Zobacz pełną wersję : Co reporterskiego żegnając canona 5D mark II
Lukeluke
02-01-2017, 22:58
Witajcie.
Przerzuciłem sie jakiś czas temu z wysłużonego canona 400D z Sigmą 18-35 1.8 na Canona 5D markII i 24-70.
Niestety. Miałem kupić 70d bo genialny AF, ale znalazłem okazje by zrealizować marzenia o FF.
Szukałem puszki do spektakli teatralnych, ciemności, koncertów, tańca. Jednak szybko okazało sie, że w AF miedzy tymi dwoma modelami nie ma różnicy. Kaszana, niekończące sie ostrzenie,strzelanie kiedy mu sie podoba. Mimo lampy zewnetrznej.Nie tak to miało być.
Prosze o rade jaką puszke (może byc używana do 4tys.) powinienem kupić chcąc robić taką reporterke i nie wywalać potem 50% nieostrych, nietrafionych zdjęć nawet przy speed lighcie.
Interesuje mnie wg. ważności:
Fotografia sportowa,ruch
Taniec, ruch (+speedlight)
Spektakle teatralne, koncerty
Fotografia podróżnicza,
Chce juz zostać przy FF
Serdeczne dzieki
Szklo 4 czy 2.8? Jeśli centralny w 5d nie dal rady to masz spory problem... Bo w tej cenie mozesz tylko kupić 6d, który ma trochę czulszy środkowy. Reszta puszek poza zasięgiem cenowym.
Masz 7dmk2 w tej cenie jeszcze :) popatrz porownania srodkowego punktu 6d i 7dmk2 i wybierz miedzy nimi
er_er_er
03-01-2017, 00:17
Masz 7dmk2 w tej cenie jeszcze :) popatrz porownania srodkowego punktu 6d i 7dmk2 i wybierz miedzy nimi
Dla mnie nie ma co wybierac.... 6d ma wyższe użyteczne ISO
Ale jak marudzi na af to ja nie wiem, przecież 6d zdjęć nie robi :(
Kup cokolwiek i ostrz manualnie.
Lukeluke
03-01-2017, 01:28
szkło 2.8
Manualnie nie da rady ostrzyć tańca w półmroku :D z resztą, czy w ogóle szybki ruch? Jeśli to potrafisz - naucz mnie :)
No chyba, że da sie w jakiś sposób pomóc puszce tak jak w ttlu są próbne błyski, żeby AF złapał to co ma złapać. Któryś fotograf w tutorialu mówił o nadajniku radiowym z laserem/lampką? która pomaga złapać AF ostrość?
Bo lampy używałem na M i wyzwalałem radiowo świecąc w ściane- wiec ostrość łapał na mało kontrastowym półmroku bez pomocy ttl.
Czy jest na sali posiadacz markII który robi zdjecia imprez i powie mi jak okiełznał AF...?
Ok to nie mówmy o 4tys. Jaki model aparatu idelanie nadawałby sie do takiego reportażu z odp. AF o jakim mówie?
A miałem kupić 70D i miałbym spokoj... :)
Ustaw lampę w tryb "wspomaganie AF" i wyłącz błysk, nie będziesz musiał puszki zmieniać :mrgreen:
Jesteś pewny, ze 70d dalby rade?
Przede wszystkim czy robisz tylko z aktywnym centralnym?
Szukałem puszki do spektakli teatralnych, ciemności, koncertów, tańca. Jednak szybko okazało sie, że w AF miedzy tymi dwoma modelami nie ma różnicy. Kaszana, niekończące sie ostrzenie,strzelanie kiedy mu sie podoba.
No popatrz. Rzesze użytkowników robią świetne zdjęcia w zakresie który wymieniłeś tą puszką. Nie twierdzę, że AF w 5DII stał koło tego z serii 1x ale na moje twoje problemy nie wynikają z ułomności sprzętu.
--- Kolejny post ---
A miałem kupić 70D i miałbym spokoj...
Zawsze możesz sprzedać 5DII i sobie kupić 70D choć wątpię abyś "miał spokój".
Jako rzecze @aptur - clou problemu nie tkwi w aparacie.
robertskc7
03-01-2017, 10:52
Chce juz zostać przy FF
To pozostają używane zabawki 1dmkIV, 5dmkIII lub 1dX
Lub ewentualnie jasne stałki.
Często robię coś ze sceny teatralnej, choć nie są to wielkie produkcje i cicha migawka a zwłaszcza jasne szkła (35/1.4 + 85/1.2) świetnie sie sprawdzają.
Przerzuciłem sie jakiś czas temu z wysłużonego canona 400D z Sigmą 18-35 1.8 na Canona 5D markII i 24-70.
Szukałem puszki do spektakli teatralnych, ciemności, koncertów, tańca. Jednak szybko okazało sie, że w AF miedzy tymi dwoma modelami nie ma różnicy. Kaszana, niekończące sie ostrzenie,strzelanie kiedy mu sie podoba. Mimo lampy zewnetrznej.Nie tak to miało być.
