Zobacz pełną wersję : Canon 5D Mark III +Canon 24-70 2.8 L II USM ostrość porażka pomocy.
juras10-77
27-08-2016, 17:33
Witam
Kupiłem nowy zestaw jak w temacie - 5Dmarka III i 24-70 2.8 L II Usm .
Problemem jest ,że jak na moje oko foty raw z tego zestawu są katastrofalnie słabo ostre- foty robię na statywie - po wywołaniu w LR6 wygladają gorzej jak ze starego Canona 400d +tamron 17-50 2.8.
Zrobiłem kilka zdjęć testowych z różnych odległości i z różnymi ustawieniami - na niektórych iso podbilem do góry żeby skrócić czas ale zapewniam ,że foty z terenu są takie same jak te z pokoju. Albo trafiłem na lipny obiektyw albo jestem ślepy. Nie wiem co robić - sprzęt na gwarancji - czy odsyłać na Żytnią do regulacji ? Mikroregulacji nie próbowałem.Dzięki za info.Podaje linki do rawów:
https://megawrzuta.pl/download/456beb053a6bbced893da6b47854cccd.html
https://megawrzuta.pl/download/0a2ffbc4fbd9107e27a2740ac1a213df.html
Na tapatalku ciezko otwierac te rawy, ale jak puszka nie trafia to lipa. Zaczalbym od diagnozy FF czy BF. Nastepnie mikroregulacja albo zytnia. Jesli sprzet nowy - oddaj do sklepu, niech sie nim martwi kto inny.
juras10-77
27-08-2016, 19:35
https://megawrzuta.pl/download/7b5358d993c6f78053f4943a084e3c3d.html
Tu już nawet nie chodzi o ff czy bf - poprostu obraz jest cały jakby nieostry - dopiero od f13 jest w miarę do zaakceptowania - chyba wyśle na żytnią może oni to zdiagnozują i wtedy zobaczę co dalej.
Jak chcesz na tak ustawionej tablicy obserwować rozkład GO?
Ustaw ją pod kątem 45° i wtedy strzelaj.
http://www.birdsasart-blog.com/baa/wp-content/gallery/cache/1141__800x800_lensalignmkii_tripod_1000-01-best.jpg
No i przy f16 obraz też zaczyna tracić na jakości.
Jak robisz na 1,3 sek i statyw się telepie to nie spodziewaj się cudu ;-) Jak wyglądają zdjęcia normalnie naświetlone? Normalne to mam na myśli takie prawdziwe, a nie tablic robionych w ciemności.
Takie same efekty można osiągnąć każdym zestawem.
Coś nie mogę ściągnąć tych rawów więc zasugeruję się tym co komentują poprzednicy.
Co z tego że aparat stoi na statywie jak przy takim czasie to wystarczy zrobić krok przy statywie aby się delikatnie poruszył.
Jak ktoś nie wieży to niech odpali Eos Utility, przełączy się na robienie zdjęć, podłączy po kablu, powiększy obraz na 200% i obserwuje jak obraz potrafi drgać przy tym jak się chodzi koło aparatu.
Jakby się tak czepiać szczegółów to nawet głośniejsza muzyka i bas potrafią wprowadzić lekkie drgania na które nie pomoże nawet podnoszenie lustra.
Niedawno kupiłem sobie Altusy 140 żeby milej robiło mi się zdjęcia i niestety ale bas powodował drgania.
Dodatkowo przy takim czasie mniemam że w pokoju było ciemno.
Miałem taki sam problem po zakupie 100 macro ale na szczęście na forum mnie trochę "wyprostowali" :) i jak zwykle okazało się że to wina operatora a nie sprzętu.
juras10-77
29-08-2016, 20:07
Ok - to może inaczej -czy ktoś wskaże miejsce gdzie mogę ściągnąć jakieś rawy z tego body i z tego obiektywu ? Znaczy poprawne rawy takie wzorcowe jak wygląda ostrość prosto z puszki i wtedy miałbym jasny obraz tego co mam a co powinno być, a może ktoś podeśle jakiegoś rawa byłbym bardzo wdzięczny.
Ok - to może inaczej -czy ktoś wskaże miejsce gdzie mogę ściągnąć jakieś rawy z tego body i z tego obiektywu ? Znaczy poprawne rawy takie wzorcowe jak wygląda ostrość prosto z puszki i wtedy miałbym jasny obraz tego co mam a co powinno być, a może ktoś podeśle jakiegoś rawa byłbym bardzo wdzięczny.
Na prawdę nie możesz wyjść z tym sprzętem w jakieś dobrze oświetlone miejsce na dworze?
Po co Ci test takiego szkła na f/13.
Wyjdź w plener, pofoć trochę na f/2.8. Źle użyta tablica (prostopadle do obiektywu), w ciemnym pomieszczeniu, bez kontrastu, niedoświetlona nie dostarczy żadnej informacji.
https://megawrzuta.pl/download/7b5358d993c6f78053f4943a084e3c3d.html
Tu już nawet nie chodzi o ff czy bf - poprostu obraz jest cały jakby nieostry - dopiero od f13 jest w miarę do zaakceptowania - chyba wyśle na żytnią może oni to zdiagnozują i wtedy zobaczę co dalej.
Ściągnąłem sobie tego RAWa.
70mm, ISO 2500, 1/20 sek, f/16
Jak ty chcesz na tej ogniskowej która jest słabym punktem tego obiektywu i to w dodatku przy f/16 uzyskać ostry obraz? W tym obiektywie już od f/11 zachodzi zjawisko dyfrakcji i spada ostrość.
Dyfrakcja światła w fotografii (http://www.fotoporadnik.pl/dyfrakcja-siwtla-fotografia-en.html)
Canon EF 24-70mm f/2.8 USM L II - Full Format Review / Test Report - Analysis (http://www.photozone.de/canon_eos_ff/773-canon2470f28mk2ff?start=1)
Zobacz sobie jak to wygląda:
Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM Lens Image Quality (http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=787&Camera=979&Sample=0&FLI=4&API=4&LensComp=787&CameraComp=979&SampleComp=0&FLIComp=4&APIComp=6)
Trzymaj się zakresu f/2.8-f/10 a będzie dobrze.
F16 nie jest slabym punktem TEGO obiektywu, lecz wszystkich szkiel na rynku (nie liczac MF).
Tak to jest jak ktos dostaje dotacje, a potem bawi sie w fotografa lol.
Pomijając fakt, że coś może być walnięte, bo paczkami firmy kurierskie za bardzo się nie przejmują, byle opakowania nie uszkodzić, a jak już sklep/klient podpisze odbiór to może się gonić, jeżeli towar przeleży trochę na półce. Ale sam początek testów jest zrobiony po bandzie aby udowodnić chyba jakąś tezę i głosić kolejną "internetową" prawdę :D Za jakiś czas będziemy czytać w internecie o problemach 5Dmk3 z 24-70 II :D A normalnych zdjęć jak nie ma tak nie ma :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.