Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : 400D - problem z CR2 - samoistne przełączenie z jpg na cr2

Mr_Crazy
13-06-2016, 14:52
Witam,

Jestem bardzo początkującym fotoamatorem z Canonem 400D z podstawowym obiektywem w zestawie. Z racji mojej niewielkiej wiedzy (mam nadzieję że na razie) cały czas używam do zapisu pliku jpg.
Ostatnio udałem się na wycieczkę Szlakiem Piastowskim (polecam) i pstryknąłem dużo zdjęć. Jakież było moje zdziwienie gdy się okazało, ze zdjęcia zostały zrobione w formacie cr2, każde z nich ma prawie 10MB, ale co najdziwniejsze (przynajmniej dla mnie) jest to, że każde zdjęcie ma rozmiar 160x120 pikseli. Znalazłem program IrfanViev 64, który myślałem że poradzi sobie, jednak widzi ciagle te 160x120 pixeli. Najistotniejsze jest to, ze nie przestawialem zapisu zdjęć z jpg na cr2. Zdjęcia (większość) były robione w trybie P. Kilkanaście zrobiłem w trybie krajobrazu i te zdjęcia zapisały się naormalnie w jpg w normalnej rozdzielczości.
Czy jest to jakiś błąd aparatu, mój czy cokolwiek innego? Czy da się te zdjęcia uratować?
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.

Pozdrawiam serdecznie

Tomek

michalab
13-06-2016, 15:13
A czym sprawdziłeś tę rozdzielczość? Może sprawdzasz tylko samą miniaturę. Sprawdź jak jest W DPP (software, który daje canon do aparatów), albo podeślij przykładowe zdjęcie.

r_m
13-06-2016, 15:14
160x120 ma ikona zdjęcia.
Poszukaj programu do obrabiania RAWów, w zestawie z Canonem była płytka z Digital Photo Professional (DPP), RAWy czyli Twoje CR2 można tez otwierać w innych programach (Photoshop, Lightroom itp).

Mr_Crazy
13-06-2016, 15:36
Podsyłam zdjęcie

https://naforum.zapodaj.net/381f106b6657.jpg.html

michalab
13-06-2016, 16:45
Podsyłam zdjęcie

https://naforum.zapodaj.net/381f106b6657.jpg.html
Chodziło o CR2, a nie screena z irfana.

Mr_Crazy
13-06-2016, 17:36
Czy zmiana na jpg wchodzi w rachubę? Sam plik jest dość duży, ciężko mi znaleźć miejsce gdzie mógłbym je uploadnąć..

r_m
13-06-2016, 17:40