Chce juz zostać przy FF
Jeżeli nie potrafisz zrobić takiego przykładowego zdjęcia aparatem 5D Mark II:
https://pn.smugmug.com/Dance/Dance-Photography/i-6CMNK7p/A
To zmień hobby albo zapoznaj się z poniższym artykułem gdzie znalazłem to i wiele innych zdjęć a wszystkie były wykonywane aparatem 5D Mark II.
Dance Photography (http://norvig.com/dance-photography.html)
Ja polecam 5d mk3 (używki można dorwać już od 6 tys.). Wiem, że trochę to przekroczony budżet, ale aparat nie do zajechania z ogromnymi możliwościami. :)
Makudonarudo
04-01-2017, 18:18
Do sportu bardziej 7d/1d/1ds
Do teatru to coś co ma tryby cichej migawki(5d3?). Chyba że chcesz focić tylko i wyłącznie w głośniejszych momentach w teatrze.
Koncerty - tu obojętne bo jest głośno i w miarę nieruchomo.
Ten co wymyśli sposób na zdjęcia w ciemnościach będzie bogaty. Jak wyżej napisali , daruj sobie te hobby.
Ten co wymyśli sposób na zdjęcia w ciemnościach będzie bogaty. Jak wyżej napisali
Zdjęcia Rentgenowskie, Termowizja - tak jakby w ciemnościach ale jednak promieniuje choć w zakresie niewidzialnym :)
Hahaha, nie wiem, czy ktoś chciałby zdjęcie rentgenowskie np. ze ślubu :P
Lukeluke
05-01-2017, 16:41
Ok w takim razie mam pytanie, czy Lampa błyskowa Canon 580 EX II Speedlite da mi mozliwosc wparcia AF bez strzelania z blyskiem?
Jesli nie, to jaka lampa do ok 1000 moglaby wspomoc moj af? (to ze w ttl strzalajac krotkie testowe blyski ustawi ostrosc, pytanie jest czy bez nich tez)
Ok w takim razie mam pytanie, czy Lampa błyskowa Canon 580 EX II Speedlite da mi mozliwosc wparcia AF bez strzelania z blyskiem?
Jesli nie, to jaka lampa do ok 1000 moglaby wspomoc moj af? (to ze w ttl strzalajac krotkie testowe blyski ustawi ostrosc, pytanie jest czy bez nich tez)
Tak. Jest taka możliwość. Lampa ma być załączona a w menu body ustawiasz resztę.
To naprawdę działa [emoji4]
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Jak Cię ten 5DII tak bardzo zdenerwuje, że zechcesz wyrzucić go przez okno to daj adres :D
Ok w takim razie mam pytanie, czy Lampa błyskowa Canon 580 EX II Speedlite da mi mozliwosc wparcia AF bez strzelania z blyskiem?
Jesli nie, to jaka lampa do ok 1000 moglaby wspomoc moj af? (to ze w ttl strzalajac krotkie testowe blyski ustawi ostrosc, pytanie jest czy bez nich tez)
Napisałem o tym na pierwszej stronie wątku, ale po co czytać czyjeś wypociny...
Myślę, że przed pozbyciem się 5D II warto byłoby go dać do jakiegoś serwisu. Mój w podanych przez Ciebie sytuacjach trafia praktycznie bezbłędnie, a nie sądzę, że trafiłem na "św. graala". Szczegół, że używam głównie tylko środkowego punktu AF, bocznych sporadycznie/prawie nigdy.
RobertON
06-01-2017, 13:19
Myślę, że przed pozbyciem się 5D II warto byłoby go dać do jakiegoś serwisu.
Poza tym, warto poczytać o współpracy z lampą i doświetlaniem punktów AF siatką.
Z 5D2 w tej materii całkiem nieźle współpracuje 430EX II (tylko takie mam lampy).
Owszem w całkiem ciemnym pomieszczeniu zdarzało się przestrzelić, ale to częściej była wina operatora :)
Więc, jak koledzy radzą, zanim zaczniesz szukać nowej puszki, to wykorzystaj możliwości 5D2, a są one niemałe zwłaszcza z Magic Lantern.
pan.kolega
06-01-2017, 16:42
Jest jednak spora różnica między AF w 5dIi i 6d w ciemnościach.
Poza tym, może to być problem Twojego zestawu. Nie napisałeś jak trafia w "normalnych" statycznych warunkach w normalnym świetle. Chyba że nie próbowałeš w ogóle takich zdjęć.
Ostrzenie wyłącznie środkowym punktem ma swoje ograniczenia. Jaki by on nie był czuły.
W warunkach typu: ISO 6400, F/2.8, 1/100s, AF w 5DII jeszcze działa na środkowym punkcie - w miarę we wszystkich trybach.
Da się zrobić zdjęcie, można sobie ustawić CF III/7 na wspomagające punkty albo odwrotnie, jest też jakieś tam śledzenie w AI servo.
Problem w tym, że jednak po coś wymyślono szerokie obszary pokryte czułymi punktami AF, opracowano algorytmy śledzenia, rozpoznawania i czego tam jeszcze.
Obszary zastosowań, które widzi dla siebie Lukeluke jak raz bardzo preferują puszkę z porządnym AF i relatywnie wysokim ISO:
5DIII, 7DII, 80D.
No ale o co chodzi? TO może jednak kup tego 70d? Na pewno zyskasz finansowo.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.