PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki aparat wybrać?

Browarnik
27-08-2016, 22:57
Witam was wszystkich,

Na wstępie powiem, że osobiście nie znam się na aparatach, ani fotografii - co innego moja narzeczona, która od dobrych 3 lat posiada Nikona D3200 i aktywnie robi nim zdjęcia (głównie nasze psiaki i krajobraz). Zbliżają się jej urodziny i chciałbym kupić jej coś lepszego właśnie ze stajni Canona ( ostanio w jakimś sklepie złapała w łapki Canona 70D i bardzo sobie chwaliła, że fajnie jej leży w rękach i się podoba ). W związku z czym, moje pytanie jest następujące: co mogę jej kupić aby była zadowolona i mogła robić bardziej wymagające zdjęcia. Budżet: powiedzmy do 2000 zł - body może być używane.

Robiąc prywatny reaserch, wytypowałem pare modeli, co uważacie?

- Canon 60D
- Canon 7D MI
- Canon 5D classic

Z góry wielkie dzięki za pomoc :)

7four
28-08-2016, 00:00
Już w poście napisałeś sobie odpowiedź :-)

Browarnik
28-08-2016, 00:18
Niestety, cena obecnie poza horyzontem biorąc pod uwagę, że zaraz będzie mnie męczyć o obiektywy, więc wolałabym nawet 600 zł zaoszczędzić na szkła. :)

r_m
28-08-2016, 02:14
Psiaki - dobrze byłoby 7d, krajobraz - dobrze byłoby 5d :D
Kupowanie sprzętu w prezencie to dość ryzykowny pomysł, zwłaszcza sprzętu "z innego wyznania" (Canon dla użytkownika Nikona). Jeśli narzeczona ma coś więcej do tego Nikona niż najtańszy obiektyw z zestawu, może być mniej zadowolona, niż Ci się przyzna.
Np. jeśli ma kilka obiektywów do Nikona, to może chciałaby jakieś d7100 (pasują te same szkła)?
Ja stawiałbym na prezent "materialno-niematerialny": jakiś osobiście wykonany, niepowtarzalny "certyfikat", w którym zobowiązujesz się do udziału w zakupie sprzętu fotograficznego o wartości... zł. Jeśli macie poczucie humoru, i się postarasz, prezent ("certyfikat" lub "cyrograf") może zostać z Wami na dłużej, niż nowy aparat - aparaty się zmienia.
Zobacz ten stary film https://www.youtube.com/watch?v=JstJAxtubEA