PDA

Zobacz pełną wersję : Nowe body czy nowy obiektyw? Proszę o pomoc

zielini
28-11-2016, 02:12
Jestem tu nowa, więc proszę nie zjedzcie mnie od razu. Na wstępie muszę powiedzieć, że jestem amatorką (tak siebie oceniam), mam bardzo amatorski i podstawowy sprzęt, ale o dziwo pracuję jako fotograf i wiele firm/lokali mi płaci za zdjęcia, więc może nie jestem taka najgorsza. Sprzęt, na jakim pracuję, to Canon 1100D, a ze szkieł to głównie Canon 50mm/1.8 no i kit 18-55. Mam też parę innych szkieł (Sigmy i Tamrona), głównie tele, ale używam ich hobbystycznie, bo w pracy raczej mi się nie przydają. Nie mam niestety żadnej lampy ani statywu. Zdjęcia robię głównie w lokalach. Są to zdjęcia bardziej reportażowe (życie w lokalu, ludzie, praca, ruch, trochę portretów) i jakoś tam jeszcze daję radę tą stałką 50, choć nie ukrywam, że w ciasnych lokalach jest to dosyć problematyczny kąt. Dostałam propozycję zrobienia zdjęć pewnego biura (na luty/marzec 2017) i bardzo zależy mi na tym zleceniu, a im na mnie. Problem, jaki mam, jest taki, że po pierwsze brakuje mi szerokiego kąta dobrej jakości, a po drugie wiecznie mam problem ze złapaniem ostrości. Z jednej strony czytałam, że to ten 50/1.8 jest taki fatalny pod tym względem, a z drugiej, że w ogóle to body, które mam, jest fatalne jeśli chodzi o AF, więc widocznie wszystko mi się skumulowało i dlatego raz na milion trafiam z ostrością tam gdzie chciałam. Od dłuższego czasu jestem zakochana w tym co wyczynia Sigma 35 1.4 i podobne typu Sigma 18-35. Właśnie na ten 18-35 uzbierałam sobie pieniądze, bo uznałam, że załatwi mi szerszy kąt, a jednocześnie to zoom, więc w tych reportażowych w lokalach będę miała trochę więcej możliwości, no i jest jasny, a ja nawet nie mam lampy. Ale z drugiej strony mam to amatorskie body i myślałam, czy by nie zainwestować najpierw w coś typu Canon 5d? Nie mam na tyle pieniędzy, żeby kupić i obiektyw, i body naraz, i nie wiem, który zakup jest ważniejszy w tym momencie. Czy jeśli zrobię takie zlecen