Zobacz pełną wersję : Proszę o POMOC, problem z odtwarzaniem obrazów w canon 450d?
a.rusnak
19-03-2016, 12:41
Witam, z góry napiszę, że jestem początkującą i dopiero poznaję się z lustrzanką.
Ostatnio kupiłam używany canon 450d, mam kartę kingstom szesnastkę z adapterem, karta chyba była nie formatowana na początku. Zrobiłam zdjęcia w raw, i chciałam je przenieść na laptopa, więc wyjęłam kartę i włożyłam do komputera, zdjęcia zgrały się w zwykły folder, potem je odczytywałam i w photoshopie i zapisywałam jako JPG. Włożyłam znów kartę do aparatu i chciałam przeglądnąć zdjęcia i... po prostu ich nie ma. Może nie dosłownie, ale na zdjęcia się nei odtwarzają, na każdym z nich, zamiast obrazu zdjęcia, jest taki jakby pytajnik i napis: nie można odtworzyć obrazu. Co mam robić? Zmienić kartę, sformatować, nie robić rawów? Po prostu nie wiem, chcę mieć zdjęcia jeszcze prócz w laptopie zdjęcia w aparacie, tak żebym sobie mogła przeglądać.
Aby Aparat widział twoje fotki z karty Nie możesz robić żadnych operacji poprzez komputer na niej. Zdięcie ponownie zapisane na tej kariera z komputera przestaje być widoczne na wyświetlaczu.
a.rusnak
19-03-2016, 16:21
Dziękuję
Czyli mam rozumieć, że to nie wina laptopa, aparatu czy sił nadprzyrodzonych, ale po prosu karty z adapterem? I, że po prostu przy tej karcie, będzie się tak działo? To jaką potrzebuję kartę, żeby nie było takeij sytuacji? Czy mam kupić, nową nie z kingstona i bez żadnych adapterów? Jaką w takim razie polecasz?
To nie wina karty, tylko Twoja. Przeczytaj raz jeszcze co kolega wyżej napisał.
a.rusnak
19-03-2016, 16:27
Czyli, że nie powinnam przenosić zdjeć, poprzez wkładanie karty do laptopa?
Karta służy do zapisania zdjec w aparacie i przeniesienia ich do komputera. Nie odwrotnie. Tym bardziej, ze chyba nie ma po co?
a.rusnak
19-03-2016, 16:56