Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Canon 50/1.8 STM - problem z ustawieniem ostrości

wd40
05-06-2016, 21:21
Mam problem z tytułowym obiektywem. Zachwalana przez wiele osób celność u mnie się nie sprawdza. Myślałem, że to to wina braku doświadczenia, bo to moja pierwsza stałka i jasny obiektyw w ogóle.
Często zdarza mu się frontfocus. Im obiekt dalej tym gorzej. Przysiadłem teraz do testowania powtarzalności AF, i z około 2 metrów celowałem w obiekt testowy, na środkowym AF oczywiście. Efekt był taki jaki zauważyłem wcześniej, nie odrywając oka od wizjera i utrzymując punkt w tym samym punkcie w większości zdarza mu się doostrzać. Danie korekcji na + skutkuje że celność zaczyna iść w backfocus.
Przykład ff, ostrość ustawiana na dzieci:
Test (https://dl.dropboxusercontent.com/u/67797021/canon-board-50stm/IMG_0361.JPG)

Teraz pytanie, czy to normalne? Nie mam doświadczenia z jasnymi stałkami. Starałem się porównać do 16-35/4 @ 35/4 z bliskiej odległości, tam ustawia w punkt, nie widzę też innego rozłożenia głębi. A może źle testuję?

Ed.
Dwa zdjęcia (krop) w tych samych warunkach utrzymując punkt AF w tym samym miejscu.
raz (https://dl.dropboxusercontent.com/u/67797021/canon-board-50stm/test01_01.jpg)
dwa (https://dl.dropboxusercontent.com/u/67797021/canon-board-50stm/test01_02.jpg)

GalaktycznyMuczaczo
05-06-2016, 21:34
How To Test a Lens (http://www.canonrumors.com/tech-articles/how-to-test-a-lens/)
tak przetestuj jak napisane, a nie z rączki na podwórku, druga rzecz to weś drugi obiektyw który posiada taka samą ogniskową i porównaj wyniki, dodatkowo od siebie dodam ze takie testy warto tez sprobowac w kilku roznych warunkach swiatla, zarowe, dzienne, zachmurzone, fluorescencyjne , z praktyki wiem ze af roznie moze zaskoczyc przy roznym swietle. Dodatkowo pamietaj o zmianie F wzgledem sprawdzenia gdzie zachodzi FF/BF . Zrób kilka zdjeć aby mieć rozstrzał czy to niejest przypadkiem wina akurat jednego ujęcia AF rzecz mylna, czasem płata figle.
Podsumowując: