PDA

Zobacz pełną wersję : Coś sensownego w granicach 85mm



Wołek
03-12-2016, 16:59
Witam! Poszukuję szkła w okolicach 85mm stałoogniskowego (no chyba, że istnieje w podobnej cenie dobry zoom) do body FF. Naczytałem się dobrych opini o canonie ef 85mm 1.8 usm. Kompletnie nie mam pojęcia jak radzą sobie szkła innych producentów i czy mają w ofercie coś dobrego w granicach cenowych podanego przeze mnie modelu. Zastosowanie to fotofrafia dziecięca w warunkach studyjnych oraz w plenerze [emoji14]

aptur
03-12-2016, 17:19
Naczytałem się dobrych opini o canonie ef 85mm 1.8 usm. Kompletnie nie mam pojęcia jak radzą sobie szkła innych producentów i czy mają w ofercie coś dobrego w granicach cenowych podanego przeze mnie modelu.

W podobnej cenie nic innego nie znajdziesz. Bierz Canona. Pięknie działa z FF.

RobertON
03-12-2016, 17:27
Zastosowanie to fotofrafia dziecięca w warunkach studyjnych oraz w plenerze

Do jakiego body będzie to szkło podpięte ?

Bo może 85 mm będzie zbyt "wąsko".

W studio potrzeba świateł, a nie jasnego obiektywu z szybkim AF, który z kolei przyda się w plenerze/ruchu niecierpliwych maluchów.

Wołek
03-12-2016, 17:54
Do Canona 6D. Jak już pisałem również do pleneru będę potrzebował.

aptur
03-12-2016, 18:10
85/1.8 używam na FF od dawna. Lądował już w błocie (razem ze mną i aparatem), w trawie i innych chaszczach. I nic. Dalej działa wyśmienicie. Obrazek na FF piękny. Dla mnie używalny od 1.8. Aberracje olewam bo w pięć sekund się to usuwa w LR/PS.
Nowy za ok. 1500 zł. Osobiście w tej cenie konkurencji nie widzę.
Zaraz ktoś napisze, że to staroć i do bani. Że lepiej tamron 1.8 ze stabilizacją, nowa sigma art albo eLka. Te szkła z pewnością optycznie są lepsze ale także dużo droższe. Jeśli możesz wydać max. 1500zł na fajne, jasne, szybkie szklo 85mm to zdecydowanie polecam.
Możesz jeszcze pomyśleć nad 100/2.0. Trochę dłuższe szkło w podobnej cenie. Optycznie także bardzo dobre.

robson999
03-12-2016, 18:21
Do 6D polecam bardzo EF 85 1.8 USM. Użyteczny prawie od 1.8.
Dziwię się ludziom, którzy szukają jakichś wynalazków, mając "pod ręką", taki krótki, szybki i ostry obiektyw 85 mm.

Tom77
03-12-2016, 20:06
Do Canona 6D. Jak już pisałem również do pleneru będę potrzebował.

Bierz 85 1,8, świetne szkło za śmieszne pieniądze. Używki często w idealnym stanie można dostać

Wołek
03-12-2016, 20:21
Dzięki za pomoc! Teraz już nie mam nad czym się zastanawiać :)

eleroo
03-12-2016, 22:23
Zaraz ktoś napisze, że to staroć i do bani. Że lepiej tamron 1.8 ze stabilizacją, nowa sigma art albo eLka.

