PDA

Zobacz pełną wersję : Tani a dobry Canon do 2 tys- 100d vs 600d ?

Jagobella
13-07-2016, 20:52
Drodzy forumowicze, bardzo proszę podzielcie się Waszą cenną wiedzą i doświadczeniem :)
Zamierzam przenieść się z hybrydy Sony H50 na wyższy poziom- lustrzankę. Niestety nie znam się aż tak dobrze na aparatach, i moja prośba jest taka- proszę doradźcie co wybrać?
Interesuje mnie fotografia ludzi i ubrań (blog/ allegro), a także natura, i zdjęcia rodzinne/ wakacyjne.

Kwota maksymalna jaką mogłabym przeznaczyć to 2000 zł.
Sprzęt może być używany, jednak prosiłabym o rady na co zwrócić uwagę przy zakupie np. na allegro.

Wiem, że tak naprawdę obiektyw odgrywa ważniejszą rolę w jakości zdjęć, dlatego dla portretów/ natury wybrałabym na początek jasny obiektyw stałoogniskowy np. CANON EF 50MM 1.8 STM, plus ewentualnie nakładka na makro (natura),
a na zdjęcia wakacyjne i allegro wystarczyłby kitowy?
Czy to dobry wybór?

Jeżeli chodzi o body zastanawiam się na Canonem 600d (używany) bądź 100d (nowy/używany).
Czy może lepiej nie przepłacać i zainwestować w starsze używane modele np. 400d lub 450d?
Czy różnica pomiędzy nimi jest kolosalna?
Wiem, że istotna jest ilość punktów krzyżowych, ale nie do końca rozumiem ten temat.
Waga i rozmiar nie mają dla mnie większego znaczenia, podoba mi się w 600d odchylany ekran, ale to mały szczegół.

Proszę o Waszą pomoc, może inne propozycje? Jestem na nie otwarta :)

aptur
13-07-2016, 20:58
Interesuje mnie fotografia ludzi i ubrań (blog/ allegro), a także natura, i zdjęcia rodzinne/ wakacyjne.

5D i 35/2 lub ewentualnie 50/1.8 STM.
Będziesz zachwycona.

RobertON
13-07-2016, 21:07
Wiedziałem, wiedziałem że staroć 5D poleci w pierwszej kolejności.

Przecież to ciężki kawał starego klocka :)

W tym budżecie proponuję 60D, całkiem dobry crop i można do niego używać tańsze obiektywy EF-S.

Tutaj porówanie:

http://www.optyczne.pl/porownaj.php?co=aparat&ile=5&add0=2078&add1=38&add2=1595&add3=1766&add4=1221

GalaktycznyMuczaczo
13-07-2016, 21:28