująć w PIT'cie rocznym. A kartę wyceniać na własną rękę, czy uznać że miała wartość 0 zł, więc nie podlega opodatkowaniu od darowizny... :lol:

michalab
24-01-2017, 10:59
Jeśli kupowałeś prywatnie, nie na firmę i w momencie zakupu wiedziałeś, że dostaniesz w zestawie ten czytnik i kartę i dostałeś je od sprzedawcy aparatu to nie ma znaczenia czy był to gratis czy nie, dostałeś komplet i komplet ma działać. Jeśli dostałeś to osobno w ramach akcji podobnej do CashBack, to podpada to pod tzw. sprzedaż premiową - chyba do 760zł jest zwolniona z opodatkowania, jeśli wartość przekracza tę kwotę to traktuje się tak samo jak np. wygraną na loterii i podlega takiemu samemu opodatkowaniu.

Jeśli kupowałeś na firmę, to sytuacja się komplikuje, bo wszystko co dostałeś jako gratis traktuje się jak Twój przychód - co dalej z tym zrobić najlepiej podpytać swoją księgową.

7four
25-01-2017, 02:31
Na poważnie, nikt się z US takim tematem nie zajmie, powodzenia w jak to nazwać "pod..." do instytucji :) i tyle. Oficjalnie, w papierach żaden czytnik i CF nie widnieje, więc dajcie już na luz, z tymi teoriami och i ach :)

the.watcher
08-02-2017, 11:31
Dzisiaj przeszedł Cfast 64GB nówka sztuka, więc Sandisk stanął na wysokości zadania i wymienił kartę, pomimo całkowitego braku papierów. Tysiak zaoszczędzony! :D

Swoją drogą cena ładnie spada, jeszcze trochę i może da się tych kart używać bardziej powszechnie. 128GB na dziś 1800zł, jak spadnie do ok. 1000-1200, zakupy będą mniej bolały ;)