Przecież Elka ma większe aberracje, jest trzy razy cięższa i dwa razy wolniejsza ;)

Dobrze kolego zdecydowałeś, to fajne szkiełko, będzie Ci służyć. :)

draco_krk
03-12-2016, 23:10
Jako alternatywę rozważ jeszcze 100mm f2. Jakościowo trochę lepiej od 85mm.

cubbus
04-12-2016, 00:44
Chyba nie bardzo masz wybór w 85/1.8 w cenie ok 1.5k ;)

Eberloth
04-12-2016, 11:24
Też oddaję głos na 100/2.0. Świetnie, szybkie i ostre szkło, również za niewielkie pieniądze. Poszukaj sobie w sieci galerii, np. na pl.pixel-peeper.com

solti
04-12-2016, 11:57
Też oddaję głos na 100/2.0. Świetnie, szybkie i ostre szkło, również za niewielkie pieniądze. Poszukaj sobie w sieci galerii, np. na pl.pixel-peeper.com
Generalnie 85 1.8 i 100 2.0 to porównywalne szkła - oba oferują dobrą jakość wykonania i mechanikę (szybki AF) i przyzwoity obrazek. Wybór między tymi dwoma zależy tak naprawdę tylko od indywidualnych preferencji co do ogniskowej, bo za wyjątkiem tego jednego parametru oferują porównywalną jakość.

Eberloth
04-12-2016, 12:23
Nie do końca ta sama jakość o 100ka ma mniejsze aberacje.

pan.kolega
04-12-2016, 13:29
Tak naprawdę, do celów czysto fotograficzno-artystycznych elka i inne cięższe 85-ki mają tylko jedną realną przewagę - soczystsze kolory/kontrast na większych otworach. Większość nie zwraca na to uwagi, myśląc, że przecież kolor/kontrast można sobie dowolnie podrasować w obróbce.

Oczywiście 1.4 czy 1.2 dają odrobinę więcej rozmycia, raczej niezauważalną dla laika. Ale na pewno krótsze czasy.

Do specjalnych zastosowań typu profesjonalne reklamy/wielkie rozmiary, trochę lepsza ostrość na dużych otworach też może mieć jakieś tam znaczenie. Gdyby jednak złota rybka miała mi spełnić jedno życzenie dla tego obiektywu, poprosiłbym o lepszy kolor na pełnej dziurze, nie o lepszą ostrość. Druge życzenie to byłby super niezawodny AF. Dopiero trzecie super ostrość na pełnej dziurze.

AF w tym obiektywie jest szybki, ale mam wrażenie, że nie jest całkiem niezawodny, przynajmniej nie w każdym egzemplarzu.

draco_krk
04-12-2016, 13:38
Zmieniłem 85 na 100 z jednego powodu, AF w 85 pracował inaczej w świetle dziennym, a inaczej w żarowy. W ciągu dnia było w punkt, przy żarówkach front focus. Być może była to wina konkretnej sztuki obiektywu, ale w 100 tego nie mam.

marfot
04-12-2016, 14:32
Tak naprawdę, do celów czysto fotograficzno-artystycznych elka i inne cięższe 85-ki mają tylko jedną realną przewagę - soczystsze kolory/kontrast na większych otworach.

Bardzo trafna uwaga. Dla mnie to był główny argument do pozbycia się C85/1.8 swego czasu. Myślę, że to kwestia starych powłok bo np. C35/2IS już tej przypadłości nie ma.

solti
04-12-2016, 16:40
Zmieniłem 85 na 100 z jednego powodu, AF w 85 pracował inaczej w świetle dziennym, a inaczej w żarowy. W ciągu dnia było w punkt, przy żarówkach front focus. Być może była to wina konkretnej sztuki obiektywu, ale w 100 tego nie mam.
Chyba to był taki egzemplarz, bo mój ostrzy w punkt bez względu na oświetlenie.

michalab
05-12-2016, 10:28
Zmieniłem 85 na 100 z jednego powodu, AF w 85 pracował inaczej w świetle dziennym, a inaczej w żarowy. W ciągu dnia było w punkt, przy żarówkach front focus. Być może była to wina konkretnej sztuki obiektywu, ale w 100 tego nie mam.
Ja nie mam tego problemu akurat z 85f1.8, ale z innymi obiektywami owszem zdarzało mi się. Tak więc to raczej kwestia sztuki.

draco_krk
05-12-2016, 21:05
Wniosek dla autora wątku pozostanie taki, że mimo wszystko obiektyw lepiej wybrać z kilku sztuk.