PDA

Zobacz pełną wersję : Pomoc w zakupie - Canon 6d +...?

flex
08-03-2016, 12:26
Witam szanownych użytkowników. Na forum jestem, a właściwie "bywam" od dłuższego czasu. Śledziłem z wypiekami prace publikowane przez wielu z Was i wielokrotnie korzystałem "cichaczem" z Waszych porad i doświadczenia. Z tego miejsca - dziękuję :)

Jestem amatorem fotografii - do tej pory używałem głównie Canona 30D w połączeniu z 50mm f/1.8. W plecaku mam jeszcze 18-55 is ii oraz manualny "rybi głaz" czyli ruskie rybie oko. Ten ostatni używam zdecydowanie najbardziej sporadycznie, do zabawy.

Moja partnerka startuje właśnie ze swoją działalnością, w związku z czym "przybędzie mi zleceń". Aparat będę używał głównie do fotografii produktu oraz wykonywania zdjęć na potrzeby "marketingowe" tj. do lookbooków, materiałów promocyjnych. Jeśli chodzi o budżet to jest to ok. 5-6K na aparat, 1.5K na obiektyw i 1.5K na lampę (y?).

Po przejrzeniu różnych dyskusji i wątków decyduję się na wybór 6D - zawsze chciałem spróbować pełnej klatki, a wszelkie minusy które widziałem w opiniach o aparacie i tak wydają się być przeskokiem o całe lata świetlne w przejściu z 30D na 6D.
Obiektyw- 50mm f/1.4. Dobrze znam możliwości 50mm f/1.8, wydaje mi się że nie będę musiał wyrabiać wielu nowych nawyków i uczyć się od nowa fotografowania tym obiektywem (nawet w połączeniu z FF).
Oświetlenie - tu przede wszystkim proszę o pomoc, ponieważ absolutnie się na tym temacie nie znam. Budżet jest skromny, ale oczekuję efektów jak ze sprzętu dla profesjonalistów - chciałbym po prostu zrobić krok do przodu i wykorzystać ten etap do dalszej nauki fotografii ( oraz stworzenia kilku niezłych obrazów, które wykorzystamy do promowania biznesu).

Jeśli macie jakieś sugestie odnośnie któregokolwiek z punktów - bardzo proszę o pomoc. Będę bardzo wdzięczny. Nie krępujcie się również wyprowadzić mnie z błędu, jeśli gdzieś się zagalopowałem.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

r_m
08-03-2016, 14:04