Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Tło do domowego studia

Drako
24-04-2016, 15:42
Witam, ostatnio przyszło mi na myśl, że dobrym pomysłem na zagospodarowanie poddasza będzie stworzenie tam małego studia fotograficznego. I tu (jak to z poddaszami bywa) zaczynają się schody, gdyż jestem całkowitym laikiem w tej kwestii :D Poczytałem już sporo nt. oświetlenia, natomiast nigdzie nie trafiłem na dobre info nt... wyboru tła do studia. Możecie powiedzieć, czy pomiędzy tłami różnych producentów są jakieś istotne różnice? Bo jednak z jakiegoś powodu jedne są (często sporo) droższe od innych... Może polecicie jakieś konkretne tło chociażby z tych dostępnych tutaj fripers.pl/c/tla-fotograficzne/ ? Tu kupowałem jak dotąd swój sprzęt i mam zaufanie do sklepu. Czy może po prostu kierować się tylko ceną i rozmiarem (bo że kolorem, który mi się spodoba, to wiem :D )

r_m
24-04-2016, 17:24
Kieruj się tym, ze "profesjonalne tła polipropylenowe" nadają się do zakrywania ścian, a nie jako tło do zdjęć, a i to nie wszystkie, bo tylko białe i czarne (choć taniej może wyjść agrowłóknina i geowłóknina).
"Normalne" tło studyjne to karton, ze względów praktycznych im grubszy tym lepszy. Karton łatwo się brudzi i niszczy, szczególnie jeśli podłoga nie jest twarda, gładka i czysta, i nie dba się o porządne wyczyszczenie butów osób wchodzących na tło. Z powodu tych wad niektórzy używają gładkich tworzyw (tła winylowe).
Inny rodzaj to tła z tkanin, "gnieciuchy" (można je normalnie prać). Są też tła ręcznie malowane, kilka lat temu uważane za esencję kiczu, obecnie wróciły do łaski jako tła drukowane, winylowe - ale chyba nie o tym myślisz?
Z innej beczki: wszystko może być dobrym tłem. Ściana wyłożona deskami, kilka dużych kawałków tkanin, tapety, wykładzina podłogowa (powieszona na ścianie), tylko od Ciebie zależy, jaki będziesz mieć pomysł na zdjęcia.

mwitek
24-04-2016, 22:18
Ja mam improwizowane z materiałów-tkanin jakichś sztucznych i z czego tam tylko się da

nostomo94
25-04-2016, 15:34