Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Amadeusz Andrzejewski: Podstawy filmowania i postprodukcji wideo, 26-27 stycznia.



Studio Huśtawka
13-12-2016, 22:55
Praktyczne warsztaty z podstaw filmowania i postprodukcji wideo

Coraz częściej same zdjęcia to za mało. To co przykuwa naszą uwagę to film. Najlepiej wciągający, z dobrymi ujęciami i szybką akcją. Stworzyliśmy warsztaty z podstaw filmowania dla Ciebie, bo wiemy, jak ważna jest dla Ciebie jakość Twojej pracy oraz przyciąganie odbiorcy. Poniżej kilka słów o naszym Prowadzącym oraz bardzo wyczerpujący opis warsztatów, byś wiedział, czego dokładnie się u nas nauczysz.


Amadeusz Andrzejewski

Absolwent Politechniki Gdańskiej i PWSFTviT. Na co dzień pracuje jako montażysta i "jednoosobowa ekipa filmowa" przy reportażach i klipach, po godzinach zajmuje się kinem niezależnym jako reżyser i montażysta. Administruje największym polskim portalem i forum o sprzęcie filmowym videodslr - videodslr.pl (http://videodslr.pl/). Regularnie prowadzi szkolenia. Jako reżyser ma w dorobku, oprócz etiud, trzy krótkometrażowe filmy fabularne - "Pro Morte", "Bal Utracony" i "Ziemianka". Jako montażysta pracował już przy kilkunastu projektach niezależnych i studenckich, w tym ostatnio pierwszym pełnometrażowym pt. "Git" (reż. Kamil Szymański), który wszedł do kin w połowie października 2015 roku.

Portfolio:

https://www.youtube.com/channel/UCa60_8tp4OlhjniqfKyvl-w


Tak było podczas ostatnich warsztatów:


https://www.youtube.com/watch?v=phJ-PrDVxXE

PROGRAM:

Dzień 1 (filmowanie)

I. Rozdział techniczny:
- Podstawowe pojęcia - klatkaże, rozdzielczości, czas migawki, wzmocnienie/czułość, przysłona, zapis progresywny i z przeplotem
- Rozmiary matryc w kamerach i filmujących aparatach; układy z jedną i trzema matrycami, konsekwencje filmowe różnych rozwiązań
- Wady w obrazie - rolling shutter, mora
- Najważniejsze parametry obiektywu, ogniskowa, ekwiwalent ogniskowej, światłosiła, obiektywy fotograficzne a filmowe
- Kodeki i sposób zapisu obrazu, próbkowanie koloru, raw w filmie
- Czy potrzebujemy 4K? Wady i zalety wyższej rozdzielczości
- Jak działa profil obrazu, co to znaczy że jest logarytmiczny, kiedy używać którego
- Najważniejsze cechy urządzenia filmującego
- Aparaty oraz kamery z wymienną i niewymienną optyką - za i przeciw
- Dobór obiektywów i filtrów do <span class="">aparatów i kamer</span> z wymienną optyką
- Stabilizacja - statyw, slider, stedicam, kran i inne
- Sprzęt dźwiękowy i jak go używać
- Oświetlenie, podstawowe rodzaje i cechy lamp - od rozwiązań profesjonalnych po budżetowe i własnej roboty
- Pytania do części technicznej i przerwa na zapoznanie się z dostępnym sprzętem oraz wypicie kawy

II. Artystyczne aspekty filmowania:
- Podstawowe definicje – kadr, ujęcie, scena, sekwencja itd
- Kadrowanie
- Oświetlenie od strony artystycznej, rodzaje świateł pod względem właściwości oraz funkcji w scenie
- Analiza wybranych przykładów oświetlenia sceny
- Prowadzenie kamery i oś akcji
- Planowanie kręcenia - różnice <span class="">mi</span>ędzy sytuacją reporterską, a kontrolowaną
- Pytania do części artystycznej

III. Przerwa na obiad.

IV. Część praktyczna:
- Omówienie przykładowych zadań
- Podział uczestników na grupy (zależne od liczby uczestników)
- Realizacja wybranych zadań oświetleniowych, reporterskich lub inscenizacyjnych przez grupy pod opieką prowadzącego.

