Zobacz pełną wersję : Obiektyw czy lampa.
Hej,
Obcenie mam 50d + 85 1.8 + duza blenda 5w1.
Chcialbym cos dokupic, bo odlozylem kasy. W opcje wchodzi 50 1.4 lub lampa quantum dl 600w + battery pack.
Co bedzie lepszym wyborem, lampa czy szkielko ?
nie wiem co focisz (pewnie portrety, moda, beauty) ale jeden obiektyw to... :-(
wiec raczej szkło, ale cos w okolicach 35mm i swiatłem 1.4-2.0 (jesli jak wiedze "idzesz" w stałki)
Wybaczcie, ja jestem nędzny amator tylko, ale...
...ale może zastanów się, co Ci jest potrzebne? Co fotografujesz, co Ci się teraz, na tym etapie bardziej przyda? Bo to trochę takie pytanie typu: "Odłożyłem kasę, więc doradźcie mi, czy lepiej kupić motocykl, czy kajak"...
Ja kombinowałem z lampą błyskową w softboxie do fotografowania dziecka. Odpuściłem, za dużo ustawiania i kombinowania. Zainwestowałem w jasny obiektyw.
Jakie masz body i jaki rodzaj fotografii uprawiasz?
Jakie masz body
napisane jak byk, że 50D:mrgreen:
Faktycznie 50D. Nie wiem jak mogłem nie zauważyć.
To teraz ma fajną ogniskową 136mm, w sam raz na zewnątrz. Pytanie czy potrzeba czegoś do wnętrz, czegoś bliżej?
Hej, dzięki za odpowiedź.
Jak wyżej 50d+85mm. Mam jeszcze tamrona 17-50 2.8 ale to spacerówka, którą rzadko używam.
kierunek typowy portret od ciasnych ujęć po pełną sylwetkę. Czasami z tym 85mm faktycznie brakuje szerokości.
Ale też chciałbym strzelać coś w dzień, a nie czekać na wschód/zachód gdzie cenna jest każda minuta.
Co do wyboru motor/kajak to mógłbym kupić to i to, mógłbym kupić nawet jakąś L'ke, ale po co się pakować w drogie sprzęty i ich krotnosci jak praktyka może kuleć. Mam opanowane światło zastane i stąd to pytanie.
GalaktycznyMuczaczo
21-05-2016, 15:42
nie żebym się czepiał ale to dwa kompletne inne akcesoria, sam wiesz czy więcej doświetlasz i przyda ci sie dodatkowe źródło światła czy poprostu potrzebujesz innej ogniskowej wtedy obiektyw, proste