Zobacz pełną wersję : Obiektyw na codzień do 70D i wielki dylemat
Witajcie po długiej przerwie. Powróciłem do Canona i obecnie cały czas sie wacham przed zakupem całego osprzętu. Niestety nie dysponuje już dużą gotówka i stąd mój dylemat. Na oku Miałem 6D ale z racji ceny chyba bedę zmuszony zostać na cropie i wybór padł na 70D. Chodziło o to aby pucha była ok ale szła były lepsze.
Myślicie że to dobry wybór i nie będę żałował zmiany ?
kolejna rzecz to szkiełka. Jesli będzie to 70D to myślałem jednym z poniższych:
- 24-70 L f2.8
- 17-40 L f4
- 28-105 L f4
IMHO żadne z tych szkieł nie jest dedykowane do cropa. Proponuję obiektyw klasy 17-50/55mm f/2.8
2.8 w 17-50 kusi. Mialem to szkło na 40d. Mimo to częściej korzystałem z 15-85. Wiem ze ciemniejsze ale na co dzień bardziej uniwersalne
Oczywiście zależy do jakich celów
tamron 18-270 vc
jak już idziemy tak szeroko to T16-300 wygląda w testach lepiej :-)
Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD Lens Image Quality (http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=843&Camera=736&Sample=0&FLI=2&API=1&LensComp=953&CameraComp=736&SampleComp=0&FLIComp=2&APIComp=1)
zresztą Sigma 18-300 również
Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD Lens Image Quality (http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=843&Camera=736&Sample=0&FLI=2&API=1&LensComp=971&CameraComp=736&SampleComp=0&FLIComp=3&APIComp=1)
jak już idziemy tak szeroko to T16-300 wygląda w testach lepiej :-)
Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD Lens Image Quality (http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=843&Camera=736&Sample=0&FLI=2&API=1&LensComp=953&CameraComp=736&SampleComp=0&FLIComp=2&APIComp=1)
zresztą Sigma 18-300 również
Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD Lens Image Quality (http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=843&Camera=736&Sample=0&FLI=2&API=1&LensComp=971&CameraComp=736&SampleComp=0&FLIComp=3&APIComp=1)
czyli nie wszystkie z FF L-ki będa pasować do 70d ale wszystkie z cropa będą pasować do FF ? A czy do wideo 6d tak samo będzie się nadawać jak 70d ? AF itd ?
Wszystkie EF (czyli rowniez L-ki) będą pasować do 70d ale ogniskowa x1.6
Żaden obiektyw EF-S nie będzie pasował do FF
czyli nie wszystkie z FF L-ki będa pasować do 70d ale wszystkie z cropa będą pasować do FF
Raczej odwrotnie.
17-40 będzie ok na 70d
Kolejne dwa na 70d będą za wąskie
17-40 będzie ok na 70d
Kolejne dwa na 70d będą za wąskie
17-40 L będzie pasować do 70d ? to czemu pierwsze info że te szkła nie podejda ? tak samo 24-70 L 2.8 mocowanie podejdzie tylko ze bedzie za wąsko do pomieszczen ale na plener bylo by ok chyba i do portretu ? ps. sorry z lamerskie pytania
szukam ostrej jak L-ki sztuki z zakresy 24-70 i to mi wystarczy do wszystkiego. kazdy inny zakres jest dodatkiem. sigmy tamrony itd w porownaniu do Lek sa dla mnie słabe jak widziałem jak ostro canon potrafi robić
Eberloth
16-07-2016, 17:03
sigmy tamrony itd w porownaniu do Lek sa dla mnie słabe jak widziałem jak ostro canon potrafi robić
Nie pogrążaj się. Popatrz na sample takiej sigmy 35/1.4. Niejedna L-ka wymięka.
Ostrość sigm i tamronów to nie jest problem. Mają inne mankamenty ;)
Nie pogrążaj się. Popatrz na sample takiej sigmy 35/1.4. Niejedna L-ka wymięka.
ok zaraz zerkne.... chociaz jest jeden obiektyw który ma to coś Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD oraz prace wykonane ale niestety z 6D PeBnowymiarowe przykBadowe fotki - Canon EOS 6D (http://pl.pixelpeeper.com/cameras/?camera=1672&p=2)
Jeśli taki efekt dało by sie uzyskać z 70d to wole mniej dać za gripa a wiecej za szkło
miałem identyczny problem miesiąc temu.
przesiadłem sie z 6d z 24-105/4L na 7d, szukałem różnych ocpcji.
Skończyło się na 17-55/2.8 i jak na razie po 2 tygodniach jestem bardzo zadowolony.
24-105/4l na cropie jest takie sobie - jednak to prawie 40 na krótkim to jest za dużo. Światło 4 to już inny bokeh.
Dziś żałuję ze tak długo się zbierałem.
Pytanie tylko czy planujesz przesiadkę na FF - jesli tak to 17-55 odpada bo to EF-S, jesli nie planujesz przesiadki, albo jeden obiektyw w szklarni pod EF-S nie robi ci różnicy to bierz smiało.
miałem identyczny problem miesiąc temu.
przesiadłem sie z 6d z 24-105/4L na 7d, szukałem różnych ocpcji.
Skończyło się na 17-55/2.8 i jak na razie po 2 tygodniach jestem bardzo zadowolony.
24-105/4l na cropie jest takie sobie - jednak to prawie 40 na krótkim to jest za dużo. Światło 4 to już inny bokeh.
Dziś żałuję ze tak długo się zbierałem.
Pytanie tylko czy planujesz przesiadkę na FF - jesli tak to 17-55 odpada bo to EF-S, jesli nie planujesz przesiadki, albo jeden obiektyw w szklarni pod EF-S nie robi ci różnicy to bierz smiało.
czemu przesiadłeś się z 6d ? szczerze jakbym miał nieoddałbym i nie zastanawiał sie juz nad niczym :) wczesniej miałem 5dmkII ale niestety obecnie szukam czegoś nowszego i może już nie za taka kase ale wiadomo jak to jest jak się człowiek do dobrego przyzwyczai.
Aparat jest dla podróżnika, blogera wiec zastosowanie im mniej szkieł tym lepiej. Na pewno chce 50mm 1.4 oraz własnie zakres 24-70 z super ostrością. Nie wiem czy na cropie sie da wyciągnąć tak samo jak na FF nie tracąc jakości w róznych warunkach oświetlenia. Do tego przerwa prawie 4 letnia też nie pomaga aby na nowo się odnalesc w środowisku.
Jak dla podróżnika i przy założeniu że minimum szkieł i przepinek to tylko 15-85USM plus jakaś jasna stałka np. wymieniona 50/1.4.
Jeśli 4 lata wcześniej miałeś FF a potem długa przerwa to może nie do końca zdajesz sobie sprawę, że 24-70 na cropie daje takie kąty widzenia jak 38-112 na FF, więc już ciasnawo...
A 70D to dobra pucha jest.
Jak dla podróżnika i przy założeniu że minimum szkieł i przepinek to tylko 15-85USM plus jakaś jasna stałka np. wymieniona 50/1.4.
Jeśli 4 lata wcześniej miałeś FF a potem długa przerwa to może nie do końca zdajesz sobie sprawę, że 24-70 na cropie daje takie kąty widzenia jak 38-112 na FF, więc już ciasnawo...
A 70D to dobra pucha jest.
własnie wiem o tym i patrzac na szkła zeby uzyskac takie same ogniskowe trzeba siegac po szkła juz naprawde czasami drogie lub nietypowe. Nie wiem na ile 70d vs 6d z tego samego szkła jest w stanie wyciagnąć pomijając szerokość.
17-40 L będzie pasować do 70d ? to czemu pierwsze info że te szkła nie podejda ? tak samo 24-70 L 2.8 mocowanie podejdzie tylko ze bedzie za wąsko do pomieszczen ale na plener bylo by ok chyba i do portretu ? ps. sorry z lamerskie pytania
Czym innym jest pasować (podłączyć fizycznie i uzyskać pełne pokrycie sensora) a czym innym pasować pod względem ogniskowej. Szkła EF najczęściej maja nijaki zakres na cropie bo wszystko musisz mnożyć przez 1.6. Im krótsza ogniskowa tym bardziej szkla są bardziej nijakie pod względem ogniskowej. Sensory w cropach Canona co by nie mówić są kiepskie w porownaniu do konkurencji i dopiero 80d tutaj cos zmienia. Obiektywy jakie wybrales maja sens, gdy będziesz przechodził na FF w bliskiej przyszłości.
Moze jednak warto przemyśleć inny system skoro niczego z Canona nie masz jeszcze?
Szkła EF najczęściej maja nijaki zakres na cropie bo wszystko musisz mnożyć przez 1.6.
To jest właśnie jeden z powodów dla których odszedłem od cropa. Jedźmy po taniości. Nie mamy kasy i chcemy szeroko pod FF. Kupujemy choćby tokinę 19-35 za ok. 300zł. Niestety do cropa tak się nie da. No kurde nie da się kupić obiektywu zaczynającego się od 12mm za 300zł.
ale kolego rachunek sie musi zgadzac
czy drogie FF +tani obiektyw
czy tani crop +drogi obiketyw
to z grubsza to samo
ale kolego rachunek sie musi zgadzac
czy drogie FF +tani obiektyw
czy tani crop +drogi obiketyw
to z grubsza to samo
Teoretycznie masz rację. Choć jak patrzę na ceny dajmy na to 80D lub 7DII to mam wątpliwości.
ale tu przeciez nikt nie mowi o nowkach
tylko po taniosci
a po taniosci wychodzi podobnie
taki 500d+ t 11-16
czy 5d +rzeczona t 19-35
ale tu przeciez nikt nie mowi o nowkach
tylko po taniosci
a po taniosci wychodzi podobnie
taki 500d+ t 11-16
czy 5d +rzeczona t 19-35
a jest sens np dopłacac do 80d ? jest jakas wieksza roznica dla ktorej opłaca sie wydac te pare zł wiecej ? Nie wspomnialem chyba ale tez do krotkiego filmwania bedzie mi potrzebny aparat a wiem ze AF w 70d i 80d jest fajnie roziwazany w porownaniu do 6d gdzie jest to wszystko manualnie tylko i wylacznie.
a jaki jest sens zadawania takich pytań?
przeczytaj specyfikacje, porównaj z czym tam chcesz i samodzielnie podejmij decyzje czy warto
a jaki jest sens zadawania takich pytań?
przeczytaj specyfikacje, porównaj z czym tam chcesz i samodzielnie podejmij decyzje czy warto
sadzisz ze specyfikacja tyle mówi przy takim sprzęcie ? i jak szukałes puszki dla siebie to czytałeś tylko co tam producent napisał ? czy może jakieś suche fakty ludzi ktorzy mieli to w reku i wiedza czy faktycznie jest taka a nie inna roznica ?
Olej lustra, zobacz sobie testy i recenzje bezlusterkowcow sony i fuji. To one sa polecane przez blogerow podroznikow %) zwlaszcza sony a6000.
Albo jeszcze lepiej kup jakies sony rx100mkIV i ze 2 akumulatory i starczy
tapnięte z tela
tu masz pićset stron suchych faktow na forum a ty dalej nie wiesz
to moze specyfikacja jednak cie przekona
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.