V. Przegląd i omówienie nagranego materiału.

Dzień 2 (postprodukcja)

I. Wykład
- Podstawy techniczne - formaty, kodeki, kontenery, próbkowanie koloru, klatkaże, przeplot, formaty audio
- Workflow - co kiedy i po czym - montaż, dźwięk, komputerowe efekty specjalne, korekcja kolorów
- Montaż - podstawowe zasady - oś akcji, różnicowanie planów, zachowanie kierunków, montaż dialogu, zarzutki dźwiękowe, minimum i maksimum percepcyjne, podstawy dramaturgii, proste efekty dostępne w programach montażowych, kiedy łamać zasady, analiza montażowa wybranych przykładów filmowych
- Korekcja barwna - podstawy teorii koloru, techniczne korygowanie i dopasowywanie sąsiednich ujęć, korzystanie z wykresów i mierników, kreatywna koloryzacja, proste sztuczki kolorystyczne w programach montażowych
- Postprodukcja dźwięku - podstawowe grupy efektów, korektory dynamiki, equalizery, odszumianie, pogłos, skąd brać muzykę do filmów
- Render i emisja – przegląd i ocena formatów, telewizyjne standardy emisyjne, authoring płyt, napisy do filmów
- Dobór sprzętu do pracy z materiałem wideo

II. Przerwa obiadowa.

III. Samodzielne ćwiczenia pod opieką prowadzącego.
W zależności od potrzeb uczestnicy mogą pracować na materiałach nagranych dnia poprzedniego, przykładowym materiale ilustrującym dane zagadnienie dostarczonym przez prowadzącego lub własnych projektach filmowych.
Razem z materiałem uczestnicy otrzymają prezentacje teoretyczne z obydwu dni w formie plików pdf.

Co ze sobą zabrać?

Dzień 1:
- w dużym skrócie - cały sprzęt na którym zamierzasz filmować - aparat, obiektywy (w granicach rozsądku - tych powyżej 200mm raczej nie będzie okazji użyć), statyw, wszelkie inne posiadane akcesoria, włącznie z lampami.

Dzień 2:
- komputer z oprogramowaniem używanym do montażu (w razie potrzeby zainstalujemy na komputerze trial), pendrive lub inny nośnik usb na materiały.

DATA: 26-27.01.2017r.
CZAS TRWANIA: 10-18
MIEJSCE: Studio Huśtawka – ul. Jana Kazimierza 35/37 lok. 327, 01-248 Warszawa
KOSZT: 1199 zł brutto
Pierwsze 3 osoby: 999 zł brutto!
PROMUJEMY DUETY: Jeśli zapiszesz się w tym samym czasie z drugą osobą, każda/y z Was otrzyma rabat w wysokości 10%.(promocje się*nie łączą).
ZASADY UCZESTNICTWA (prosimy o zapoznanie się z ich treścią przed zapisem):

REGULAMIN - STUDIO HUŚTAWKA (http://studiohustawka.pl/regulamin-2/)

Zapisy na warsztaty poprzez formularz zgłoszeniowy widoczny na dole strony wydarzenia. Po wypełnieniu i wysłaniu dostaną Państwo mail potwierdzający zapis oraz dane do wpłaty.
W przypadku pytań zachęcamy do kontaktu:
tomek@studiohustawka.pl
533 339 949
[B]

Studio Huśtawka
13-01-2017, 15:23
Zachęcamy do zapoznania się z 'demo montażysty", naszego prowadzącego:


https://www.youtube.com/watch?v=Pa-jgrrh4Qo

Studio Huśtawka
25-01-2017, 15:03
Montażowo było, to teraz reżyserskie portfolio naszego prowadzącego :) opowie Wam też o kreowaniu kadrów :)
PS ostatnia - dosłownie - szansa na zapis i uczestnictwo :)


https://www.youtube.com/watch?v=yFSPv1qKTdg