Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z ostrzeniem- Canon 550d

maruech
09-03-2016, 19:48
Mam mały problem (c550d+kit) Uprzedzam, że jestem amatorką i mam od 2 dni aparat, z drugiej ręki. Wczoraj było jeszcze wszystko okej, dziś wzięłam aparat na dwór, i jak robię zdjęcie z lampą, zazwyczaj ostrzy dobrze, bez lampy czasem ostrzy, czasem nie, muszę pomagać sobie kręcąc pierścieniem ostrości.
Co się stało?

r_m
09-03-2016, 20:42
jak robię zdjęcie z lampą, zazwyczaj ostrzy dobrze, bez lampy czasem ostrzy, czasem nie

Skąd wiesz, że "z lampą ostrzy dobrze", czy stąd, że zdjęcia są ostre? Jeśli tak - może bez lampy jest po prostu za ciemno, i zdjęcia mają dobrze ustawioną ostrość, ale są poruszone?

muszę pomagać sobie kręcąc pierścieniem ostrości
Kręcenie pierścieniem ostrości bez przełączenia na MF jest bezpieczne tylko w niektórych typach obiektywów, w innych może powodować mechaniczne uszkodzenie mechanizmów (i konieczność płatnej naprawy w serwisie).

maruech
09-03-2016, 22:12
Skąd wiesz, że "z lampą ostrzy dobrze", czy stąd, że zdjęcia są ostre? Jeśli tak - może bez lampy jest po prostu za ciemno, i zdjęcia mają dobrze ustawioną ostrość, ale są poruszone?
Są ostre, nie było potrzebne doświetlanie lampą, jasny dzień.

Kręcenie pierścieniem ostrości bez przełączenia na MF jest bezpieczne tylko w niektórych typach obiektywów, w innych może powodować mechaniczne uszkodzenie mechanizmów (i konieczność płatnej naprawy w serwisie).
Dzięki za informacje, wiesz może co mogło się stać?

--- Kolejny post ---

Sprawdziłam jeszcze raz, nie ostrzy wcale. Kurcze, przestraszyłam się, może ktoś coś poradzić?

italy
09-03-2016, 22:44
Jak masz ustawiony wskaźnik na obiektywie ?AF czy MF.Jaki to KIT ?
Najlepiej jak zrobisz jakiekolwiek zdjęcie ,wstaw tu, zobaczymy co Exif nam powie.

maruech
09-03-2016, 22:49
Jak masz ustawiony wskaźnik na obiektywie ?AF czy MF.Jaki to KIT ?
Najlepiej jak zrobisz jakiekolwiek zdjęcie ,wstaw tu, zobaczymy co Exif nam powie.